ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تقسیم کار از نگاه آدام اسمیت:

0

درصورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                    ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

تقسیم کار یا تخصص‌گرایی بدین معناست که به جای اینکه یک کارگر همه‌کاره باشد، فقط روی یک موضوع تمرکز کند و در یک امر متخصص شود.

سایت اقتصادی ایران به نقل از فردای اقتصاد: به یک مداد نگاه کنید: چوب مداد از یک درخت درست شده است، برای قطع درخت نیاز به تبر، برای تولید تبر نیاز به فولاد و برای تولید فولاد، سنگ‌آهن لازم است. نوک مداد، گرافیت فشرده شده‌ای است که احتمالا در آمریکای جنوبی و پاک‌کن بالای مداد هم در مالزی تولید شده است.

هیچ فردی نمی تواند به تنهایی آن را تولید کند و هیچ برنامه‌ریزی نمی‌تواند تمامی این عوامل را (حتی با زور و اجبار) گرد هم آورد. چگونه بدون یک برنامه‌ریز و برنامه منسجم، این نظم شکل می گیرد؟ جواب آدام اسمیت به این سوال، موضوع این ویدئو یعنی تقسیم کار است.

تقسیم کار یا تخصص‌گرایی بدین معناست که به جای اینکه یک کارگر همه‌کاره باشد، فقط روی یک موضوع تمرکز کند و در یک امر متخصص شود. تقسیم کار و تخصص‌گرایی باعث رشد اقتصادی می‌شود، زیرا تولید را افزایش می دهد، افزایش تولید، قیمت‌ها را کاهش می‌دهد و با کاهش طبیعی قیمت ها، رفاه جامعه افزایش پیدا می کند.

منبع : https://www.fardayeeghtesad.com/news/28213

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار