ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نقش دیپلماسی اقتصادی در افزایش قدرت ایران:

0

درصورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                    ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

دیپلماسی اقتصادی نقش بسیار مهمی در اهمیت یافتن مناسبات اقتصادی کشور دارد و می تواند به عنوان یک ابزار مؤثر در جهت رشد و پیشرفت اقتصادی کشور باشد.

متأسفانه در دولت قبل دیپلماسی اقتصادی مورد توجه قرار نگرفت و تمامی تخم مرغ های ایران در سبد برجام و روابط با غرب تعریف شده بود اما یکی از وعده های رئیسی ارتباطات منطقه ای و استفاده از دیپلماسی اقتصادی بود که خوشبختانه گام های موثری در این زمینه برداشته شد.

تقویت دیپلماسی اقتصادی می تواند قدرت چانه زنی ایران را نه تنها در ارتباطات با دیگر کشورها بالا ببرد بلکه می تواند منجر به رشد و‌توسعه اقتصادی کشور شود.

یکی از اقدامات مؤثر دولت ارتباطات منطقه ای بود با کشورهای همسایه و خاورمیانه بود که تاثیر آن را می توان در آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران دانست.

دولت سیزدهم باز هم بر این مهم باید تاکید ویژه داشته و دیپلماسی اقتصادی را با قدرت بیشتری ادامه دهد تا ثمرات آن نصیب مردم شود.

نقش دیپلماسی اقتصادی در افزایش قدرت ایران

دیپلماسی اقتصادی قدرت چانه زنی ایران را افزایش می دهد.

محمود عباس‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به آزادسازی منابع بلوکه شده ایران و نقش دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه بیان کرد: اخیرا شاهد خبر آزادسازی منابع بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی بوده‌ایم که پیام‌ها و تحلیل‌های بسیار زیادی با خود به همراه داشت.

وی افزود: در ابتدا نکته‌ای که به ذهن می‌رسد، آزادسازی این منابع بلوکه شده است که قرار است بعد از سالیان زیادی بالاخره به حساب ایران واریز شود که خودش ناقض و تاییدکننده دو تحلیل است.

عباس‌زاده در ادامه اظهار داشت: حال قرار است این منابع بعد از سالیان زیادی آزادسازی شود و این درحالی است که دولت سیزدهم مانند دولت قبلی صرفا دیپلماسی را به اروپا و آمریکا محدود نکرده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: حتی مذاکرات ما با طرف‌های برجامی و آمریکا نیز همچنان به نقطه خاصی نرسیده است و در همین حال است که مذاکرات برای آزادسازی منابع کشورمان به نتیجه رسیده است. لذا این اتفاق ناقض ادعای “لزوم شکوفایی و توسعه اقتصادی، گردش به سمت غرب است” خواهد بود‌.

او گفت: ازطرف دیگر چنین اتفاقی تایید می‌کند که وقتی از دیپلماسی التماسی دور می‌شویم و اقتدار خود را ازطریق ارتباط با همسایگان و کشورهای دوست با هدف مشترک بازمی‌یابیم، قدرت چانه‌زنی کشورمان را افزایش می‌دهیم که منجر به افزایش توان ایستادگی در برابر غرب و همپیمانانش می‌شود.

عباس‌زاده با بیان اینکه توجه به دیپلماسی اقتصادی ازجمله نیازهای اساسی فعلی وزارت امور خارجه است، تاکید کرد: چنین دستاوردی که ناشی از تلاش دیپلمات‌های کشورمان است نشان می‌دهد که تقویت قدرت در حوزه دیپلماسی اقتصادی و مدیریت روابط در زمان بحران، از مهم‌ترین نیازهای فعلی کشور است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درانتها خاطرنشان کرد: درانتها لازم به یادآوری است که انتقال این منابع به ایران ازطریق بانک‌ کشورهای میانجی رخ می‌دهد و اینکه عده‌ای می‌گویند ایران به دلیل تحریم‌ها صرفا می‌تواند این منابع را به کالاهای غیرتحریمی اختصاص دهد، کذب است.

منبع : https://www.afkarnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار