ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مصرف لوبیا چیتی سبب کاهش وزن می‌شود؟

0

خواص لوبیا چیتی برای لاغری به دلیل فیبر فراوان و کالری کم از سوی متخصصان تغذیه کاملاً پذیرفته شده است. چرا که این ماده‌ی غذایی باعث کاهش اشتها می‌شود. در عین حال فاقد چربی و کلسترول است.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از ایسکانیوز، افرادی که لوبیا چیتی را به عنوان یک وعده‌ی غذایی کامل مصرف می‌کنند، از روند چاقی در آن‌ها جلوگیری می‌شود. در عین حال این ماده‌ی غذایی حاوی مقادیر بالایی از پروتئین است. به دلیل تاثیر لوبیا چیتی بر لاغری بسیاری از متخصصان تغذیه به مصرف آن تاکید زیادی دارند.

چرا لوبیا چیتی برای لاغری مؤثر است؟

لوبیا چیتی یکی از پرمصرف‌ترین حبوبات در ایران است. اغلب کدبانوها این ماده‌ی غذایی را برای طبخ انواع آش، خورشت و خوراک‌های ساده استفاده می‌کنند. به دلیل این‌که لوبیاچیتی حاوی مقادیر بالایی از فیبر است، باعث احساس سیری می‌شود. در نتیجه با خوردن مقدار کمی خوراک لوبیا، احساس سیری می‌کنید.
در عین حال هر ۱۰۰ گرم لوبیاچیتی حاوی تنها ۱۴۳ واحد کالری انرژی است. بنابراین تاثیری بر روی اضافه وزن ندارد. فیبر موجود در لوبیاچیتی در معده به ماده‌ای به نام «گرانرو یا ویسکوز» تبدیل می‌شود. این ماده باعث ایجاد حس سیری شده و در روند کاهش وزن ایفای نقش می‌کند.

بهبود سیستم گوارش با لوبیاچیتی

یکی از خواص لوبیا چیتی برای لاغری بهبود عملکرد سیستم گوارش است. به دلیل وجود مقادیر بالای فیبر در این ماده‌ی غذایی، روده‌ها روان‌تر عمل می‌کنند. در نتیجه دفع موادزائدی مثل کلسترول، چربی و … از بدن راحت‌تر انجام می‌شود. با خروج این مواد، بدن از چاق شدن در امان می‌ماند. همچنین با نرم شدن روده‌ها، فشار کمتری به آن‌ها وارد می‌شود و معده نیز قدرت بالاتری برای هضم غذا پیدا می‌کند.

خواص لوبیا چیتی برای لاغری بدن

یکی از خواص لوبیا چیتی برای لاغری تأمین سایر مواد مغذی و مورد نیاز بدن است. شما وقتی در حال کاهش وزن هستید، به مواد مفیدی از جمله ویتامین B، آهن، پتاسیم، کلسیم و فسفر نیاز دارید. این در حالیست که لوبیا چیتی حاوی تمامی این مواد است. کالری موجود در لوبیاچیتی نیاز بدن را تأمین می‌کند.
از سوی دیگر این نوع لوبیا حاوی مقادیر زیادی از آهن، مس و اسیدفولیک است. به همین دلیل برای زنان باردار و کودکان در حال رشد مفید است. از سوی دیگر از ریزش مو در زمان روند کاهش وزن جلوگیری می‌کند. این ماده‌ی غذایی به درمان کم خونی نیز کمک می‌کند.

پروتئین یکی از خواص لوبیاچیتی

پروتئین یکی از موادی است که در زمان رژیم غذایی به آن نیاز دارید. تمامی انواع لوبیا حاوی مقادیر بالایی از پروتئین هستند. اما مقدار آن در لوبیاچیتی نسبتاً بالاتر است. به همین دلیل تاثیر آن بر لاغری نسبت به سایر لوبیاها بیشتر است. به طوری که در هر ۱۰۰ گرم لوبیاچیتی حدود ۹ گرم پروتئین وجود دارد. این نوع پروتئین برای رشد عضلات و سوخت و ساز بدن مورد نیاز است. پروتئین موجود در لوبیاچیتی نیز برای از بین بردن ترموژنیک یا کالری‌سوزی نیاز است.

از سوی دیگر پروتئین موجود در این ماده‌ی غذایی باعث ایجاد حس سیری می‌شود. بنابراین شما با مصرف خوراک‌های حاوی لوبیا چیتی غذای کمتری می‌خورید که قاعدتاً تاثیر زیادی در روند لاغری دارد. پروتئین لوبیاچیتی از ترشح هورمون گرلین جلوگیری می‌کند. این هورمون باعث حس گرسنگی را به مغز ارسال می‌کند. اما با کاهش آن، اشتها کمتر می‌شود.

منبع: بهداشت نیوز

برگرفته از : https://www.iscanews.ir/news/1192024

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار