ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چگونه تحلیل اقتصادی درست از آینده ایران داشته باشیم؟

0

در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                    ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

این روز ها بنا به شرایط اقتصادی ایران، در هر کجا تحلیل های ضد و نقیضی به گوش می رسد. کدام یک از این تحلیل ها قابل اعتماد هستند؟ و اما خود ما چطور می توانیم شرایط را درست تحلیل کنیم و چگونه تحلیل اقتصادی درست از آینده ایران داشته باشیم؟

در این ویدئو متوجه می شویم که :  – برای اینکه تحلیلی درست از آینده اقتصاد ایران داشته باشیم چه باید بکنیم؟ – کدام تحلیل ها درست و کدام غلط هستند؟

ایران بارها و بارها تحت بحران های سیاسی و اقتصادی قرار گرفته است. در آن زمان ها سیاسیون و اقتصاد دانان درست یا غلط تصمیماتی را گرفته و اجرا می کردند و مردم آثار این تصمیمات را در زندگی خود می دیدند.

اما اکنون به خاطر تکنولوژی و گسترش شبکه های اجتماعی هر کجا که می رویم حرفی از تحلیل اقتصادی است. این عمل هیچ ایرادی ندارد ولی زمانی خطرناک می شود که افرادی در این فضا وارد می شوند که تنها در ۲ الی ۳ مورد اطلاعات دارند. این افراد دست به تحلیل های

اشتباهی می زنند و هر کس را که با آن ها مخالف کند از خود جدا می کنند.

همه ما باید تحلیلی از آینده داشته باشیم چرا که اگر تحلیلی نباشد نمی توانیم برای فردایمان برنامه ریزی کنیم. اما این تحلیل نباید خانوادگی و برای این کانال تلگرامی و یا فلان صفحه اینستاگرامی باشد.

دوستان من، آگاه باشید که هیچ چیز به اندازه یک تحلیل اشتباه نمی تواند آینده شما را به زیر سایه ابهام ببرد.

چگونه خودمان بتوانیم تحلیل اقتصادی درستی ارائه دهیم؟

برای اینکه تحلیلی درست از آینده داشته باشید باید در دو حوزه علم خود را تقویت کنید.

  • علوم حوزه محیط کسب و کار: محیط کسب و کار به بیان ساده شامل قوانین و مقرراتی است که در سطح اقتصاد کشور وضع می شود و روی اوضاع صاحبان کسب و کار و فعالان اقتصادی اثر می گذارد. فعال اقتصادی و مالک کسب و کار هیچ دخل و تصرفی در آن قوانین نخواهند داشت. به بیان ساده‌تر شما باید به شناخت کافی از اقتصاد کلان و اقتصاد خرد دست پیدا کنید.
  • علوم حوزه استراتژیک و رقابت: شامل مدیریت استراتژیک و بازاریابی استراتژیک. شما با فراگیری این علوم می توانید کسب و کار و زندگی خود را به درستی مدیریت کنید و از رقبا جلو بزنید.

بین این دو حوزه باید ارتباطی بر قرار باشد به گونه ای که بتوانیم تاثیرات اقتصاد کلان را در اقتصاد خرد و سپس کسب و کار ها شناسایی کنیم.

چرا باید اقتصاد و حوزه استراتژیک را یاد بگیریم؟

شرایط اقتصادی دنیا، در دوره هایی متناوب تکرار می شوند. این تکرار به گونه است که اقتصاد دانان بزرگ جهان معتقدند رکود و بحران در دوره های ۱۰ الی ۱۲ ساله در اقتصاد های کشور های پیشرفته دنیا تکرار خواهند شد.

در ایران هم همین گونه است چون اقتصاد ایران از اقتصاد جهانی جدا نیست. پس اگر ما در این موارد علم و تجربه خود را تقویت نکنیم در اقتصاد و تکرار چرخه های آن باز هم متضرر می شویم و ثروت خود را از دست می دهیم.

چگونه تشخیص دهیم کدام تحلیل اقتصادی درست و کدام یک غلط است؟

ممکن است شما از کسانی که در اطرافتان هستند تحلیل اقتصادی بگیرید. برای اینکه تشخیص دهید تحلیل ارائه شده به شما قابل اعتماد است یا نه، باید مطمئن شوید که منطبق بر استانداردهای زیر باشد:

  • تحلیل ارائه شده چه مقدار به اقتصاد جهانی اتکا دارد و بعد از آن چه مقدار با شرایط ایران هم خوانی دارد؟

اقتصاد ایران تافته جدا بافته نیست که از اقتصاد جهانی جدا باشد. پس هر تحلیلی که ارئه می شود باید یک سمت آن اشاره ای به اقتصاد جهانی داشته و در آن بُعد صدق کند.

  • تحلیل اقتصادی ارائه شده را بررسی کنید و مطمئن شوید که غرض ورزی و جهت گیری سیاسی ندارد. تحلیل هایی که رنگ و بوی خارجی و یا دولتی می دهند را رها کنید.

یک تحلیل گر اقتصادیِ کارکشته بنا به آمار و اطلاعات و تجارب خود، مواردی را بررسی و نظر خود را اعلام می کند. تحلیل او می بایست پشتوانه علمی و تجربی داشته باشد نه پشتوانه احساسی.

  • تحلیل گر باید بتواند بین تحلیل ارائه شده و محیط کسب و کار ارتباطی بر قرار کند. پس تحلیل او باید منطبق بر اقتصاد خرد هم باشد. همچنین مراقب باشید که تحلیل ارائه شده در جهت منافع فرد تحلیل گر نباشد.

اگر یک تحلیل گر نتواند آثار تحلیل خود را در اقتصاد خرد به شیوه ای روشن مشخص کند تحلیل او به دور از انصاف است.

در ویدئو بالا این مورد را با یک مثال توضیح داده ام.

در هر تحلیلی که دریافت می کنید باید این استانداردها را مد نظر قرار دهید. همچنین اگر قرار است شما خودتان بتوانید آینده را تحلیل کنید کافی است مقداری در ۲ حوزه ای که در بالا گفتم علم و تجربه کسب و کنید در این صورت است که :

هیچ کس مثل شما نمی تواند آینده را بنا به شرایطتتان تحلیل کند.

و تو دوست عزیزم که همراه من هستی، مطمئن باش که با یکدیگر هر چه سریع تر به این شناخت دست پیدا خواهیم کرد. در طی زمان های آینده بیش از آن مقدار که به کارت بیاید تجربه و علم روز را به تو منتقل خواهم کرد. این اقتصاد هم بالاخره به ثبات می رسد و بازارها نیز از تلاطم خواهند افتاد. برای اینکه بدانیم بعدها چه اتفاقاتی پیش روی ماست ابتدا باید کمی نسبت به شرایط کنونی شناخت پیدا کنیم.

برگرفته از : https://mahdirajabi.com/blog/how-to-analyze-the-economy

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار