ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سالمندان و بازنشستگان چگونه می توانند یک زندگی شاد و معنادار داشته باشند؟

0

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مشکلی که در زندگی بسیاری از سالمندان و بازنشستگان وجود دارد، یاس و ناامیدی است. به تناسب افزایش سن و کم شدن توانایی ها و شان وشئون اجتماعی، بسیاری از افرادی که پا به زندگی سالمندی و بازنشستگی می گذارند، دچار آسیب های شدید روانی می شودند.

سایت اقتصادی ایرانبه اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

سالمندان و بازنشستگان چگونه می توانند یک زندگی شاد و معنادار داشته باشند؟

برای اینکه سالمندان و بازنشستگان یک زندگی شاد داشته باشند لازم است برای زندگی خودشان در حال کار و تلاش و فعالیت باشندو اصطلاحا در حال تمرین باشند و این کار را در روانشناسی مادر طب کل نگر نامیده اند.

برای شاد بودن و احساس رضایت از زندگی اسرار قدرتمند و تغییر دهنده زندگی خود را برای چگونگی زندگی با شادی، سرزندگی و هدف در هر سنی فاش می شود و در این رابطه  دکتر مک گری یک کتابی نوشته و اسراری را فاش کرده است. در طول شصت سال گذشته، دکتر مک گری پیشگام روش جدیدی از تفکر در مورد بیماری و سلامتی است که تصور ما از مراقبت های بهداشتی و مراقبت از خود را در سراسر جهان تغییر داده است.

جواد آل حبیب گفت: «هر یک از ما این فرصت را داریم که زندگی خود را به بهترین شکل انجام دهیم. و اگر این کار را بکنیم، این زندگی خوب است.»

جواد آل حبیب روانشناس بالینی مفهوم پیری به سلامت اظهار نظر کرد. او گفت: «فکر می‌کنم این کاملاً ممکن است… با بالا رفتن سن، کارهایی را که می‌توان انجام داد که واقعاً مهم هستند یا به ما در ادامه راه کمک می‌کنند، پیدا کنیم.» “اما این یک موضوع انتخاب است.”

این کارشناس ارشد بالینی گفت که در رابطه با صنعت ضد پیری، باید سالمندان و بازنشستگان تمرکز بر زندگی داشته باشند. زندگی، عشق و احساس دفاع، نه بر جنگ علیه بیماری و درد، جایی که رشته پزشکی ما تمرکز کرده است.

او افزود: «اگر سالمندان و بازنشستگان روی موارد منفی تمرکز کنند، این مسائلی است که باید با آن برخورد کرد و همه آن‌ها، اما اگر تمام هدف آن همین باشد، از این طریق ما را به نواحی تاریک وجودمان بازمی گرداند، در حالی که واقعاً، به عنوان انسان های واقعی، ما این فرصت و توانایی را داریم که به سمت نور نگاه کنیم.»

جواد آل حبیب در پایان رازهایی برای داشتن یک زندگی کامل، سالم و شاد اظهار کرد. او گفت: “اگر سعی کنید انرژی خود را ذخیره کنید، آن را می کشید.”

اما، می‌دانید، گاهی اوقات وقتی دکتر به ما می‌گوید: «به خانه بروید و استراحت کنید» چون خسته هستید یا خیلی سخت کار می‌کنید یا چیزی شبیه به این، اگر آن را به این شکل بگیرید، کاری را انجام می‌دهید.

اما اگر آن را به عنوان «برو خانه و استراحت کن» در نظر بگیرید و از انجام هر کاری دست بکشید، فقط محو می‌شوید، و آب میوه‌ای را که دارید از دست می‌دهید، زیرا فکر می‌کنید در حال صرفه‌جویی در آن هستید.

سالمندان و بازنشستگان نمی توانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. قابل ذخیره نیست باید از انرژی استفاده کرد. بنابراین با استفاده از انرژی، انرژی بیشتر و بیشتر زنده و واقعی می شود.»

سلامت

لازمه یک زندگی موفق در سالمندی، بهره‌بردن از سلامتی است؛ به‌گونه‌ای که افراد بتوانند تا زمانی که امکان دارد به‌طور مستقل زندگی کنند.

امنیت مالی

امنیت مالی برای رفع نیازهای اولیه، پرداخت هزینه‌های زندگی و همچنین دسترسی به بیمه درمانی از ملزومات یک سالمندی موفق است.

مشغول‌بودن

این افراد حتی در سنین بالا هم فعالیت خود را ادامه می‌دهند؛ برای مثال، دنبال سرگرمی‌های مورد علاقه‌شان می‌روند یا در کارهای داوطلبانه شرکت می‌کنند.

مستقل‌بودن

یک زندگی موفق در سالمندی در گرو مستقل‌بودن افراد سالمند است. این دسته از سالمندان می‌توانند بدون کمک، کارهای روزانه خود را انجام دهند، بدون وابستگی به دیگران از خود مراقبت کنند و خودمختار و مستقل هستند.

سلامت ذهنی

یک سالمند موفق فعالیت ذهنی خود را حفظ می‌کند و حافظه‌اش را از دست نداده است.

نگرش مثبت

یک سالمند موفق دارای نگرش مثبت است و این نگرش را در خود پرورش می‌دهد. برای اینکه بتوانید از همین امروز این نگرش را در خود جاری کنید، می‌توانید از خلاصه کتاب خوش‌بینی اکتسابی در بوکاپو استفاده کنید.

حفظ روابط معنادار

تعاملات اجتماعی با خانواده، دوستان، شرکت در اجتماعات و به‌طور کلی حفظ روابط معنادار یکی از ارکان زندگی موفق در سالمندی است.

پذیرش

این افراد با تغییرات مربوط ‌به پیری کنار می‌آیند و با آن انطباق پیدا می‌کنند. همچنین، در صورت لزوم از وسایل کمکی استفاده می‌کنند.

منبع : https://andishemoaser.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار