ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دولت آمریکا ممکن است یک ماه دیگر ورشکسته شود:

0
جنت یلن:

دولت آمریکا ممکن است یک ماه دیگر ورشکسته شود.

وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد چنانچه سقف بدهی‌های دولت آمریکا بالا برده نشود، دولت این کشور یکم ژوئن ورشکسته خواهد شد.

جنت یلن‏، وزیر خزانه داری آمریکا می‌گوید در صورتی که نمایندگان کنگره با افزایش سقف بدهی‌ها موافقت نکنند، دولت ممکن است به زودی و در روز یکم ژوئن ورشکسته شود.

تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

سایت اقتصادی ایرانبه اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نمایندگان جمهوری خواه در کنگره بر سر مقداری که دولت آمریکا می‌تواند استقراض کند، اختلاف دارند.

جمهوری خواهان ماه گذشته قانونی را به تصویب رساندند که سقف بدهی را افزایش می‌دهد، در عین حال، بر برخی برنامه‌های دولت اثر خواهد گذاشت و خواهان کاهش هزینه در برخی از زمینه‌ها خواهد شد. جو بایدن به زبان ساده می‌گوید که سیاستمدار تازه کار نیست. با وجود این، او هم اکنون تاریخ نهم ماه مه را با کوین مک کارتی (رهبر اکثریت سنا) و مقامات ارشد کنگره برای برگزاری یک نشست و گفتگو در این باره مقرر کرده است. با این حال، تا جایی که او نگرانی دارد، این لایحه (درباره میزان بدهی‌های دولت) می‌تواند یک لایحه ساده و شفاف و بی هیچ تبصره‌ای باشد یا اینکه هیچ توافقی در کار نخواهد بود.

جو بایدن در این خصوص گفت: در ۲۰۰ سال (گذشته) ایالات متحده هرگز و هرگز بر سر موضوع سقف بدهی‌ها با شکست رو به رو نشده است. آمریکا یک کشور بدهی زده نیست و هرگز در شکست دادن مشکل بدهی ها‏ درنمانده است. در نتیجه، آمریکا یکی از محترم‌ترین کشور‌های جهان است. ما بدهی هایمان را پرداخت می‌کنیم و ما باید این کار را بی آنکه اقدام به گروکشی از برخی از نمایندگان کنگره کنیم، به انجام برسانیم.

خبرنگار الجزیره درباره تبعات این ورشکستگی احتمالی گفت: نخستین اثر این است که چنانچه دولت ورشکسته شود، به دست آوردن پول بسیار سخت‌تر خواهد شد. چنانچه نرخ بهره بانکی افزایش یابد، مردم وام و قرض نخواهند داد. باید به یاد داشته باشیم که آمریکا بزرگترین قدرت اقتصادی جهان است و چنانچه این اقتصاد، سختی و چالش بیفتد، دیگر اقتصاد‌ها نیز به سختی و چالش خواهند افتاد. اما موضوع اساسی‌تر این است که در وضعیتی که نرخ بهره بانکی بالا باشد، اگر که دولت هزینه بیشتری را برای وام گرفتن به مردم عادی در کوچه و خیابان بپردازد، مبلغ رهن (خانه ها) بالاتر خواهد رفت، وام‌های خودرو گران قیمت‌تر خواهند شد، کارت‌های اعتباری که برای پرداخت هزینه‌ها به کار می‌رود، بسیار گرانقیمت‌تر خواهند شد.

وزیر خزانه داری آمریکا در حالی این هشدار را به دولت آمریکا داد که او به خوبی می‌داند که مشکل بدهی‌های دولت اکنون بیش از آنکه جنبه مالی داشته باشد، گیر و مشکل سیاسی دارد. با این حال او به واقع می‌گوید که باید که در ظرف دو سه روز آینده توافق به دست آید وگرنه مشکل اقتصادی و البته مشکل سیاسی بسیار بزرگ تری برای آمریکا به وجود خواهد آمد.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/8428751

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار