ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نمی‌توان با وجود یک دهه تورم بالا یکساله قیمت‌ها را تثبیت کرد:

0
سخنگوی وزارت صمت؛

نمی‌توان با وجود یک دهه تورم بالا یکساله قیمت‌ها را تثبیت کرد،بازار خودرو امسال اشباع می‌شود.

بخشی از صنعت خودرو کارنامه بسیار موفقی در سال گذشته دارد، اما وقتی خودرو وارد بازار می‌شود تورم قیمت را متاثر می‌کند.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از ایبِنا، امید قالیباف در توضیح ایرادات مطرح شده توسط برخی مسئولان در حوزه خودرو گفت: بخشی از صنعت خودرو که مربوط به تولید آن می‌شود کارنامه بسیار موفقی در سال گذشته دارد، اما وقتی خودرو وارد بازار می‌شود متغیر‌هایی مثل تورم و نرخ ارز قیمت را متاثر می‌کند.

تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

سایت اقتصادی ایران به اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

وی از منتقدان خواست منصفانه در مورد این صنعت اظهار نظر کنند و در حالیکه می‌دانند تورم و تغییرات نرخ ارز (که وزارت صمت کنترلی روی آن ندارد) باعث افزایش قیمت خودرو می‌شود این وزارتخانه را مقصر جلوه ندهند.

سخنگوی وزارت صمت ادامه داد: در یک سال گذشته تولید خودرو با رشد ۴۰ درصدی بالاترین رشد را در اقتصاد ایران و یکی از بالاترین رشد‌ها در صنعت خودروسازی جهان به خود اختصاص داد و با اختیاراتی که از سران قوا گرفت توانست هزینه تمام شده تولید خودرو را کاهش دهد.

مشاور وزیر صمت ادامه داد: سال ۱۴۰۱ این صنعت در تحویل خودرو ۴۲ درصد رشد داشت و معلوم نبود اگر رشد بالای تولید و کاهش هزینه تمام شده خودرو محقق نمی‌شد الان بازار خودرو در چه وضعیتی بود.

وی در عین حال گفت: وزارت صمت نگران گرانی خودرو و فشاری که بر طبقات متوسط و کم درآمد می‌آورد است، اما ابزاری برای مهار تورم و نرخ ارز ندارد.

قالیباف با اشاره به اینکه خودرو بیش از ۸۰ درصد وقت و انرژی وزیر و مدیران وزارت صمت را به خود اختصاص داده است و این ناشی از درک دغدغه و حساسیت جامعه نسبت به این موضوع است گفت: اینکه مسئولی بدون در نظر گرفتن مسائل کلان اقتصاد نسبت به گرانی خودرو انتقاد کند ممکن است برای مردم جذاب باشد، اما کل واقعیت این صنعت نیست.

این مقام مسئول در وزارت صمت گفت: آیا کالایی سراغ دارید که مردم از قیمت آن راضی باشند؟ وقتی برای ۱۰ سال قدرت خرید کاهش یابد و تورم افسار گسیخته بر اقتصاد حاکم شود نمی‌توان در عرض یک سال قیمت‌ها از جمله قیمت خودرو را تثبیت کرد.

سخنگوی صمت افزود: در سال جاری طبق برنامه تولید شرکت‌های خودروساز نزدیک به ۲ میلیون خودرو ساخته می‌شود و بازار از سمت عرضه به نقطه اشباع می‌رسد.

برگرفته از : https://www.ibena.ir/fa/news/149245

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار