ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چرا دیابتی‌ ها باید کلم بروکلی بخورند؟

0

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فردی که از دیابت رنج می برد باید کلم بروکلی مصرف کند همان چیزی است که یک مطالعه منتشر شده در مجله “Science Translational Medicine” نشان می دهد. یافته های این مطالعه که توسط محققان دانشگاه گوتنبرگ و دانشکده پزشکی دانشگاه لوند واقع در سوئد انجام شده است، نشان می دهد عصاره کلم بروکلی می تواند در مدیریت علائم دیابت نوع ۲ بسیار مؤثر باشد این امر به ویژه به دلیل وجود یک ترکیب آنتی اکسیدانی به نام سولفورافان است.

تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

سایت اقتصادی ایران به اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

ایسکانیوز نوشت: برای این مطالعه، محققان در مرحله اول آزمایش عصاره سولفورافان را به موش های مبتلا به دیابت دادند. مشخص شد سولفورافان با کاهش تولید گلوکز در سلول های کبدی گلوکز خون ناشتا و هموگلوبین گلیک شده را کاهش می دهد. علاوه بر این، همچنین تولید بیش از حد گلوکز و عدم تحمل گلوکز را با اندازه مشابه متفورمین که یک داروی تجویز شده دیابت است، کاهش می دهد.

در مرحله دوم محققان به مدت ۱۲ هفته به ۹۷ شرکت کننده مبتلا به دیابت نوع ۲ عصاره کلم بروکلی دادند. آنها بعدا نتایج را با شرکت کنندگان مبتلا به دیابت که دارونما برایشان تجویز شده بود، مقایسه کردند. در این آزمایش مشاهده شد عصاره سولفورافان می تواند به کاهش سطح قند خون ناشتا کمک کند. این یافته حیاتی تلقی می شود زیرا بر اساس گزارش ها متفورمین باعث مشکلات مربوط به معده می شود و برای افرادی که از مشکلات کلیوی رنج می برند نیز تجویز نمی شود.

گفتنی است، کالری کم، سرشار بودن از فیبر و مواد مغذی سالم بهترین گزینه غذایی برای بیماران مبتلا به دیابت هستند. درباره مصرف سبزی های نشاسته ای باید احتیاط کنند زیرا می توانند در مدت کوتاهی سطح قند خون را افزایش دهند.

منبع : https://andishemoaser.ir

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار