ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بیماری دریچه قلب چیست؟

0

اگر یک یا چند دریچه قلب شما به خوبی کار نکند، بیماری دریچه قلب رخ می دهد. قلب دارای چهار دریچه است: دریچه های تریکوسپید، ریه، میترال و آئورت.

تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

سایت اقتصادی ایران به اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

این دریچه ها فلپ های بافتی دارند که با هر ضربان قلب باز و بسته می شوند. فلپ ها باید اطمینان حاصل کنند که جریان خون در مسیر درست از طریق چهار اتاق قلب و بقیه بدن شما جریان دارد.

بخش صحیح قلب

نقص های زایمان، تغییرات مرتبط با سن، عفونت ها یا سایر شرایط می تواند یک یا چند دریچه قلب شما را به طور کامل باز کند و یا اجازه ندهد خون به اتاق قلب باز گردد. این می تواند قلب شما را سخت تر کند و بر توانایی آن در پمپ کردن خون تاثیر بگذارد.

چطور شیرهای دریچه قلب کار می کنند؟

در ابتدای هر ضربان قلب، خون از بدن و ریه ها پر می شود که دهلیز (دو اتاق بالایی قلب). دریچه های میترال و تریکوسپید در پایین این اتاق قرار دارند. همانطور که خون در ناحیه پشتی ایجاد می شود، این دریچه قلب باز می شود تا خون به بطن ها (دو اتاق پایین تر قلب) جریان یابد.

پس از یک تاخیر کوتاه، همانطور که بطن ها شروع به پمپ می کنند، دریچه های میترال و تریکوسپید به شدت بسته می شوند. این مانع رفتن خون به قلب می شود.

شیرهای ریه و آئورت

همانطور که بطن ها از طریق شیرهای ریه و آئورت پمپ می شوند. دریچه ریوی باز می شود تا جریان خون از بطن راست به شریان ریوی جریان یابد. این شریان خون را به ریه منتقل می کند تا اکسیژن دریافت کند.

در همان زمان، دریچه آئورت باز می شود تا خون از بطن چپ به آئورت جریان یابد. آئورت خون غنی از اکسیژن را به بدن حمل می کند. همانطور که بطن استراحت می کند، دریچه های ریه و آئورت به شدت بسته می شوند. این مانع از جریان خون به بطن ها می شود.

دریچه قلب

مشکلات شیر ​​قلب

دریچه قلب می تواند سه نوع اساسی از مشکلات را داشته باشد:

  •  ریپورت،
  •  تنگی
  •  آترزی.

اگر یک دریچه قلب به انسداد نزدیک باشد، رگورگیتی یا برگشت جریان اتفاق می افتد. خون به داخل اتاقها قرار دارد و از طریق قلب و یا یک شریان منتقل می شود.

اگر فلپ های یک شیر ضخیم، سفت و محکم، شوند این باعث می شود که دریچه قلب کاملا باز شود. در نتیجه، خون کافی از طریق شیر جریان نمی یابد. بعضی از پمپ ها می توانند دچار تنش و مشکلات برگشتی شوند

آترزی زمانی اتفاق می افتد که یک دریچه قلب فاقد یک سوراخ برای عبور خون باشد.

بیماری قلبی شیرین

بعضی از افراد مبتلا به بیماری قلبی شیرین هستند، در حالی که بعضی دیگر با بیماری قلبی که قبل از تولد ایجاد می شود زندگی می کنند که به آن، بیماری قلبی مادرزادی گفته می شود. بیماری قلبی مادرزادی می تواند به تنهایی یا با سایر نقایص قلبی مادرزادی رخ دهد.

بیماری های مادرزادی قلب

بیماری های مادرزادی قلب معمولا شامل دریچه های ریه یا آئورت است که به درستی شکل نمی گیرند. این دریچه قلب ممکن است فلپ های بافتی کافی نداشته باشند، ممکن است اندازه یا شکل اشتباه باشند، یا آنها ممکن است از باز شدن دریچه ای که از طریق آن خون می تواند به درستی جریان یابد، جلوگیری کنند.

بیماری دریچه قلب

بیماری دریچه قلب بوجود آمده معمولا شامل دریچه های آئورت یا میترال می شود. اگرچه شریان ها در ابتدا طبیعی است، اما مشکلات در طول زمان بوجود می آیند.

نامهای دیگر بیماری دریچه قلب

  • انقباض آئورت
  • تنگی آئورت
  • اسکلروز آئورت
  • بیماری دریچه آئورت
  • دریچه آئورت Bicuspid
  • نقص مادرزادی قلب
  • بیماری دریچه مادرزادی
  • سکته مغزی میترال
  • تنگی میترال
  • بیماری دریچه میترال
  • پرولاپس دریچه میترال
  • رگولاتوری ریه
  • تنگی ریه
  • بیماری دریچه ریوی
  • تنفس Tricuspid
  • تنگی Tricuspid
  • بیماری Tricuspid دریچه

علت بیماری دریچه قلب

بیماری های قلبی و اختلالات دیگر، تغییرات مرتبط با سن، تب روماتیسمی یا عفونت ها می تواند موجب بروز بیماری های قلبی شود. این عوامل باعث تغییر شکل یا انعطاف پذیری شیرهای قلب می شوند.

علت بیماری قلبی مادرزادی شناخته شده نیست. آن قبل از تولد رخ می دهد به عنوان قلب شکل می گیرد. بیماری قلبی مادرزادی می تواند به تنهایی یا با انواع دیگر نقایص قلبی مادرزادی رخ دهد.

شرایط قلب و اختلالات دیگر

شرایط خاصی می تواند دریچه قلب را دچار مشکل کند. این شرایط عبارتند از:

فشار خون بالا و نارسایی قلبی، این می تواند قلب یا شریان های اصلی را بزرگ کند.

آترواسکلروز در آئورت

آترواسکلروز وضعیتی است که در آن یک ماده مومی به نام پلاک ایجاد می شود که درون شریان ها ایجاد می شود.

آئورت شریان اصلی است که خون غنی از اکسیژن را به بدن منتقل می کند.

آسیب و بافت اسکار به علت حمله قلب یا آسیب به قلب.

تب روماتیسمی

گلو درد یا سایر عفونت با باکتری های استرپتوکوک که به تب روماتیسمی پیشرفت می کند، می تواند بیماری قلبی شیر باشد.

وقتی بدن تلاش می کند با عفونت استرپتوم مبارزه کند، یک یا چند دریچه قلب ممکن است آسیب ببیند. دریچه های آئورت و میترال اغلب تحت تاثیر قرار می گیرند. علائم آسیب دردناک قلب معمولا تا چند سال پس از بهبودی از تب روماتیسمی ظاهر نمی شود.

عفونت های استرپتوکوکی

امروزه اکثر افراد مبتلا به عفونت های استرپتوکوکی با آنتی بیوتیک درمان می شوند تا تب روماتیسمی رخ دهد. اگر دچار استرس می شوید، تمام آنتی بیوتیک هایی را که پزشک شما تجویز می کند را مصرف کنید.

بیماری های قلبی ناشی از تب روماتیسمی عمدتا بر بزرگسالان سالمند مبتلا به عفونت های استرپتوکوک پیش از آنتی بیوتیک ها تاثیر می گذارد.

این نیز بر مردم در کشورهای در حال توسعه تاثیر می گذارد، جایی که تب روماتیسمی شایع تر است.

دریچه قلب

عفونت ها

میکروب های معمولی که به جریان خون وارد می شوند و به قلب منتقل می شوند، ممکن است گاهی اوقات سطح داخلی قلب، از جمله دریچه قلب را آلوده کنند. این عفونت نادر اما جدی به نام اندوکاردیت عفونی نامیده می شود.

میکروب ها می توانند از طریق سوزن، سرنگ یا سایر وسایل پزشکی و از طریق شکاف در پوست یا لثه وارد جریان خون شوند.

اندوکاردیت عفونی

ممکن است در افراد مبتلا به جریان خون غیرطبیعی از طریق دریچه قلب به علت بیماری مادرزادی قلبی ایجاد شده باشد. جریان خون غیرطبیعی موجب ایجاد لخته های خون در سطح دریچه قلب می شود. لخته های خون باعث می شود که میکروب ها برای اتصال به شیر و آلوده شدن آن را آسان تر کنند.

اندوکاردیت عفونی می تواند بیماری قلبی شیر قلب را بدتر کند.

سایر شرایط و عوامل مرتبط با بیماری قلبی

بسیاری از شرایط و عوامل دیگر به بیماری قلبی شیر بستگی دارند. با این حال، نقش آنها در ایجاد بیماری دریچه قلب اغلب روشن نیست.

اختلالات خود ایمنی مانند لوپوس می تواند بر آئورت و دریچه های میترال تأثیر بگذارد.

پرتو درمانی

پرتودرمانی به ناحیه قفسه سینه می تواند بیماری قلبی را ایجاد کند.

این درمان برای سرطان استفاده می شود.

بیماری های دریچه قلب به علت پرتودرمانی ممکن است تا چند سال پس از درمان علائم ایجاد نشود.

سن یک عامل خطر برای بیماری های دریچه قلب است. همانطور که سنتان زیاد می شود دریچه قلب شما ضخیم تر می شوند و سخت تر می شوند. همچنین، مردم در حال حاضر عمر طولانی تری را نسبت به گذشته تجربه می کنند. در نتیجه، بیماری دریچه قلب تبدیل به یک مشکل در حال افزایش است.

افرادی که سابقه اندوکاردیت عفونی (IE)، تب روماتیسمی، حمله قلبی یا نارسایی قلب یا بیماری قلبی قبلی دارند، نیز در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی شیر قرار دارند. علاوه بر این، داشتن عوامل خطر برای IE، مانند استفاده از داروهای وریدی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

علت بیماری دریچه قلبی

اگر در معرض عوامل خطر بیماری قلبی عروقی هستید، خطر ابتلا به بیماری دریچه قلب را نیز افزایش می دهید. این عوامل خطر شامل:

  •  کلسترول خون بالا،
  •  فشار خون بالا،
  •  سیگار کشیدن،
  •  مقاومت به انسولین،
  •  دیابت،
  •  اضافه وزن و چاقی،
  •  عدم فعالیت بدنی

و سابقه خانوادگی بیماری های اولیه قلب است.

یک شیر آئورت

بعضی از مردم با یک شیر آئورت متولد می شوند که دارای دو فلپ به جای سه است. گاهی اوقات یک دریچه آئورت ممکن است دارای سه فلپ باشد، اما دو فلپ با یکدیگر ترکیب شده و به عنوان یک فلپ عمل می کنند. این یک دریچه آئورت bicuspid یا bicommissur نامیده می شود. افرادی که این بیماری مادرزادی دارند، بیشتر احتمال دارد بیماری قلبی دریچه آئورت را توسعه دهند.

پیشگیری بیماری دریچه قلب

برای جلوگیری از بیماری های دریچه قلب ناشی از تب روماتیسمی، اگر علائم عفونت استرپتوکوکی دارید، با پزشک خود مشورت کنید. این علائم شامل گلودرد دردناک، تب و لکه های سفید در لوزه ها می باشد. اگر شما عفونت استرپتوکوکی داشته باشید، مطمئن شوید که تمام داروهای تجویز شده برای درمان آن را مصرف کنید. درمان سریع درمان عفونت های استرپتوکوکی می تواند از تب روماتیسمی جلوگیری کند که به دریچه های قلب آسیب می رساند.

ورزش

ورزش، رژیم غذایی قلب سالم و داروهایی که کلسترول را کاهش می دهند، ممکن است از تنگی آئورت (ضخیم شدن و سفت شدن دریچه قلب) جلوگیری کنند.

تغذیه

تغذیه با قلب سالم، فعالیت بدنی، تغییرات شیوه زندگی قلب و داروهایی که به منظور جلوگیری از حمله قلبی، فشار خون بالا یا نارسایی قلبی نیز ممکن است به جلوگیری از بیماری های قلبی شیر کمک کند.

علائم و نشانه های عمده دریچه قلب

علامت اصلی بیماری دریچه قلب، صدای ضربان قلب غیرعادی است که صدای قلب شکسته است. دکتر شما می تواند با یک استتوسکوپ یک صدای قلب را بشنود.

بیماری قلبی معمولا در طول زمان بدتر می شود، بنابراین علائم و نشانه ها ممکن است سال ها بعد از اولین علائم قلب رخ دهد. بسیاری از افرادی که بیماری قلبی شیر دارند علائم بالایی ندارند تا اینکه آنها میانسال یا بزرگتر شوند.

سایر علائم و نشانه های شایع بیماری قلب مربوط به نارسایی قلبی است، این علائم و نشانه ها عبارتند از:

  • خستگی غیرمعمول (خستگی)
  • تنگی نفس، به خصوص زمانی که دراز می کشید
  • تورم در مچ پا، پا، پاها، شکم و رگها در گردن است

علائم و نشانه های دیگر

بیماری قلبی می تواند درد قفسه سینه ایجاد کند که ممکن است تنها زمانی اتفاق بیفتد که ضربان قلب نامنظم را متوجه شوید. برخی از انواع بیماری های دریچه قلب، مانند تنگی آئورت یا دریچه میترال، می توانند موجب سرگیجه شوند.

رفتار دریچه قلب

تغییرات شیوه زندگی و داروها اغلب می توانند علائم را با موفقیت درمان کنند و مشکلات را برای بسیاری از سالها به تاخیر بیاندازند. در نهایت ممکن است نیاز به عمل جراحی برای تعمیر یا تعویض یک دریچه قلب معیوب داشته باشید.

دریچه قلب

اهداف درمان بیماری های قلبی شیر عبارتند از:

  • داروها
  • تعمیر یا جایگزینی شیرهای معیوب
  • تغییر سبک زندگی قلب برای درمان سایر بیماری های قلبی مرتبط است

داروها

علاوه بر تغییرات شیوه زندگی قلب، پزشک شما ممکن است داروهای تجویزی را برای موارد زیر تجویز کند:

پایین فشار خون بالا یا کلسترول خون بالا.

جلوگیری از آریتمی ها (ضربان قلب نامنظم).

نازک شدن خون و جلوگیری از لخته شدن

پزشکان این داروها را برای تنگی میترال یا سایر نقص های شیری که خطر لخته شدن خون را افزایش می دهند، تجویز می کنند.

درمان بیماری قلبی عروقی

داروها برای بیماری های قلبی عروقی می توانند حجم کاری قلب را کاهش دهند و علائم را کاهش دهند.

درمان نارسایی قلبی

داروهای نارسایی قلبی عروق خونی را افزایش می دهد و بدن مایع اضافی را از بین می برد.

تعمیر یا تعویض شیرهای قلب

پزشک شما ممکن است به تعمیر و یا تعویض شیر و یا قلب توصیه کند.

تعمیر یا جایگزینی شیر می تواند از آسیب پایدار به قلب و مرگ ناگهانی جلوگیری کند.

تصمیم به تعمیر یا تعویض دریچه قلب بستگی به عوامل زیر از جمله:

شدت بیماری دریچه شما

این که آیا شما نیاز به عمل جراحی قلب، مانند جراحی بای پس برای درمان بیماری های قلبی عروقی. جراحی دوربینییا جراحی شیر که میتواند همزمان انجام شود.

سن شما و سلامت عمومی

در صورت امکان، تعمیر شیر قلب بر روی تعویض پمپ قلب ترجیح داده می شود. تعمیر دریچه قدرت و عملکرد عضله قلب را حفظ می کند. افرادی که تعمیر دریچه قلب بعد از عمل جراحی دارند، احتمال ابتلا به اندوکاردیت عفونی کمتری دارند.

با این حال، جراحی تعمیر قلب سخت تر از تعویض دریچه قلب است. همچنین، تمام دریچه ها قابل تعمیر نیستند. دریچه میترال اغلب می تواند تعمیر شود؛ که بایستی جایگزین دریچه های آئورت و ریه باشد.

تعمیر شیرهای قلب

جراحان قلب می توانند دریچه قلب را با:

  • اضافه کردن بافت یا افزایش حمایت در پایه شیر
  • حذف و یا تغییر شکل بافت،
  • جدا کردن دریچه پمپ

درمان کنند.

منبع : https://echocardiography.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار