ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

قانون گریزی سازمان تامین اجتماعی نسبت به افزایش حقوق:

0

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان اصفهان مطرح کرد؛

قانون گریزی سازمان تامین اجتماعی نسبت به افزایش حقوق/ فقر اقتصادی مستولی بر سفره معیشت بازنشستگان.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کلان شهر اصفهان گفت: ما خواهان اعمال ۲۵ درصد معوقه متناسب سازی ۱۴۰۰به حقوق بازنشستگان و سپس اعمال مواد ۹۶ و ۱۱۱ در سال ۱۴۰۱ هستیم.

سید حسن هاشمی در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: بازنشستگان، مستمری بگیران و بازماندگان آن ها، چیزی فراتر از قانون سازمان تامین اجتماعی طلب نمی کنند و به کمتر از آن نیز رضایت نخواهند داد.

وی افزود: طبق قانون ۹۶ سازمان تامین اجتماعی، این سارمان مکلف است کلیه مستمری های بازنشستگی و از کار افتادگی و مجموع مستمری بازماندگان در فاصله زمانی که حداکثر سالی یکبار کمتر نباشد، با توجه به افزایش هزینه زندگی و با تصویب هیات وزیران، به همان نسبت افزایش دهد؛ ماده ۱۱۱ این سازمان نیز اعلام می کند مستمری های پرداختی در غالب بازنشستگی، از کار افتادگی و مجموع مستمری بازماندگان نباید از حداقل مزد کارگرعادی کمتر باشد. این درحالی است که در سال های گذشته به ویژه سال ۸۷ تا به امروز به دلیل عدم رعایت قانون توسط سازمان تامین اجتماعی، سفره معیشت بازنشستگان پیوسته کوچک و کوچک تر شده و فقر اقتصادی بر این جامعه مستولی شده است.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کلان شهر اصفهان ادامه داد: این حق جامعه بازنشستگان نیست که اینگونه با آنها رفتار شود و سازمان همه ساله مکلف و موظف به اجرای قانون افزایش مستمری بدون درخواست اعضای جامعه بازنشستگی است.

وی تاکید کرد: ما خواهان اعمال ۲۵ درصد معوقه متناسب سازی ۱۴۰۰به حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و سپس اعمال مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ هستیم، زیرا اعتبار متناسب سازی معوقه به صورت پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است. ما مر قانون و مصوبه شورای عالی کار را برای تک تک بازنشستگان اعم از حداقل بگیران و حداکثر بگیران خواهانیم. یعنی علاوه برافزایش حداقل حقوق و مزایای بازنشستگان معادل شاغلین باید معادل ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵۱۶۶۰ ریال به حقوق سایر سطوح اضافه تا قدرت خرید آنها تقریبا معادل سال ۱۴۰۰ برای آن ها محفوظ بماند.

هاشمی تصریح کرد: از سازمان و مسئولین ذی ربط انتظار داریم بدون تعلل و قانون گریزی اقدام کنند تا خاطر بازنشستگان، مستمری بگیران و بازماندگان شان بیش از این و به دلیل فقر اقتصادی مکدر نشود، چراکه شایسته نیست که ما همه ساله برای گرفتن حق قانونی خودمان مجبور شویم به کف خیابان ها بیاییم. این در شان جامعه بازنشستگی و زیبنده نظام نیست که چنین شود.

وی با اشاره به اجرای قانون متناسب سازی قانون برنامه ششم توسعه مصوب اسفند سال ۹۵ خاطرنشان کرد:بند ب در این قانون، سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرده مطابق قوانین حقوق بازنشستگان را متناسب سازی کند. در حالیکه اجرای آن برای سال ۱۴۰۰ مغفول مانده است و بعد از اعمال متناسب سازی، لازم است افزایش حقوق امسال اعمال شود.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کلان شهر اصفهان یادآور شد: به کمتر از این رضایت نخواهیم داد و در غیر این صورت وزیرکار و رئیس سازمان تامین اجتماعی مسئول عواقب آن هستند و ما این موضوع را طی نامه ای به تاریخ هشت فروردین ۱۴۰۱ به وزارت کار و سازمان هم اعلام کرده ایم.

وی اضافه کرد: بیش از یک میلیون تومان کسری حقوق نسبت به شاغلین در قالب حق مسکن و بن خوار و بار و حق عائله مندی در پرداختی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران وجود دارد که طبق مصوبه شورای عالی کار این مورد نیز باید به حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اضافه شود.

برگرفته از : https://www.ilna.news

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار