ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بانک رفاه متعلق به کارگران و بازنشستگان است:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مدیریتِ ناآگاه چوب حراج به سرمایه‌ی کارگران می‌زند/ بانک رفاه متعلق به کارگران و بازنشستگان است.

دبیر اجرایی خانه کارگر شیراز گفت: صاحبان اصلی بانک رفاه، کارگران و بازنشستگان هستند، اما امروزه دولت می‌خواهد این بانک را به عده‌ای سرمایه‌دار واگذار کند که هیچ درکی از تامین اجتماعی، زندگی کارگری، مشقت و تحمل سختی‌ها ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی راستگو (دبیر اجرایی خانه کارگر شیراز) با انتقاد از اصرار دولت بر واگذاری بانک رفاه کارگران گفت: دولت سیزدهم برای مجموعه‌ای تصمیم می‌گیرد که هرگز دولت‌ها نقشی در آن نداشته و تمام سرمایه آن از حق بیمه کارگران تامین شده است.

راستگو خطاب به دولت سیزدهم گفت: قبل از آنکه بر واگذاری بانک رفاه و عرضه سهام آن در بورس اصرار داشته باشید، بروید سابقه بانک رفاه را بررسی کنید تا متوجه شوید سرمایه آن از کجا آمده، آنگاه برای آن تصمیم بگیرید و آن را به بورس بفرستید و سهام آن به دیگران واگذار شود.

وی با طرح این پرسش که چرا سهام بانک رفاه را به صاحبان آن واگذار نمی‌کنید، گفت: صاحبان اصلی بانک رفاه، کارگران و بازنشستگان هستند، اما امروز دولت می‌خواهد این بانک را به عده‌ای سرمایه‌دار واگذار کند که هیچ درکی از تامین اجتماعی، زندگی کارگری، مشقت و تحمل سختی‌ها ندارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر شیراز با اعلام اینکه اقتصاد کشور گرفتار عده‌ای فرصت‎طلب و مدیریت ناآگاه است، گفت: مدیریت ناآگاه تصمیماتی می‌گیرد و به سرمایه جامعه کارگری چوب حراج می‌زند و در این شرایط فرصت‌طلبان وارد عرصه می‌شوند و دارایی کارگران را به یغما می‌برند.

وی با انتقاد از اینکه بزرگترین چالش تمامی سال‌های گذشته سازمان تامین اجتماعی، مدیریت دولتی بوده است، گفت: در حالی که سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و بازنشستگان و سرمایه آن با حق بیمه کارگران و بازنشستگان تامین شده، مشاهده می‌کنیم که مدیریت آن برعهده دولت است.

راستگو با ابراز تاسف از اینکه دولت‌ها در تمامی سال‌های گذشته به سازمان تامین اجتماعی به چشم قلک نگاه کرده‌اند، گفت: هر گاه دولت‌ها کم آورده‌اند یا با مشکل مواجه شده‌اند، دست در جیب سازمان تامین اجتماعی کرده‌اند، اما بدتر این است که چوب حراج به اموال و دارایی‌های سازمان می‌زنند.

وی با اعلام اینکه بخش قابل توجهی از درآمد سازمان تامین اجتماعی بابت پرداخت مستمری بازنشستگان هزینه می‌شود، گفت: دولت دائم سعی می‌کند اموال سازمان تأمین اجتماعی را ببخشد، بفروشد یا به حراج بگذارد، در حالی که بازنشستگان چشم انتظار دریافت مستمری از ظرفیت‌هایی هستند که در نتیجه‌ی حق بیمه آنان ایجاد شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر شیراز با اعلام اینکه شرکت‌های زیرمجموعه شستا و بانک رفاه کارگران از محل دریافت حق بیمه کارگران ایجاد شده است، گفت: دولت چگونه به خود اجازه می‌دهد برای چیزی تصمیم بگیرد که هیچ نقشی در آن نداشته است.

وی با اشاره به بدهی ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: نتیجه مدیریت دولتی، سوءاستفاده از ظرفیت سازمان تامین اجتماعی در تمامی دوره‌های گذشته است.

راستگو تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی می‌توانست سرپا بماند اما با مدیریت مغرضانه و طمع کاری دولت‌ها، در آستانه بحران جدی قرار گرفته است.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار