ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هنوز متناسب‌سازی فروردین را نگرفته‌ایم که می‌گویند حقوق‌تان تورم زاست!

0

علی دهقان کیا:

یا عذرخواهی کنید یا دیگر نماینده ما نیستید! / از ابتدای سال ۲۹ درصد از سفره بازنشستگان قیچی شده/ هنوز متناسب‌سازی فروردین را نگرفته‌ایم که می‌گویند حقوق‌تان تورم زاست!

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران می‌گوید: اگر متناسب‌سازی موجب تورم است و نمایندگان به آن معترض هستند وقتی کرور کرور پول چاپ می‌کردند و تورم ۴۱ درصدی به مردم تحمیل می‌نمودند این نمایندگان کجا بودند، چرا آن زمان اعتراض نکردند؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، هجمه به معاش بازنشستگان در روزهای اخیر شدت گرفته است. ابتدا الیاس نادران بود که گفت حقوق بازنشستگان تورم زاست و بعد هم مهدی طغیانی که همسان‌سازی را نادرست خواند. اما چرا نمایندگان مجلس این چنین شمشیر را علیه همسان‌سازی از رو بسته اند؟

علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این رابطه می‌گوید: حق قانونی کارگران و بازنشستگان بسیار بیش از آن چیزی است که این آقایان تصور می‌کنند. ما بازنشستگان از دولت و مجلس بیش از اینها طلبکاریم و متاسفم که نادران، طغیانی، همفکرانشان و روزنامه کیهان، حقوق ناچیز و زیر خط فقر بازنشستگان را مشکل ساز و عامل تورم می‌دانند!

به گفته وی، نادران و سایر نمایندگانی که چنین اظهاراتی داشته‌اند باید رسماً از بازنشستگان عذرخواهی کنند و اگر این عذرخواهی رسمی صورت نگیرد، بدون تردید بازنشستگان اعتراض خواهند کرد.

دهقان کیا ادامه می‌دهد: بازنشستگانِ امروز همگی نسل اول انقلاب هستند. در روزهای انقلاب و جنگ در صف مقدم حضور داشته‌اند و امروز هم برای حق طلبی در صحنه هستند. ما بازنشستگان برای دفاع از حقوق‌مان به میدان می‌آییم، بالاتر از سیاهی که رنگی نیست!

او اضافه می‌کند: امثال آقای نادران یادشان رفته که بچه کارگر و کشاورز بوده اند. البته قبل از انتخابات بارها تکرار می‌کردند که ما همه بچه کارگریم یا پدرمان کشاورز بوده یا از خانواده فقیر آمده‌ایم اما به راستی نمی‌دانم که چرا وقتی این آقایان سوار مرکب توفیق می‌شوند خیلی زود ورق برمی‌گردد و حرف‌ها عوض می‌شود؟!

می‌گویند متناسب‌سازی و حقوق بازنشستگان موجب تورم شده؛ رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران می‌گوید: اگر متناسب‌سازی موجب تورم است و نمایندگان به آن معترض هستند وقتی کرور کرور پول چاپ می‌کردند و تورم ۴۱ درصدی به مردم تحمیل می‌نمودند این نمایندگان کجا بودند، چرا آن زمان اعتراض نکردند، چرا مقابل تحمیل تورم به ملت فقیر و فرودست نایستادند؟!

او با اشاره به آمارهای رسمی ادامه می‌دهد: تورم نقطه به نقطه تا اول خرداد ۷۹ درصد بوده است اما میانگین افزایش دریافتی بازنشستگان از محل افزایش مستمری‌ها و متناسب‌سازی فقط ۵۰ درصد است. گرچه هنوز هم متناسب‌سازی فروردین را نگرفته‌ایم. اما همین عددهای ساده را کنار هم بچینید تا دریابید ۲۹ درصد از سفره‌های حقیر بازنشستگان با این تورم تحمیلی قیچی شده؛ ۷۹ درصد تورم در کنارِ فقط ۵۰ درصد افزایش حقوق یعنی ۲۹ درصد عقب ماندگی معیشتی بیشتر!

او ادامه می‌دهد: شرم نمی‌کنند که اینطور راحت از سفره‌های ما بازنشستگان برداشت می‌کنند و بازهم می‌گویند حقوق‌تان زیادی است و ایجاد تورم می‌کند؟! برخی کالاهای ضروری در سبد هزینه‌های خانوار از عید تا امروز بیش از ۳ برابر گران شده‌اند. چرا نمایندگان مجلس جلوی این گرانی‌ها را نمی‌گیرند؟ چرا فقط چشم دوخته‌اند به حقوق کارگر و بازنشسته؟ اگر حقوق مزدبگیران افزوده نشود چه کسی محصولات کارخانجات را بخرد و خریدار تولید وطنی باشد؟ این آقایان با تولید و رونق تولید هم مشکل دارند وگرنه شمشیر را از رو نمی‌بستند و به جنگ حقوق ناچیز بازنشستگان نمی‌آمدند!

دهقان کیا در پایان هشدار می‌دهد: اگر می‌خواهند نماینده مردم باقی بمانند باید واقعا نماینده مردم باشند، ما امید خیری از اینها نداریم لااقل شر مرسانند!

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار