ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

خواسته‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی از رئیسی:

0

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

خواسته‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی از رئیسی.

رئیس کانون بازنشستگان تهران با اشاره به مشکلات بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، از رئیس جمهور منتخب درخواست کرد به خواسته‌های آنها توجه کند.

علی دهقان‌کیا، در گفتگو با خبرنگار مهر، از رئیس دولت سیزدهم درخواست کرد توجه ویژه‌ای به وزارت رفاه، انتخاب وزیر و مدیرعامل تأمین اجتماعی داشته باشد و فردی را انتخاب کند که بتواند سازمان را از بحران‌های امروز خارج و کاملاً با وزیر هماهنگ باشد.

وی با اشاره به اینکه ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، گفت: دولتمردان حداقل به نظرات شرکای تأمین اجتماعی توجه کنند و یک‌طرفه تصمیم گیری نکنند. به طور حتم کارگران می‌توانند با توجه به تجربیات و نقاط ضعف موجود، به بهبود شرایط کمک کنند.

دهقان‌کیا با اشاره به بدهی دولت به تأمین اجتماعی، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی است که انتظار داریم دولت جدید پرداخت این اعتبار را با توجه به شرایط بد تأمین اجتماعی در دستور کار قرار دهد. همچنین با اجرای صحیح قوانین و نظارت مجلس بر قوانینی که تصویب می‌شود و همچنین اصلاح ساختار تأمین اجتماعی که مرکز پژوهش‌ها نیز بر این موضوع تأکید کرده و احیای شورای عالی تأمین اجتماعی، رعایت اصل سه جانبه‌گرایی و…، توجه کافی داشته باشند.

رئیس کانون بازنشستگان تهران گفت: اگر بدهی دولت به تأمین اجتماعی در زمان خود پرداخت می‌شد، در حال حاضر به جای ۳۰۰ هزار میلیارد، طلب ما یک تریلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: دیوان عدالت اداری رأی بر به روز رسانی بدهی دولت به تأمین اجتماعی داد که این موضوع نیز نتیجه پیگیری‌هایی بود که از سوی تشکل‌ها و کانون عالی انجام شد. اگر این طلب را در زمان خود به ما می‌دادند، می‌توانستیم با سرمایه‌گذاری، سازمان را از مشکلات فعلی نجات دهیم، اندوخته بیمه‌شدگان را چند برابر کرده و از سود آن در بخش‌های مختلف درمان، مناسب‌سازی، مسکن و…، استفاده کنیم.

رئیس کانون بازنشستگان تهران به بخش درمان بیمه‌شدگان اشاره کرد و گفت: به رغم تلاش‌های انجام شده، بخش درمان ما تقریباً فَشَل است و از سوی دیگر، شورای عالی نظام پزشکی برخی از داروهای ما را از شمول بیمه خارج کرده و همین باعث شده هزینه‌های درمان روز به روز برای بازنشستگان و بیمه‌شدگان بیشتر شود به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای نیز به این بخش داشته باشند.

وی تأکید کرد: انتظار داریم با روی کار آمدن دولت جدید، به بازنشستگان توجه ویژه‌ای شود و برای انتخاب وزیر و مدیرعامل از نظرات شرکای اجتماعی استفاده شود.

دهقان‌کیا گفت: از دولت جدید انتظار داریم تورم را مهار کند چرا که با توجه به تورم افسارگسیخته هر چقدر هم افزایش حقوق داشته باشیم، باز هم نسبت به تورم عقب هستیم. ما دو سال برای اجرای همسان سازی حقوق زحمت کشیدیم اما افزایش بی‌رویه تورم باعث شد که همسان سازی دردی از بازنشستگان دوا نکند و همچنان با مشکلات زیادی مواجه باشند.

منبع : https://www.mehrnews.com/news/5260181

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار