ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بعد از واکسن کرونا این دارو‌ها را نخورید:

0

مصرف برخی دارو‌ها که مسئول سرکوب سیستم ایمنی هستند، می‌تواند تا حدودی تاثیر واکسن کرونا را در افراد کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ محققان پزشکی دانشگاه میشیگان دریافتند که تقریبا ۳ درصد از بیمه شدگان بزرگسال زیر سن ۶۵ سال در آمریکا دارو‌هایی را مصرف می‌کنند که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کنند. این مساله مهم است، زیرا مصرف این دارو‌ها ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر کووید ۱۹ را افزایش دهد. همچنین شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد این دارو‌ها ممکن است اثربخشی واکسیناسیون Covid-۱۹ را نیز کاهش دهند.

چه دارو‌هایی سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند؟
دکتر والاس، نویسنده اصلی یک تحقیق در این زمینه و روماتولوژیست در مرکز پزشکی میشیگان در این خصوص گفت: دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی معمولا برای درمان بیماری‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که پاسخ ایمنی نامناسب در بدن وجود دارد و پتانسیلی برای آسیب رساندن به بخش‌های خاصی از بدن خود بیمار است. نمونه‌هایی از این نوع شرایط شامل بیماری‌های خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید و لوپوس است؛ جایی که سیستم ایمنی بدن برای بخش‌های خاصی از بدن خود بیمار، مانند مفاصل، به عنوان یک تهدید عمل می‌کند.
هنگامی که سیستم ایمنی بیمار شروع به حمله به این قسمت‌های بدن می‌کند، می‌تواند باعث آسیب شود. دارو‌های سرکوب کننده ایمنی را برای محدود کردن این حمله به بافت‌های خود بیمار استفاده می‌کنند.
دکتر والاس افزود: یکی دیگر از مواردی که ممکن است مردم از دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده کنند، پس از دریافت پیوند عضو می‌باشد. در این موارد، دارو‌ها برای جلوگیری از پس‌زدن سیستم ایمنی بدن و تشخیص ارگان پیوندشده به عنوان مهاجم و حمله به آن استفاده می‌شود. علاوه بر این، انواع خاصی از شیمی‌درمانی‌ها که برای نابودی سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود، می‌تواند اثر جانبی مانند سرکوب سیستم ایمنی داشته باشد. اکثر این دارو‌های سرکوب‌کننده ایمنی برای افرادی که شرایط مزمن ندارند، استفاده نمی‌شود.
با این حال، یک نوع از دارو‌های سرکوب کننده ایمنی که بسیار معمول استفاده می‌شود، استروئید است. استروئید‌ها شامل دارو‌هایی مانند پردنیزون و دگزامتازون هستند. این دارو‌ها ممکن است در کوتاه مدت برای درمان مشکلاتی مانند بثورات آلرژیک، برونشیت و عفونت‌های سینوسی تجویز شود.
دکتر والاس در این خصوص توضیح داد: “این یک مشکل است”، زیرا استروئید‌ها سیستم ایمنی را تا حد زیادی سرکوب می‌کنند. حتی دوره‌های کوتاه و دوز کم استروئید‌ها می‌توانند خطر ابتلا به عفونت در افراد را افزایش داده و پاسخ بدن آن‌ها به واکسن‌هایی نظیر مانند واکسن کرونا کاهش دهند.

منبع : https://www.iribnews.ir/fa/news/3168446

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار