ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مطالبه کارگران از مجلس انقلابی اجرای قانون همسان‌سازی به صورت کامل است:

0

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان با بیان اینکه بازنشستگان تامین اجتماعی در بدترین وضعیت ممکن گذران زندگی می‌کنند، گفت: مطالبه ما از مجلس انقلابی اجرای قانون همسان‌سازی تامین اجتماعی به صورت کامل است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، قانون همسان‌سازی یک قانون بسیار خوب است که چندین سال پیش توسط مجلس تصویب شد؛ اما هرساله به دلیل بی‌رغبتی دولت و در خوشبینانه‌ترین حالت به دلیل کمبود منابع این قانون اجرا نمی‌شد؛ این قانون به این معنی است که در هر بازه زمانی مشخص حقوق بازنشستگاه همانند شاغلان شود؛ البته این قانون در سال گذشته برای بازنشستگان کشوری و لشکری اجرا شد و در این بین بازنشستگان تامین اجتماعی از اجرای این قانون بی‌نصیب شدند.

سرانجام‌های پس از کش و قوس‌های فراوان این قانون در حال اجرا شدن است. مرحله دوم قرار بود در اردیبهشت امسال اجرا شود که فعلا این مهم به صورت کامل اجرایی نشده است و کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خواستار اجرای کامل آن هستند.

چندی پیش حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در زمینه لازم‌الاجرا شدن قانون همسان‌سازی بازنشستگان اظهار کرد: بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی بهترین سال های عمر خود را صادقانه صرف خدمت به کشور کرده اند و باید براساس افزایش های سنواتی دریافتی های شاغلان، حقوق و مزایای آنان افزایش یابد. همچنین وی اعلام کرد که برای اجرای این قانون جلسات متعددی را با محمدباقر نوبخت برگزار کرده است.

به مناسبت هفته تامین اجتماعی جلسه‌ای با کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در خانه کارگر زنجان برگزار شد؛ در این جلسه کارگران به لزوم اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تاکید کردند و از مجلس انقلابی درخواست داشتند با جدیت بر اجرای این قانون به شکل کامل ایستادگی کند.

اصغر نجاری، دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان در این جلسه ضمن تاکید به لزوم حمایت از اقشار زحمتکش جامعه اظهار داشت: متاسفانه کارگران بازنشسته از عدم اجرای قانون همسان‌سازی گلایه دارند و ماهم همواره اعتراض این کارگران را در مکاتبه‌ای با مرکز اعلام کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه مجلس به خوبی مصمم است تا قانون همسان‌سازی را اجرا کند، گفت: چندی پیش صحبت‌های رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در زمینه ایستادگی در تصویب لایحه دولت مبنی بر دائمی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان امیدوارکننده بود؛ از مجلس انقلابی درخواست داریم به موضوع اجرای قانون همسان‌سازی نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان تاکید کرد: نباید کرامت انسانی کارگر خدشه‌دار شود و امروزه بسیاری از بازنشستگان به خاطر مشکلات اقتصادی در حال پیدا کردن شغل دوم هستند. از سوی دیگر بسیاری از این کارگران بازنشسته تامین اجتماعی فاقد مسکن هستند و در بدترین وضعیت معیشتی خود گذران زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از مجلس و دولت انتظار می‌رود که طبق قانون به مطالبات کارگران پاسخ داده شود، گفت: انتظار ما از مسئولین این است که به مطالبات قانونی ما توجه کنند. ما چیزی خارج از قانون نمی‌خواهیم و فقط درخواستمان این است طبق قانون به ما توجه کنند.

نجاری تشریح کرد: حدود چند سالی است که قانون همسان‌سازی بازنشستگان روی زمین مانده و امیدواریم با تایید لایحه در دولت و تقدیم به مجلس هرچه زودتر این مهم در دولت فعلی به شکل کامل رخ دهد. تورم‌های افسارگسیخته امان کارگران و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی را بریده و افزایش چند درصدی حقوق توسط دولت در اول سال اصلا در مقابل این تورم دیده نمی‌شود.

منبع : https://www.ghatreh.com/news/nn59838639

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار