ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تفاوت قرارداد کار با قرارداد پیمانکاری در چیست؟

0
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تفاوت قرارداد کار با قرارداد پیمانکاری در چیست؟

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی درباره تفاوت قرارداد کار با قرارداد پیمانکاری توضیحاتی داد.

علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تفاوت قراردادکار و قرارداد پیمانکاری، اظهار کرد: کارگر شخصی حقیقی است در حالی که پیمانکار ممکن است حقیقی یا حقوقی باشد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی ادامه داد: موضوع قرارداد پیمانکاری محصول و نتیجه کار است در حالی که موضوع قرارداد کار در اختیار قراردادن نیروی کار برای کارفرما است و پیمانکار مشتریان متعهد دارد ولی کارگر معمولا با یک کارفرما کار می‌کند.

وی تصریح کرد: مزد پیمانکار بر حسب نتیجه کار است اما دستمزد کارگر برحسب زمان انجام کار است و پیمانکار اختیار جذب نیرو دارد ولی کارگر شخصا کار را انجام می‌دهد که در بحث ابزار کار نیز وسایل کار متعلق به پیمانکار بوده اما کارگر با ابزار کار، کارفرما کار می‌کند.

وی افزود: در قرارداد کار، کارگر مستقیما به دستور کارفرما کار می‌کند و پرداخت همه مزایای کارگری بر عهده کارفرما است ولی در قرارداد پیمانکاری بخشی از کار به پیمانکار واگذار می‌شود و کارفرما هیچ مسئولیتی در قبال پرسنل پیمانکار ندارد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی ادامه داد: در قرارداد پیمانکاری قید شده است که کارفرما ۵ درصد از قرارداد به علاوه قصد آخر را نزد خود نگه دارد چرا که در صورت فرار پیمانکار، کارفرما بتواند دستمزد و بیمه کارگر را پرداخت کند.

دهقان‌کیا گفت: در قرارداد پیمانکاری ارتباط کارفرما با انواع پرداخت‌های مالیاتی،ارتباط با پرسنل کاری و… کمتر می‌شود و کارفرما موظف است که درصدی را به عنوان سود برای پیمانکار در نظر بگیرد.

منبع : https://www.yjc.news/fa/news/7805053

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار