ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کم واریز شد؟

0
تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کم واریز شد؟

سازمان تامین اجتماعی علی‌رغم تبلیغات بسیاری که در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انجام داده، در حقوق فروردین نتوانسته انتظارات آنها برآورده کند و پافشاری می‌کند که حداقل حقوق‌ها تغییری نمی‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی براساس جدول زمان‌بندی حروف الفبا از روز ۲۰ فروردین آغاز شده و در چند روز اخیر آخرین گروه از بازنشستگان حقوق خود را دریافت کردند، اما آنچه که مسئولان وعده دادند نشد.

از این ماه باید دو نوع افزایش روی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال می‌شد. یعنی حقوق این گروه از بازنشستگان هم باید ۳۹ درصد افزایش سالانه داشته باشد و هم طرح متناسب‌سازی با حقوق بازنشستگان کشوری اعمال شود.

طبق اظهارات سالاری، رئیس سازمان تامین اجتماعی با اعمال هر دو افزایش، حداقل حقوق یک بازنشسته‌ حداقل‌بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده، با داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

سخنگوی دولت نیز این اظهارات سالاری را تایید کرده، این در حالی است که فقط با اعمال ۳۹ درصد افزایش سالانه، حداقل حقوق به ۴٫۳ میلیون تومان می‌رسد پس افزایش از محل متناسب‌سازی چه شد؟

اما آنطور که از دریافتی‌های بازنشستگان طی روزهای اخیر برمی‌آید یکی از از این دو نوع افزایش انجام نشده است. اولین واریزی‌ها به نحوی بود که بازنشستگان و فعالان این حوزه متعجب و معترض کرد.

اشکالات واریزی‌ها و احکام جدید تا حدی بود که سازمان تامین اجتماعی دستور بازبینی داد و سپس اعلام کرد که در محاسبات متناسب‌سازی برای کسانی که حداقل‌بگیر نیستند نرم‌افزار دچار ایراداتی شده که مستلزم اصلاح فنی و نرم‌افزاری است.

اما سازمان تامین اجتماعی همچنان روی این موضوع پافشاری می‌کند که حداقل حقوق‌ها تغییری نمی‌کند و فقط حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر در اردیبهشت افزایش می‌یابد و مابه‌التفاوت آن را در ماه بعد می‌گیرند.

در واقع اعتراضات بازنشستگان طی سال‌های اخیر بدون پاسخ مانده است.

تصویر پروفایل زهرا بارانی

زهرا بارانی

منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار