ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مسئولان پای وعده‌هایی که گفته‌‌اند، بایستند و هزینه آن را پرداخت کنند:

0
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت در قبال بورس مسئولیت پذیر باشد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: قاعدتا رابطه دولت و بازار سرمایه نباید یک طرفه باشد، بنابراین دولت نمی‌تواند از بازار سرمایه کسب در آمد کند و هزینه‌ای برای آن انجام ندهد.

پیمان حدادی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان بورس در رابطه با مسئولیت پذیر‌ی دولت نسبت به بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به این موضوع که بازار سرمایه یکی از منابع تامین مالی دولت است، بحث مسئولیت پذیری مطرح می‌شود؛ که قاعدتا رابطه دولت و بازار سرمایه نمی‌تواند یک طرفه باشد، یعنی دولت نمی‌تواند تنها از بازار سرمایه کسب در آمد داشته باشد و برای بازار هزینه‌ای نکند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: به هر حال وقتی شما مردم را به سرمایه گذاری در بازار سرمایه دعوت می‌کنید و سر انجام این دعوت خلاف چیزی است که به مردم وعده داده‌اید، این موضوع خودش مسئولیت پذیری می‌طلبد تا مسئولان پای وعده‌هایی که گفته‌‌اند، بایستند و هزینه آن را پرداخت کنند، از این دید نیز می‌توان به مسئولیت پذیری نگاه کرد.


بیشتر بخوانید:


حدادی در پاسخ به این سوال که دولت چگونه می‌تواند این مسئولیت پذیری را به درستی ایفا کند؟ اظهار کرد: در سال گذشته بازار سرمایه رونق خوبی داشت و دولت از این بازار کسب درآمد داشت، به طور مثال ۱۸ هزار میلیارد تومان از این بازار مالیات اخذ کرده است، در این شرایط دولت می‌تواند مانند سال ۹۷ مالیات نیم درصدی خرید و فروش سهام را کمتر کند.

او افزود: همچنین دولت می‌تواند به شرکت‌های دولتی که زیر مجموعه‌ دولت هستند و وزارتخانه‌ها که به هر حال منابع در دسترس دارند توصیه کند که در رابطه با شرایط فعلی بازار و همچنین ارزندگی هر یک از صنایع و سهم‌ها که وجود دارند اقدام به خرید سهام کنند، این یکی از مهم‌ترین اقدامی است که دولت می‌تواند انجام دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: هر اقدامی که بیان می‌شود که دولت و نهاد‌های دیگر برای بهبود بازار سرمایه بهتر است انجام دهند، در زمان خاص خودش متفاوت است. در حال حاضر و با توجه به این نکته که مهم‌ترین مشکل بازار نبود خریدار و نقدینگی برای خرید است، دولت یا هر نهاد دیگری که بخواهد به بازار کمک کند باید در همین راستا گام بردارد که نقدینگی را به بازار سرمایه سرازیر کند، حال به شکل سرمایه گذاری مستقیم یا از طریق شرکت‌های زیر مجموعه‌اش یا به صورت غیر مستقیم این کار (سرازیری نقدینگی) را انجام دهد.

برگرفته از : https://www.yjc.news/fa/news/7730361

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار