ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارگران و بازنشستگان سال سختی را پشت سر گذاشتند:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد،

لزوم توجه دولت و مجلس به مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگی/ کارگران و بازنشستگان سال سختی را پشت سر گذاشتند.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران در سالی که گذشت شاهد خانه‌نشین شدن شمار زیادی از کارگران به دلیل شیوع کرونا بودیم واز همه بدتر بیمه بیکاری در پوشش معیشتی کارگران بیکار بسیار ضعیف عمل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فتح الله بیات با بیان این مطلب که شیوع بیماری کرونا تبعات و مشکلات عدیده‌ای را از نظر شغلی و تامین مخارج زندگی برای کارگران ایجاد کرد، گفت: متاسفانه دولت در پوشش بیمه بیکاری کارگرانی که شغل خود را از دست دادند، خیلی ضعیف عمل کرد.

او با بیان اینکه جامعه کارگری و بازنشسته سال سختی را از لحاظ معیشتی پشت سر گذاشتند، افزود: اقتصاد در سال ۹۹ به گونه‌ای بود که نه تنها به تولید و صنعت کمکی نشد بلکه بر خیل عظیم بیکاران کشور نیز افزوده شد.

این فعال کارگری افزود: در حالی سال ۹۹ را آغاز کردیم که پیش از این شاهد بی‌احترامی به نظر نمایندگان کارگران در شورایعالی کار بودیم و دیدیم که برای اعلام درصد حقوق و دستمزد چه بلایی به سر کارگران آوردند که منجر به‌عدم امضای صورت جلسه از سوی نمایندگان کارگری شد تا اینکه تعیین مزد به ابتدای سال کشیده شد و متاسفانه همان درصد حد اقلی تعیین شده نیز هم بعد از یکماه با گرانی سرسام‌آور کالاهای مصرفی و گرانی ارز و دلار خنثی گردید.

او در ادامه گفت: از دیگر اتفاقات سال ۹۹، اعتراضات سراسری بازنشستگان بود که با وجود کرونا به علت فشار اقتصادی و تبعیض در پرداخت حق و حقوقشان در مقایسه با بازنشستگان کشوری و لشگری مرتبا دست به اعتراض صنفی می‌زدند که در نهایت با مداخله اتحادیه پیشکسوتان کارگری و برخی از کانونهای بازنشستگی، دولت و مجلس مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان بعد از تقریبا ۱۴ سال برای همسان‌سازی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی پذیرفتن که این یک دستاورد مهم به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه اگر بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در مجلس شورای اسلامی افرادی دلسوز و آگاه به امور بیمه شدگان نداشته باشند آسیب جدی خواهند دید، افزود: در مجلس انقلابی و قانونگذار جای افرادی کارشناس در حوزه کار و بازنشستگی همانند آقای محجوب خالی است که امیدوارم با تلاش همه دلسوزان عرصه کار و تولید همه کمبودها در سال ۱۴۰۰ جبران شود.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار