ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

راهکار‌ٰهای سرمایه‌گذاری در بازار منفی سهام:

0
چراغ سبز خرید سهام در روزهای قرمز بازار
در بازار منفی چه کنیم؟ بفروشیم و برویم سراغ بازار مسکن؟ پول جدید اضافه کنیم؟
آقای اقتصاد: هر کس استراتژی سرمایه‌گذاری یا معاملاتی خاص خود را دارد. تعداد این استراتژی‌ها کم نیستند. اما هدف نهایی از داشتن استراتژی این است که خود را از احساسات و هیجان بازار جدا کنیم و بتوانیم مستقل از شرایط برای دارایی خود تصمیم منطقی بگیریم.
تعیین یک استراتژی سرمایه‌گذاری به سن، میزان سرمایه، میزان ریسک‌پذیری، شرایط اقتصادی، درصد سهام از دارایی کل و ده‌ها عامل دیگر بستگی دارد.مستقل از شرایط فردی سرمایه‌گذاران، یکی از این عوامل تاثیرگذار در تعیین استراتژی سرمایه‌گذاری، شرایط عمومی بازار است. یک بازار ارزان و آماده رشد در مقایسه با بازاری رشد کرده و نسبتا گران، استراتژی متفاوتی را طلب می‌کند.

از بازار نترسید
بازار سرمایه در بلندمدت همیشه رشدی بوده است. در ۳۰ سال گذشته هیچ زمانی وجود ندارد که کسی سهام خریده و بالاخره به محدوده سود وارد نشده باشد. سودی که از تمام بازارهای موازی بهتر است. شاید سهم شما پس از ۷ یا ده سال به نتیجه مطلوب برسد، اما اگر به حد کافی صبر کنید، بالاخره می‌توانید سودی بیشتر از دلار، سکه و مسکن بگیرید. تردید نکنید که در بلندمدت، بورس بهترین سرمایه‌گذاری ممکن است.
اگر آن‌قدر زیرک و مجرب باشید که همیشه در سقف بفروشید و بتوانید در کف مجددا خرید کنید، که خوش به‌حالتان. اما حتی معامله‌گران حرفه‌ای هم همیشه به این بخت بلند نمی‌رسند. بزرگ‌ترین اشتباه این است که در سقف خرید کنید، منفی‌ها را تحمل کنید و وقتی سهم به کف قیمت خود رسید، هراسان آن را بفروشید.

اما بورس خالی از ریسک نیست. اصلا به همین دلیل می‌توانیم از بورس سود بیشتری بگیریم، که ریسک بیشتری را پذیرفته‌ایم. نوسان‌های منفی و مثبت، ذات بازار سرمایه است. نمی‌شود توقع داشت که بازار همیشه صف خرید باشد و روزی ۵ درصد سود کند.
انتخاب سهم‌های با سوددهی مناسب و پایدار، خیالمان را از بابت آینده راحت‌تر می‌کند.

در بازار منفی خرید کنید!
در یک بازار منفی که قیمت سهم‌ها پایین آمده، فرصت‌هایی طلایی برای خرید وجود دارد.
در بازار مثبت، هر اتفاقی می‌تواند صف خرید ایجاد کند. اما در بازار منفی، گزارش‌های خیلی خوب، تعدیل‌های مثبت و اخبار بی‌اندازه جذاب، نادیده گرفته می‌شوند.
وقتی مردم وحشت‌زده با سهم‌های خود چوب حراج می‌زنند، فرصت خوبی است که در آرامش بهترین سهم‌ها را گلچین کنید، بدون این که نگران باشید که آیا سهم به شما می‌رسد یا خیر.
بیشتر مردم رفتاری برعکس این دارند. در بازار مثبت خریدار هستند و در بازار منفی فروشنده. و البته بیشتر مردم از بورس ثروتمند نمی‌شوند. توجه کنید که بورس برای همین مثبت می‌شود که بیشتر مردم خریدار هستند!

سرمایه‌گذاری در بورس فقط قاعده دارد: ارزان بخرید، گران بفروشید.

مشکل این تصمیم این است که شما نمی‌دانید ارزان کجا است و گران کجا. بورس بالا می‌رود و فکر می‌کنید هنوز جای رشد دارد. بورس پایین می‌آید و می‌گویید از این پایین‌تر هم می‌آید.

لازم نیست همه پول خود را یکجا خرید کنید. در روزها منفی می‌توانید رفته‌رفته درآمد ثابت بفروشید و سهم بخرید، در روزهای مثبت سهم بفروشید و رفته‌رفته صندوق درآمد ثابت بخرید.

خیلی از شرکت‌های حقوقی همین کار را می‌کنند. در روزهای خوب فروشنده هستند و در روزهای بد خریدار. چرا؟ چون اطمینان دارند که بعد از روزهای خوش حتما بازار منفی‌ای خواهد بود و بعد از هر بازار منفی بالاخره روز خوشی خواهد آمد. آن‌ها می‌دانند که بازار همیشه صف خرید یا همیشه صف فروش نیست.

فرشاد سیفى
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی آقای اقتصاد
http://www.mreconomy.ir/article/1222

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار