ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

باید کف مستمری بازنشسته‌های تامین اجتماعی به کشوری برسد:

0

رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور در نشست کارگر ایرانی:

باید کف مستمری بازنشسته‌های تامین اجتماعی به کشوری برسد/ آیا امسال عدد درشتی از بدهی دولت به سازمان پرداخت می‌شود؟

بیات گفت: هر سال ۳۰ هزار میلیارد تومان به بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اضافه می‌شود. تاکید ما این است که امسال حتما همسان‌سازی اجرایی شود و مستمری‌ها به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر بیات (رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی) در  نشست کارگر ایرانی که به صورت آنلاین در صفحه اینستاگرامی خانه کارگر برگزار شد، اظهار داشت: ما بازنشستگان منتظر تصمیم شورایعالی کار در خصوص حداقل دستمزد بودیم که با مستمری ۱۴ میلیون باز نشسته را مطابق ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی ارتباط داشت. حدوداً ۶۳ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند و بنابراین دستمزد شورایعالی کار برایشان اهمیت حیاتی دارد.

او ادامه داد: امسال باتوجه به اینکه بانک مرکزی تورم را ۴۱ درصد اعلام کرده بود و سبد معیشت نیز نزدیک ۵ میلیون تومان ارزیابی شده بود، انتظار داشتیم، دستمزد بالاتری مصوب شود. اما متاسفانه افزایش امسال به طور کامل با ماده ۴۱ قانون کار مغایرت داشت. این بود که نماینده کارگران در شوریعالی کار این مصوبه را امضا نکردند.

وی با اشاره به اعتراض بازنشستگان نسبت به حداقل مزد تعیین شده، گفت: کارگران شکایت‌نامه‌ای را تنظیم کردند چون معتقدیم به هر حال مبلغ تعیین شده باید نیاز یک خانواده چهار نفره را بر آورده کند.

بیات با اشاره به تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر تعیین کف مستمری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری گفت. در عین حال ۱۰ هزار میلیارد نیز برای اجرای همسان‌سازی برایشان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به این رفتار تبعیض‌آمیز بین بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری به دولت گله کردیم، گفت: در عینحال به آقای نوبخت نامه نوشتیم و گلایه کردیم که چرا در جلسه‌ای که با بازنشستگان سایر صندوق‌ها داشتند، از بازنشستگان تامین اجتماعی دعوت نکردند.

وی با بیان اینکه همسا‌ن‌سازی مطالبه جدی بازنشستگان است، بیان کرد: آقای نوبخت در پاسخ به نامه ما گفته بود که تامین اجتماعی قوانین خاص خودش را دارد. بعد از پیگیری‌های ما آقای نوبخت گفت حاضر هستیم بخشی از عددی که برای اجرای همسان‌سازی لازم است بپردازیم. در سال قبل حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بحث طلب از دولت مصوب شده است که از آقای تاجگردون درخواست داشتیم تا ۳۰ درصد از آن‌ را برای همسان‌سازی قرار دهد. خوشبختانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این راستا خیلی کمک کردند و یکی دو جلسه در کمسیون اجتماعی برگزار کردند.

بیات با اشاره به اینکه دولت افزون بر ۲۵۰ هزذر میلیارد تومان به سازمان بدهکار است، گفت: ما حدود ۲۰ جلسه تخصصی داشتیم. معاون اول، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر صنعت،معدن و تجارت و وزیر اقتصاد و وزیر کار سفارش کردند تا عدد درشتی از مطالبات تامین اجتماعی در قالب سهام، تهاتر یا دیگر راه‌ها پرداخت شود.

در سال ۹۶ نیز ما دو جلسه داشتیم و پیشنهاد کردیم که سایر سطوح مزدی بازنشستگان را هم  هیئت وزیران تصویب کند. الان هم می‌گوییم اکر قرار باشد حداقل دستمزد کارگری تغییری نکند، لااقل ترتیبی اتخاذ کنند که مزایای حانبی طوری تنظیم شود تا کف دریافتی بازنشستگان به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد. متاسفانه تبعیض بین بازنشستگان تامین اجتماعی و لشگری اعتراضات زیادی از سوی بازنشستگان در پی داشته است.

او ادامه داد: سایر صندوق‌ها با تصویب هیت امنا می‌تواند پرداختی ها را افزایش دهد. ما هم در هر زمانی پشتیبان نظام بودیم و نمی‌شود که تبعیض و دوگانگی در حمایت از بازنشسته‌ها وجود داشته باشد. سازمان برای اجرای همسان‌سازی از منابع خودش حاضر است بدهد به شرط اینکه دولت هم بدهی اش را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: این درحالی است که هر سال ۳۰ هزار میلیارد تومان به بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اضافه می‌شود. تاکید ما این است که امسال حتما همسان‌سازی اجرایی شود و مستمری‌ها به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار