ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حذف برخی یارانه‌های شهریور به علت بروز اختلال در سامانه:

3
ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ اعلام کرد؛

شاخص‌های حذف یارانه نقدی خانوار‌ها/حذف برخی یارانه‌های شهریور به علت بروز اختلال در سامانه .

بر اساس گزارش ستاد اجرایی ماده ۶ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ مهم‌ترین شاخص‌های حذف یارانه نقدی خانوارها، اعلام شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس گزارش ستاد اجرایی ماده ۶ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ مهم‌ترین شاخص‌های حذف یارانه نقدی خانوارها، اعلام شد.

حذف خانوار از دریافت یارانه نقدی، شاخص‌های متعددی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

• تعداد و ارزش خودروی اعضای خانوار
• تعداد و ارزش املاک خانوار
• تعداد سفر‌های خارجی اعضای خانوار
• شغل اعضای خانوار: پزشکان، مدیران دولتی، وکلا، هیئت‌علمی، کارفرمای حقیقی یا حقوقی، صاحبان صرافی، اصناف، فعالان کسب‌وکار و …
• مجموع حقوق و دستمزد اعضای خانوار
• تعداد اعضای خانوار
• استان یا منطقه محل زندگی خانوار بر مبنای مالکیت یا اجاره

بر اساس اعلام ستاد اجرایی ماده ۶ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸، شاخص‌های فوق برای تمامی خانوار‌های یارانه بگیر با دقت بالا بررسی‌شده و در نهایت خانوار‌های یارانه بگیر، رتبه‌بندی می‌شوند.

در مرحله اول حذف یارانه سال ۱۳۹۸ که شهریورماه امسال انجام شده است، تعداد ۲۰۰ هزار خانوار به‌عنوان نخستین گروه کاندیدای حذف، شناسایی شده‌اند.

بانک اطلاعات رفاه ایرانیان تلاش کرده است با دقت کافی دهک بندی درآمدی را انجام دهد، با این حال خانوار‌های معترضی که به‌عنوان کاندیدای حذف شناسایی شده‌اند، فرصت اعتراض به نتیجه اعلام شده را خواهند داشت. در فرایند رسیدگی به اعتراض، تراکنش‌ها و سایر اطلاعات بانکی خانوار بررسی می‌شود. این امر مشروط به ثبت رضایت‌نامه کتبی سرپرست خانوار در دفاتر پیشخوان دولت مبنی بر دسترسی دولت به اطلاعات بانکی خانوار خواهد بود.

پس از اعلام رضایت از سوی سرپرست خانوار، کد رهگیری به شماره همراه سرپرست خانوار ارسال می‌گردد. سرپرست می‌تواند با مراجعه به سامانه yaraneh ۱۰.mcls.gov.ir با واردکردن کد ملی خود و شماره پیگیری دریافت شده تراکنش‌های بانکی خانوار خود را مشاهده کند.

توجه داشته باشید درصورتی‌که متوسط مبلغ هزینه کرد آن خانوار در چهار ماه اول سال ۱۳۹۸، کمتر از میزان جدول ذیل باشد، یارانه آن خانوار مجدداً برقرار خواهد شد و مبلغ پرداخت‌نشده ماه قبل را در پرداخت بعدی یارانه دریافت خواهد کرد.

بر اساس اعلام ستاد اجرایی ماده ۶ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸، توجه به چند نکته ضروری است:

• مبالغ ذکر شده صرفاً شامل مجموع تراکنش‌های خرید اعضای خانوار از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی است.

• نظر به افزایش قابل‌توجه اجاره‌بهای منازل مسکونی، هزینه‌های اجاره‌بها به‌عنوان هزینه کرد خانوار در نظر گرفته نشده است.


بیشتر بخوانید: جزئیات حذف یارانه پردرآمدها/ نحوه پیگیری افرادی که «پیامک قطع یارانه» دریافت کرده اند.


حذف برخی یارانه‌های نقدی شهریور به علت بروز اختلال در سامانه سازمان هدفمندی

میرزایی سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه ۹۸  در خصوص حذف برخی یارانه‌های نقدی شهریور تصریح کرد: به سرپرستان همه خانوار‌هایی که در مرحله اول تحت عنوان خانوار‌های دهک بالا شناسایی شده اند پیامک ارسال شده، بنابراین افرادی که یارانه شهریور به حساب شان واریز نشده و پیامکی نیز دریافت نکرده اند به معنای حذف از دریافت یارانه نیست بلکه علت آن بروز اختلال در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: ۸۰ درصد تماس امروز مردم با سامانه ۰۲۱۶۳۶۹ یعنی حدود هزار و ۶۲ تماس از افرادی بود که یارانه آن‌ها واریز نشده بود، اما ما آن‌ها را به عنوان خانوار دهک بالا از دریافت یارانه حذف نکرده بودیم که علت آن هم همانطور که گفته شد اختلال در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها بوده است.

میرزایی گفت: این اختلال از دو امر ناشی شده که یا تغییر در سرپرست خانوار اتفاق افتاده که باید با مراجعه به پلیس +۱۰ و رفع مشکل به بانک مربوطه مراجعه و اعلام حساب کنند. بعضی افراد هم به دلیل بروز مشکل در اطلاعات حساب بانکی شان در اصطلاح سازمان هدفمندی یارانه ها، رد حساب شدند که این افراد باید مستقیم به بانک مراجعه و حساب خود را اعلام کنند البته در صورت هر گونه سوالی می‌توانند با سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارتباط برقرار کنند و یا با سامانه ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرند.

وی افزود: خانوار‌هایی که در مرحله اول، پیامک یارانه را دریافت کردند، اما اعتراض دارند می‌توانند با در دست داشتن مدرک شناسایی معتبر شامل کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه و یا گذرنامه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و با نشان دادن پیامک احراز هویت شوند، سپس با دادن اجازه کتبی، به ستاد اجرایی این اجازه را خواهند داد اطلاعات حساب‌های بانکی و تراکنش‌های خرید آن‌ها را بررسی کند، پس از دادن اجازه نامه، کد رهگیری به شماره اعلامی سرپرست خانوار ارسال می‌شود که افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه yaraneh ۱۰.mcls.gov.ir شماره ملی خود و کد رهگیری دریافتی را وارد و سپس تراکنش‌های بانکی خانوار خود را مشاهده کنند.

میرزایی گفت: اگر متوسط مبلغ هزینه کرد در چهارماهه اول سال ۹۸ برای خانوار‌های تک نفره کمتر از ۴ میلیون تومان، دونفره کمتر از ۵ میلیون تومان، سه نفره کمتر از ۶ میلیون و ۵۰۰ تومان، چهارنفره کمتر از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای خانوار‌های ۵ نفره تا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد یارانه نقدی آن خانوار و یارانه قطع شده مرحله شهریور نیز پرداخت می‌شود، برای خانوار‌های ۶ نفره و بالاتر نیز به ازای هر نفر تا ۵۰۰ هزار تومان به سقف خرید خانوار ۵ نفره اضافه می‌شود.

وی افزود:، اما اگر مجموع تراکنش‌های خرید خانوار‌ها بالاتر از میزان یادشده باشد، اعتراض آن‌ها پذیرفته نخواهد شد.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ افزود: مبالغ ذکر شده شامل مجموع تراکنش‌های خرید اعضای خانوار از طریق دستگاه‌های کارت خوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی است و مبالغ کارت به کارت و یا برداشت نقدی جزو تراکنش‌های خرید خانوار به حساب نمی‌آید.

میرزایی گفت: با توجه به افزایش قابل توجه اجاره بها، اجاره بها به عنوان هزینه خانوار و تراکنش خرید در نظر گرفته نشده است، اما اجاره بهای منازل مسکونی لوکس که عمدتا در مناطق بالاشهر قرار دارد جزو هزینه کرد خانوار و تراکنش خرید محسوب خواهد شد.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7080390

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Discussion۳ دیدگاه

  1. اطلاعیه ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه؛
    اختلال در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها.
    ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ کل کشور، از عدم ارسال پیامک قطع یارانه نقدی به برخی خانوارهای مشمول، به دلیل اختلال در سامانه خبر داد.

    به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ کل کشور اعلام کرد: «کسانی که یارانه دریافت نکرده اند و پیامکی به آنها ارسال نشده است، به علت اختلال در سامانه سازمان هدفمندی یارانه ها بوده است.

    بر اساس این اطلاعیه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها در خصوص حذف یارانه نقدی این خانوارها و ارسال پیامک اطلاع رسانی خواهد کرد.

    بر اساس این گزارش، این ستاد روز گذشته نیز با صدور اطلاعیه ای خطاب به خانوارهایی که یارانه آنها در شهریورماه قطع شده اما پیامکی مبنی بر قطع یارانه برای سرپرست خانوار ارسال نشده است، اعلام کرده بود: چنانچه پیامک حذف را دریافت ننمودید و یا برای اعلام نقطه نظرات در خصوص نحوه همکاری دفاتر پیشخوان خدمات دولت، با شماره ۶۳۶۹-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

    به گزارش خبرنگار مهر، سرپرستان خانواری که یارانه آنها قطع شده، باید منتظر دریافت پیامکی با سرشماره «یارانه» با متن «خانوار شما مشمول حذف دریافت یارانه نقدی است» باشند.

    این سرپرستان خانوار در صورتی که به قطع یارانه نقدی خود معترض هستند، باید پس از دریافت این پیامک، با کارت شناسایی معتبر به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و پیامک دریافتی را ارائه دهند.

    پس از مراجعه به دفتر پیشخوان و ثبت اعتراض، «کد رهگیری» به سرپرست خانوار پیامک می‌شود و پس از آن باید به سایت ثبت درخواست رسیدگی برقراری مجدد یارانه نقدی به نشانی yaraneh۱۰.mcls.gov.ir مراجعه و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و کد رهگیری دریافت شده از دفتر پیشخوان اعتراض خود را ثبت کنند.
    محمد جندقی
    منبع : https://www.mehrnews.com/news/4726992

  2. میرزایی گفت: ممکن است خانواده‌ها مشمول دریافت یارانه باشند، ولی به یکی از دلایل -اختلال در حساب بانکی واریز یارانه همچون مسدود شدن یا تغییر شماره حساب، تغییر یا فوت سرپرست خانوار و تاخیر در انتقال یارانه به حساب سرپرست خانوار توسط بانک یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز نشده باشد.

    وی تصریح کرد: افراد برای اطلاع از اینکه یارانه‌ به خانواده‌ آنها اختصاص یافته یا نه باید به سامانه Refahi.ir مراجعه کنند و در بخش مربوطه شماره حساب، شماره ملی و شماره سریال شناسنامه سرپرست خانوار را وارد کند و مطمئن شود که یارانه به او تخصیص یافته است یا خیر؟

    سخنگوی ستاد اجرایی هدفمندی یارانه‌ها، گفت: اگر یارانه تخصیص یافته بود مشکلات بانکی را با مراجعه به بانک و مشکلات سرپرست خانوار را با مراجعه به پلیس ۱۰+ حل کنند.

    وی اضافه کرد: چنانچه خانواده‌ها واریز یارانه نداشتند و پیامکی نیز دریافت نکردند، به فرمانداری، استانداری، وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی به هیچ عنوان مراجعه نکنند چرا که تنها زمان خود را تلف می‌کنند و می‌توانند با سامانه ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرند و ظرف ۷۲ ساعت نتیجه به آنها اعلام می‌شود.

    میرازیی تصریح کرد: روند کار مشخص است و جای نگرانی برای خانواده‌ها نیست و یارانه‌ این خانواده‌ها به صورت معلق نگه‌داشته شده است و اگر پس از بررسی مدارک متوجه شویم که جزو دهک‌های بالای درآمدی نیستند یارانه نقدی به صورت یکجا به حساب آنها پرداخت می‌شود.

    /ایرنا

  3. آنها که پیامک قطع یارانه را دریافت نکرده‌‌اند نگران حذف یارانه‌های خود نباشند/ سامانه واریز مشکل دارد.

    با ارسال پیامکی به سرپرستان خانوار دلیل عدم واریز یارانه شهریور ماه به حساب‌‌ها توضیح داده شد.

    به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته از سوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه اعلام شد که سامانه هدفمندی یارانه‌ها دچار اختلال شده است و سرپرستانی که پیامک قطع یارانه را دریافت نکرده‌اند، “نباید” نگران قطع یارانه‌های خود باشند.

    ظاهرا این مشکل با گذشت بیش از ۱۲ ساعت هنوز حل نشده است؛ چراکه در این‌باره امروز پیامکی به سرپرستان خانوارهای یارانه‌بگیر ارسال شد.

    در متن این پیامک آمده است: «هموطن گرامی؛ چنانچه یارانه شهریور ماه شما واریز نشده و پیامک حذف یارانه را دریافت نکرده‌اید، خانوار شما در این ماه مشمول حذف نشده است. عدم واریز یارانه شهریور ماه، به دلیل بروز مشکل در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌هاست. در این خصوص، اطلاع‌رسانی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام خواهد گرفت.»

    پس از انتشار خبر حذف یارانه‌ ۲۰۰ هزار خانوار متعلق به دهک‌های پردآمد جامعه، فقرا، کارگران و بازنشستگان حداقلی‌بگیر بابت حذف اتفاقی یارانه‌های خود نگران شدند. تعدادی از آنها که پیامک اخیر را دریافت کرده‌اند، با ابراز نگرانی از قطع یارانه‌های خود، خواستار پیگیری این موضوع توسط ایلنا شده‌اند.

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار