ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چک های برگشتی پیشین شامل قانون جدید چک می شود؟

0
با توجه به اجرایی شدن قانون جدید چک این پرسش مطرح می‌شود که آیا چک های برگشتی پیشین نیز مشمول این قانون می‌شوند یا خیر؟

به گزارش خبرنگار اخباربانک، این روزها در شعبات بانک ها و موسسات اعتباری سوال هایی هایی در خصوص قانون جدید چک از پرسنل بانکی پرسیده می‌شود.

برای بسیاری از دارندگان چک‌های برگشتی مربوط به سال‌های قبل این سوال مطرح شده است که آیا قانون جدید چک شامل چک‌های برگشتی قبل نیز می‌شود؟

نگرانی دارندگان چک‌های برگشتی سالهای پیش از این جهت است که در چند روز گذشته همزمان با ابلاغ به بانک ها تاکید شده مبالغ چک برگشتی از سایر حسابهای صادر کننده نیز قابل برداشت است.

به عبارت دیگر اگر چک برگشتی مربوط به دو سال پیش باشد دارنده آن می تواند با مراجعه به بانک درخواست برداشت از سایر حسابهای وی کند.

جالب است که بسیاری از کارمندان بانک‌ها و موسسات اعتباری در برابر این سوال با شک و تردید پاسخ داده و دقیقا نمی دانند آیا این قانون جدید شامل چک های قدیمی نیز می شود یا خیر.

چکهای قدیمی کد رهگیری نداشته و تاکید بانک مرکزی در چند روز اخیر بر کد های رهگیری صادر شده توسط بانک‌ها از سامانه بانک مرکزی می باشد که به نظر می رسد با استناد به آن می توان  گفت که این قانون شامل چه چکهای قدیمی نمی‌شود.

به نظر می رسد بانک مرکزی با توجه به وجود چک های برگشتی بسیار زیاد در بین شهروندان با صدور اطلاعیه ای موضع خود در برابر چکهای قدیمی داشته باشد.

منبع : http://www.akhbarbank.com/news/67641

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار