ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آنالیز رفتار بازارها در بهار پارسال :

0
تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز رفتار بازارها در بهار پارسال / دو نوع سکه پیشتاز بازدهی بازارها.

سکه امامی و نیم سکه به ترتیب با رشد قیمتی ۵۹ و ۵۴ درصدی، پربازده‌ترین‌ها در بازار بهار سال گذشته بودند، اما بورس با ۱۲٫۹ درصد رشد، کم‌بازده‌ترین بازار در بین بازارهای مالی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، سکه طرح جدید (امامی) در طول سه ماهه ابتدایی سال گذشته ۵۹ درصد بازدهی داشته که نه‌تنها نسبت به بازارهای دیگر، بلکه نسبت به دیگر انواع سکه افزایش قیمت بیشتری داشته است. در واقع سکه امامی پربازده‌ترین گزینه سرمایه‌گذاری در بهار سال ۱۳۹۷ بوده است.

با آغاز به کار بازارها در بهار سال گذشته، سکه امامی در روز دوم فروردین ماه روند خود را از نرخ یک میلیون و ۶۲۱ هزار تومان آغاز کرد و تا پایان تعطیلات نوروزی سال قبل ۱۰۰ هزار تومان به ارزش آن افزوده شد.

سکه طرح جدید به روند افزایشی خود ادامه داد، تا این که در میانه بهار ( ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷) وارد کانال دو میلیون تومان شد و تا روز پنجم خرداد ماه بین کانال‌های یک تا دو میلیون تومان نوسان داشت. پس از این روز این فلز گران‌بها روند صعودی بدون بازگشت را در کانال دو میلیون تومان در پیش گرفت.

سکه امامی روز آخر بهار را روی نرخ دو میلیون و ۵۸۲ هزار تومان به پایان رساند که نسبت ابتدای بهار پارسال ۹۶۱ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

دلار، دومین بازار پربازده در بهار ۹۷

پس از سکه امامی با بازدهی ۵۹ درصدی در بهار سال گذشته، دلار در رده بعدی قرار گرفت و ۵۲ درصد افزایش قیمت را در بازه زمانی مذکور از آن خود کرد.

بر اساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز؛ اولین نرخ دلار در روز چهارم فروردین ماه سال قبل، چهار هزار و ۹۲۱ تومان ثبت شد.

حرکت دلار روی مرز کانال پنج هزار تومان در دو روز اولی که بازارها در تعطیلات نوروزی باز شده بود، ادامه یافت و از روز ششم ماه مذکور از این مرز فاصله گرفت و وارد کانال پنج هزار تومان شد.

دلار از هفته سوم اردیبهشت ماه تا پایان هفته سوم خرداد ماه سال گذشته در کانال شش هزار تومان نوسان داشت.

اما در هفته پایانی بهار وارد کانال هفت هزار تومان شد، تا این که روز آخر یعنی ۳۱ خرداد ماه را در نرخ هفت هزار و ۴۹۱ تومان به اتمام رساند، که در این بازه سه ماهه دو هزار و ۵۷۰ تومان به ارزش دلار افزوده شد.

خبر تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی هم نتوانست روند رو به رشد دلار در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ را متوقف یا حتی آهسته کند، فقط روز پس از اعلام این خبر دلار ۴۲۰۰ تومان شد اما در روزهای بعدی به ریل افزایشی خود بازگشت.

طلا نیز در دوره سه ماهه ابتدایی سال گذشته حدود ۶۷ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

در حالی که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز دوم فروردین ماه سال گذشته، معادل ۱۵۴ هزار و ۱۴۹ تومان بوده، در روز پایانی بهار به رقم ۲۲۰ هزار و ۹۴۰ تومان رسید.

طلا با ۶۷ هزار تومان افزایش، بازدهی ۴۳ درصدی را در بهار سال گذشته ثبت کرد.

کمترین سود در بهار سال گذشته، نصیب سرمایه‌گذاران بازار سرمایه شد.

درحالی که دیگر بازارها بازدهی بالایی را ثبت کردند، بورس از بازدهی باز ماند و تنها توانست خود را به رشد ۱۲٫۹ درصدی برساند.

شاخص کل بورس کار خود را با شروع سال ۱۳۹۷، در روز پنجم فروردین ماه، روی سطح ۹۶ هزار و ۴۲۵ واحدی آغاز کرد و تا پایان دوره سه ماه بازدهی ۱۲٫۹ درصدی را ثبت کرد.

شاخص کل بورس در روز ۳۰ خرداد ماه سال گذشته با رشد ۱۲ هزار واحدی نسبت به روزهای ابتدایی بهار به ۱۰۸ هزار و ۸۷۲ واحد رسید.

دلار در بهار سال گذشته پربازده‌ترین بازار را داشته است.

اما در بازار سکه بهار سال گذشته، بازدهی سکه تمام بهار آزادی، ۵۰ درصد؛ نیمه سکه، ۵۴ درصد؛ ربع سکه، ۳۴ درصد و سکه گرمی ۱۳ درصد بوده است.

در بازار سکه بهار سال ۱۳۹۷، سکه امامی و نیم‌سکه به ترتیب رده دوم و سوم پربازده‌ترین‌ها را از آن خود کرد.
منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار