ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

طرح تسهیلات ارزان قیمت بانک پاسارگاد چقدر برای مشتریان جذاب است؟

0

تیتر ۲۰ بررسی می کند:

طرح تسهیلات ارزان قیمت بانک پاسارگاد چقدر برای مشتریان جذاب است؟

تعداد محدودی از بانک ها هستند که اقدام به ارائه تسهیلات در قالب های متفاوت سپرده گذاری به مشتریان خود می کنند که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این اقدام در صورت استمرار و دقت در نحوه واگذاری تسهیلات و جلوگیری از هدررفت منابع می تواند به بهبود فضای کسب و کار و رونق چرخه های اقتصادی کشور کمک کند.

تیتر ۲۰ – این روزها گرفتن تسهیلات از بانک ها اصلا کار ساده ای نیست، شرایط اقتصادی نامطمئن و رویدادهای غیرقابل پیش بینی برای آینده اقتصاد ایران از یک سو و کمبود منابع و رشد مطالبات معوق بانک ها از سوی دیگر باعث شده تا بیشتر بانک های کشور علی رغم تبلیغات گسترده، چندان روی خوشی به متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی نشان ندهند و حتی اغلب شعب بانک ها صراحتا در پاسخ به متقاضیان دریافت تسهیلات به راحتی می گویند «ارائه هرگونه وام بانکی فعلا متوقف شده است» و با وجودی که ارائه تسهیلات به بخشهای مختلف جز وظایف ذاتی و تکلیف قانونی بانک هاست، این بخش همچنان وضعیت روشن و شرایط مطلوبی در نظام بانکی کشور ندارد.
بررسی این موضوع و عواقب و جنبه های آن فرصت دیگری می طلبد اما در این میان همچنان تعداد محدودی از بانک ها نیز هستند که با در نظر گرفتن تفاوت میان نرخ تسهیلات بانکی با سود سپرده ها، در قالب یک فعالیت موثر اقتصادی و با هدف جذب منابع با کیفیت بانکی، اقدام به ارائه تسهیلات در قالب های متفاوت سپرده گذاری به مشتریان خود می کنند که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این اقدام در صورت استمرار و دقت در نحوه واگذاری تسهیلات و جلوگیری از هدررفت منابع می تواند به بهبود فضای کسب و کار و رونق چرخه های اقتصادی کشور کمک کند.
البته در این میان ارائه تسهیلات بی هدف و سرگردان نیز خود می تواند آسیب بزرگ دیگری باشد بر اقتصاد کشور، چرا که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی تسهیلات بانکی بی هدف موجب خواهد شد تا هم خود بانک ها آسیب ببینند و هم منابع با توزیع غیر هدفمند، وارد بخش های اساسی و مولد اقتصادی نشده و منجر به تولید پول بی پشتوانه و افزایش نقدینگی و بالطبع افزایش تورم شود.
 گرچه نبود سرمایه کافی این روزها برای بسیاری از مشاغل و کسب و کارها دغدغه بزرگی است اما در نهایت باید بانک ها با مطالعات دقیق و پیش بینی مناسب از جریان پول در اقتصاد اقدام به ارائه وام نمایند.
یکی از طرح های تسهیلاتی که به تازگی توسط بانک پاسارگاد ارائه شده و به نظر می رسد که اتفاقا می تواند برای مشتریان این بانک نیز جذاب باشد، ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانک پاسارگاد است. طرحی که مشتری می تواند بر اساس نوع سپرده و میزان مانده ای که در حسابهای خود نزد بانک پاسارگاد دارد، تسهیلات با نرخ سودهای انتخابی از ۹ تا ۱۸ درصد نماید.
تنوع در نرخ تسهیلات، عدم الزام در مسدودسازی سپرده و نحوه بازپرداخت بر اساس نیاز مشتری از ویژگی های مثبت این طرح است که به نظر می رسد برای متقاضیان دریافت تسهیلات ویژگی های مناسبی باشند. 
در این طرح مشتریان بانک پاسارگاد اعم از حقیقی و حقوقی می توانند با توجه به میزان اعتبار بانکی خود در سریع ترین زمان ممکن و با نرخ کارمزد دلخواه تسهیلات دریافت کنند.
بر اساس طرح مذکور، مشتریان متناسب با ضریب امتیازشان در بانک و با حداقل مانده روزانه یک میلیون ریال در حساب های جاری و کوتاه مدت خود مشمول برخورداری از این تسهیلات می شوند.
 بر اساس اعلام مسئولین بانک به هر یک میلیون ریال در حساب های جاری یا کوتاه مدت مشتری روزانه یک امتیاز تعلق می گیرد.
 همچنین حداقل مبلغ تسهیلات اعطایی برای اشخاص حقیقی ۲۰میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است. 
نرخ این تسهیلات ۹تا ۱۸ درصد برای حساب های جاری و ۱۸ درصد برای حساب های کوتاه مدت عادی می باشد.
باید دید در شرایطی که اغلب بانک ها از ارائه تسهیلات مناسب به متقاضیان سر باز می زنند این طرح گزینه جذابی برای فعالین اقتصادی و صاحبان کسب و کارهایی خواهد بود که متقاضی دریافت تسهیلات ارزان قیمت هستند؟ و آیا ارائه این طرح از سوی بانک پاسارگاد می تواند نیاز تسهیلاتی مشتریان این بانک را مرتفع نماید و در وضعیت اقتصادی خود بانک نیز تاثیر مثبتی داشته باشد؟

منبع : http://titre20.ir/fa/news/28573

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار