ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سایت ‌ساز یا وردپرس؟ کدام یک بهتر است؟

0

شاید شما هم برای گسترش کسب و کار خود به وب سایت نیاز داشته باشید. برای این مسئله سه راه حل وجود دارد اول اینکه طراحی سایت بیزنس، صفحه شخصی و یا طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به یک برنامه نویس حرفه‌ای بسپارید که البته هزینه زیادی بر دوش شما و بیزنس می‌گذارد، دومین روش استفاده از ابزارهای مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا است و راه‌حل سوم استفاده از سایت ساز است.

اگر شما هم کسب و کار کوچک یا متوسطی دارید، طراحی سایت، مخصوصا صفحه شخصی از ابتدا اصلا ایده مقرون به صرفه‌ای نیست بنابراین پیشنهاد می‌کنیم یکی از روش‌های استفاده از سامانه‌های مدیریت محتوا یا سایت ساز را انتخاب کنید.

سایت ساز بهتر است یا سامانه‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس؟ این سوالی است که شاید هنگام ساخت سایت برای شما هم پیش بیاید. با ما همراه باشید تا تفاوت‌های این دو روش و برتری‌های هر یک نسبت به دیگری را بیان کنیم.

وردپرس چیست؟

وردپرس یکی از سامانه‌های معروف و رایگان مدیریت محتوا یا CMS برای ساخت سایت، طراحی صفحه شخصی و یا طراحی فروشگاه اینترنتی است که می‌توانید آن را از سایت رسمی وردپرس دانلود کنید و در فضای میزبانی خود نصب کنید. این سامانه قالب‌های آماده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید صفحات مورد نظر خود را به این قالب اضافه کنید و یا صفحات را ویرایش کنید.

البته برای اینکه آدرس مستقل خودتان را داشته باشید و بتوانید قالب وب سایت را تغییر دهید باید از سرویس غیر رایگان وردپرس استفاده کنید. سرویس رایگان وردپرس نیز موجود است که با استفاده از آن می توانید محتوای خودتان را در قالب یک وبلاگ و با آدرس یک زیردامنه در wordpress.com با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. این سرویس می‌تواند مناسب وبلاگ نویسان باشد.

البته باید توجه کنید که کاربران ایرانی ممکن است برای پرداخت هزینه سرویس‌‌‌­های غیر رایگان کمی با مشکل مواجه شوند. همچنین دسترسی به این سرویس از داخل ایران با محدودیت‌‌هایی مواجه است.

در کل وردپرس روشی مناسب برای طراحی سایت ارزان است اما اگر دانش برنامه نویسی چندانی ندارید بهتر است این گزینه را فراموش کنید.

سایت ساز چیست؟

در حال حاضر سایت ساز های خارجی و ایرانی بسیاری وجود دارد که کار طراحی سایت را برای کاربران بسیار ساده می‌کنند. سی می پلاس هم یکی از همین سایت سازها هست که برای ساخت سایت با آن، به هیچ گونه دانشی تخصصی درباره طراحی سایت و برنامه نویسی نیاز ندارید و تنها با کشیدن و رها کردن می‌توانید صفحه شخصی، فروشگاه اینترنتی و یا سایت خود را به شکل دلخواه خود طراحی کنید. برتری استفاده از سایت سازها و فروشگاه سازها در طراحی سایت ارزان در عین سادگی هست.

تفاوت وردپرس و سایت ساز

همانطور که قبلا هم اشاره شد وردپرس یک سامانه مدیریت محتوا است که انعطاف پذیری بیشتری دارد اما برای استفاده از آن نیازمند دانش برنامه نویسی و آموزش‌های قبلی هستید در صورتی که سایت سازها این انعطاف‌پذیری را ندارند اما کار کردن با آن‌ها بسیار ساده است. در ادامه تفاوت‌ها و برتری‌های هر یک از این دو ابزار برای ساخت وب سایت را بیان می‌کنیم.

۱- ویرایشگر بصری در مقابل ویرایشگر فرم

سایت سازها معمولا یک رابط کاربری بصری دارند یعنی شما می‌توانید با کشیدن المان‌های مختلف و رها کردن آن‌ها در فضای دلخواه به سادگی سایت یا صفحه شخصی خود را طراحی کنید، برای آن منو بسازید، اسلایدر تعیین کنید، هدر درست کنید و… . به این ترتیب ساخت سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و یا صفحه شخصی، به سادگی کشیدن و رها کردن المان‌هاست.

در مقابل سامانه‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس واسط کاربری بصری ندارند و شما تنها به یک فرم دسترسی دارید که با تغییر آن می‌توانید صفحات سایت را ویرایش کنید بنابراین ممکن است تغییری که ایجاد می‌کنید با تغییری که در صفحه ایجاد می‌شود متفاوت باشد. این مسئله کمی کار شما را برای ساخت وب سایت سخت می‌کند!

۲- سهولت استفاده

استفاده از سامانه‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس کمی دشوار است زیرا در این CMS از زبان تخصصی استفاده شده است و گاهی حتی لازم است افزونه‌ها و یا کدهایی به قالب اصلی اضافه شود که این کار برای افرادی که دانش تخصصی در این زمینه ندارند بسیار سخت است.

در مقابل استفاده از سایت سازها بسیار ساده است زیرا شما برای طراحی سایت به هیچ دانش خاص برنامه نویسی نیازی ندارید و تنها با استفاده از ابزارهای بصری، می‌توانید تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید.

۳- انعطاف پذیری

یکی از برتری‌های وردپرس نسبت به سایت سازها انعطاف‌پذیری است. وردپرس هزاران افزونه دارد که انواع امکاناتی که در ساخت سایت و یا طراحی صفحه شخصی بخواهید را برای شما محیا می‌کند و می‌توانید این افزونه‌ها را به وب سایت اضافه کنید؛ اما برای استفاده از این افزونه‌ها در وب سایت باید تنظیمات زیادی را انجام دهید و کدهای زیادی را تغییر دهید. این کار برای افرادی که دانش برنامه نویسی ندارند بسیار سخت است.

در مقابل در سایت سازها نمی‌توانید از پلاگین‌های وردپرس و یا بسیاری دیگر از افزونه‌ها استفاده کنید اما برخی سایت سازها خود افزونه‌هایی را برای راحتی کاربران توسعه داده‌اند که استفاده از این دست افزونه‌ها به هیچ تنظیماتی نیاز ندارد.

۴- میزبانی

برای اینکه سایت و یا صفحه شخصی شما در دنیای اینترنت قرار بگیرد و کاربران بتوانند به آن دسترسی داشته باشند باید برای آن نام دامنه تعیین کرده و هاست و میزبانی خریداری کنید.

اگر از وردپرس برای ساخت سایت خود استفاده می‌کنید باید سایتتان را روی یک هاست PHP و MySQL  نصب کنید و برای آپلود وب سایت خود باید از یک FTP Client استفاده کنید! این کار برای افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند بسیار دشوار است.

در مقابل بیشتر سایت سازها برای راحتی کاربران خود، خدمات میزبانی را خودشان برای آن‌ها انجام می‌دهند. سایت ساز و فروشگاه ساز سی می پلاس هم خود این خدمات را برای شما انجام می‌دهد و دامنه سایت شما را ثبت می‌کند. بنابراین شما برای راه‌اندازی سایت خود به هیچ اقدام دیگری نیاز ندارید.

اگرچه میزبانی در وردپرس برای افراد بی‌تخصص بسیار دشوار است اما از آنجایی که وب سایت خود را روی یک هاست وردپرس آپلود کرده‌اید به راحتی می‌توانید از آن export بگیرید و وب سایت خود را به هاست دیگری منتقل کنید. در صورتی که اگر از سایت سازها استفاده می‌کنید به هیچ عنوان نمی‌توانید سایت خود را از یک هاست به هاست دیگری منتقل کنید و باید از ابتدا سایت خود را طراحی کنید.

وردپرس یا سایت ساز؟ کدام یک بهتر است؟

بگذارید بعد از این همه توضیح و تفسیر به سوالی که در ابتدا مطرح شد برگردیم. وردپرس بهتر است یا سایت ساز؟

در واقع باید بگوییم هر دو این ابزارها در جای خود، بسیار مناسب هستند. این شما هستید که باید با توجه به نیاز خود، هزینه‌ای که می‌توانید بپردازید، دانشی که در زمینه طراحی سایت دارید، اندازه سازمان خود و ابزارهایی که در وب سایت خود نیاز دارید، یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید.

ما پیشنهاد می‌کنیم که اگر بیزنس کوچک یا متوسطی دارید و ضمنا دانش خاصی در زمینه طراحی سایت ندارید بهتر است ساخت سایت خود را به سایت سازها بسپارید و بدون هیچ دغدغه‌ای برای طراحی، میزبانی و … به سرعت سایت خود را تحویل بگیرید.

در مقابل اگر بیزنس بزرگتری دارید و دانش اندکی هم در زمینه کدنویسی دارید و برای فعالیت‌های خود به افزونه‌هایی نیاز دارید که سایت سازها ارائه نمی‌دهند، بهتر است از سامانه‌های مدیریت محتوا همچون وردپرس یا جوملا استفاده کنید.

از طرف دیگر اگر به دنبال طراحی سایت ارزان هستید باید بگوییم که هر دو روش بالا روش‌های فوق‌العاده مناسبی هستند. سایت سازها، فروشگاه ساز ها و سامانه‌های مدیریت محتوا همچون وردپرس، معمولا با قیمت بسیار مناسبی امکان ساخت سایت و طراحی صفحه شخصی و یا طراحی فروشگاه اینترنتی را برای شما فراهم می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال طراحی سایت ارزان هستید، هر دو گزینه مناسب نیاز شماست.

منبع : http://itiran.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار