ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ممنوعیت تردد شبانه فقط مربوط به معابر شهری است:

1

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا؛

ممنوعیت تردد شبانه فقط مربوط به معابر شهری است.

تهران-ایرنا-جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه تردد شبانه (از ساعت ۲۱ تا سه صبح) در جاده‌ها منعی ندارد و مشمول جریمه نیست، گفت: محدودیت های تردد شبانه (از ساعت ۲۱ تا سه بامداد) فقط داخل شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی اعمال می‌شود و ممنوعیت تردد شبانه فقط مربوط به معابر شهری است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار سید تیمور حسینی ضمن اشاره به آخرین اطلاعیه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و  توصیه به پرهیز از سفرهای غیر ضروری  اظهار داشت: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی «ممنوع» و سفر به سایر شهرهای گروه زرد و آبی «بلامانع» است؛ همچنین خروج خودرو با پلاک های بومی از شهرهای گروه قرمز و نارنجی نیز ممنوع است.

وی درباره وضعیت  محدودیت های تردد  شبانه خاطرنشان کرد:  اجرای طرح  محدودیت‌های تردد شبانه از اول آذر ماه سال جاری کلید خورد و همچنان ادامه دارد، طرح  محدودیت‌های تردد شبانه از  ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد کماکان در تمامی شهرها اعم از گروه قرمز، نارنجی، زرد و آبی ادامه خواهد داشت.

این مقام ارشد انتظامی توضیح داد: محدودیت های تردد شبانه (از ساعت ۲۱ تا سه بامداد) فقط داخل شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی اعمال می‌شود،  ممنوعیت تردد شبانه فقط مربوط به معابر شهری است.

سردار حسینی تاکید کرد: تردد شبانه (ساعت ۲۱ تا سه بامداد) در جاده‌ها ممنوعیت ندارد و شامل جریمه نیست.

وی  گفت: تردد به ۴۰ شهر کشور (۹ شهر قرمز و ۳۱ شهر نارنجی) همراه با محدودیت برقرار است؛ خودروهای با پلاک غیربومی اجازه ورود به این شهرها و خودروهای پلاک بومی نیز اجازه خروج از این ۴۰ شهر را ندارد.

برگرفته از : https://www.irna.ir/news/84270208

اسامی شهرهای ممنوعه برای سفر اعلام شد:

پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور : رنگ­بندی شهرستان­های نارنجی و قرمز کشور از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ الی ۱۵ فرودین ۱۴۰۰ اعلام شد.

 متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

ملت شریف و عزیز ایران

ضمن تبریک حلول ماه مبارک شعبان و اعیاد سراسر نور و سرور این ماه و همچنین تهنیت و شادباش پیشاپیش فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت، در ابتدا لازم است از همراهی، همدلی، همکاری و عنایت ویژه آحاد مردم عزیز (اصحاب رسانه، اصناف، صداوسیما و…) صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم که بار دیگر ،مسئولین و خادمین خود را در عرصه مدیریت بیماری کووید ۱۹ تنها نگذاشتند تا شاهد روزهای تلخ و تاسف آور بیش از این نباشیم.

هرساله فرارسیدن نوروز و بهار طبیعت آغاز یک جنبش زیبا در ایرانیان بوده که با برپایی آداب و رسوم سنتی و تکریم شعائر دینی و اخلاقی  اقدام می­نمودند.

امسال اما به دلیل شیوع ویروس و مخاطرات جدی آن بر سلامت تک تک شهروندان، این رویداد زیبا و بزرگ را با چالش جدی مواجه نمود. همانگونه­ که استحضار دارید، یکسال از تجربه مدیریت بیماری کرونا می­گذرد که دستاوردهایی گرانقدر اما به بهای سنگین رقم زده است. خادمین شما، ماه­ ها قبل از رسیدن موعد نوروز برنامه­ ریزی این ایام را در دست اقدام داشته اما بخاطر غیرقابل پیش­ بینی بودن روند بیماری کووید ۱۹ ،تمام تصمیمات تحت­ الشعاع آن قرار ­گرفت. به ­همین دلیل نیز احتمالات و سناریوهای مختلف پیش­ بینی تا متناسب با وضعیت بیماری در کشور، اجرایی گردد.

بحمدا… با همراهی و مساعی دلسوزانه همه شما عزیزان، برابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شهرها از منظر بیماری به نقطه خوبی رسیده، اگرچه این امر بسیار شکننده بوده و هرآن امکان اوجگیری بیماری به­ خصوص ویروس جهش یافته وجود دارد.

برابر تکلیف قانونی مصوب در ستاد ملی، مسافرت ” از ” و ” به ” شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع می­ باشد. بر همین اساس، مقرر گردید تا لیست آخرین وضعیت شهرها در ۲۵ اسفند ماه به استحضار ملت شریف رسانده شود. در این راستا اطلاعیه حاضر ضمن اعلام لیست مذکور، نکات مهم ذیل را نیز اعلام تا به صورت جدی از سوی همه مردم مورد توجه و رعایت قرار گیرد:

  1. اگرچه وضعیت بیماری در شهرها روند مطلوبی پیدا نموده اما با توجه به وجود ویروس جهش یافته در ۲۹ استان، این وضعیت بسیار شکننده می­باشد. هرگونه تحرک، جابجایی، برگزاری دورهمی، تردد و تجمع، می­تواند نه­ تنها برای تک تک مردم بلکه برای همه کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد. لذا از همه عزیزان درخواست می­شود تا مسئولین را در ادامه این مسیر یاری رسانده و سفر را به زمان مناسب موکول نمایند.
  2. مجدداً تاکید و یادآوری می­شود که مسافرت از و به شهرهای نارنجی و قرمز برابر لیست ذیل، ممنوع می باشد.
  3. چنانچه مردم عزیز قصد سفر ضروری دارند، درخواست می­شود به نکات ذیل توجه ویژه داشته و با رعایت آنها از سلامت خود و خانواده صیانت نمایند:
  • حتی­ المقدور با خودروی شخصی مسافرت نمایند.
  • از وضعیت سلامت خود و خانواده اطمینان کامل داشته و بعد برنامه ­ریزی سفر نمایند.
  • از برگزاری دورهمی خانوادگی به شدت بپرهیزند.
  • از تجمع و ترددهای غیرضرور خودداری گردد.
  • دستورالعمل رعایت سلامت و بهداشت در سفر که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده را به صورت جدی رعایت نمایند.
  • در صورت اعلام تغییر روند بیماری در شهرها، ظرف کمترین زمان ممکن افراد غیربومی اقدام به بازگشت نمایند.
  • افرادی­که از وضعیت بیماری خود اطلاع دارند (تست مثبت) به هیچ عنوان اقدام به تردد و عزیمت به مسافرت، ننماید.
باسمه تعالی
معاونت بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
رنگ­بندی شهرستان­های نارنجی و قرمز کشور از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ الی ۱۵ فرودین ۱۴۰۰

وضعیت نارنجی: پر خطر. در این وضعیت سطح شغلی ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود.

وضعیت قرمز: خیلی پر خطر. در این وضعیت همه مشاغل (به جز موارد ضروری سطح ۱) تعطیل خواهند بود.

استان شهرستان وضعیت
آذربایجان شرقی سراب نارنجی
آذربایجان شرقی عجب شیر نارنجی
آذربایجان غربی ارومیه نارنجی
آذربایجان غربی چایپاره نارنجی
آذربایجان غربی ماکو نارنجی
آذربایجان غربی نقده نارنجی
اصفهان گلپایگان نارنجی
ایلام دهلران نارنجی
بوشهر دیلم نارنجی
بوشهر کنگان نارنجی
بوشهر گناوه نارنجی
چهارمحال و بختیاری سامان نارنجی
خوزستان آبادان قرمز
خوزستان امیدیه نارنجی
خوزستان اندیمشک نارنجی
خوزستان اهواز قرمز
خوزستان ایذه نارنجی
خوزستان باغ ملک نارنجی
خوزستان باوی نارنجی
خوزستان بندرماهشهر قرمز
خوزستان بهبهان نارنجی
خوزستان خرمشهر نارنجی
خوزستان دزفول قرمز
خوزستان دشت آزادگان نارنجی
خوزستان رامهرمز قرمز
خوزستان شادگان نارنجی
خوزستان شوش قرمز
خوزستان شوشتر قرمز
خوزستان کارون قرمز
خوزستان مسجد سلیمان نارنجی
فارس ارسنجان نارنجی
فارس زرین دشت نارنجی
کردستان دیواندره نارنجی
کهگیلویه و بویر احمد گچساران قرمز
لرستان پلدختر نارنجی
لرستان دورود نارنجی
مرکزی خمین نارنجی
هرمزگان خمیر نارنجی
همدان نهاوند نارنجی
یزد خاتم نارنجی
تعداد شهرستان­های قرمز ۹
تعداد شهرستان­های نارنجی ۳۱

تبصره:

چنانچه وضعیت هریک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر یابد، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی نسبت به اعلام وضعیت به ستاد استانی اقدام می نماید.

در پایان ضمن تاکید مجدد در خصوص انجام سفر در زمان مناسب، با اطمینان خاطر و به ­دور از کرونا، این نکته را یادآور می­شود که عزیزان ما در مراکز درمانی و بهداشتی به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس، در سال گذشته با ایثار و فداکاری و به خطر انداختن جان خود تلاش فراوانی نمودند تا وضعیت بیماری به شرایط حال حاضر برسد. قطعاً باتوجه به تلاش­های دولت محترم و پیگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر واردات و تولید واکسن، بی­شک همه عزیزان اذعان می­نمایند، که استمرار شرایط فعلی طی چند ماه آینده و انجام واکسیناسیون می­تواند فرصت مناسب ایمن و مطمئن را در ماه­های نه چندان دور فراهم نماید.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

برگرفته از : https://donya-e-eqtesad.com

 

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Discussion۱ دیدگاه

  1. سردار حسینی در گفت و گو با ایلنا:
    ممنوعیت تردد شبانه در جاده‌ها اعمال نمی‌شود/ ترافیک روان در محورهای مواصلاتی.
    جانشین پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تردد در محورهای مواصلاتی کشور از بار ترافیکی روانی برخوردار است، گفت: همانطور که بارها اعلام شد ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳فقط در محورهای درون‌شهری اجرا شده و در جاده‌ها ممنوعیت تردد شبانه نداریم.
    سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترددهای جاده‌ای و بین شهری گفت: در حال حاضر خوشبختانه جاده‌ها و محورهای مواصلاتی از بار ترافیکی روانی برخوردار هستند و این نشان می‌دهد که مردم پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا را رعایت کرده و از سفرهای غیر ضروری خودداری کرده‌اند.
    وی درباره وضعیت تردد در جاده‌های کشور در مقایسه با سال گذشته ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش تردد مواجه هستیم اما نکته مهم این است که نوروز سال ۱۳۹۹ شرایط بسیار استثنایی را در کشور داشتیم و با کاهش تردد مواجه بودیم و نمی‌توانیم آن را ملاک مقایسه با ترددهای امسال قرار دهیم.
    جانشین پلیس راهور ناجا همچنین درباره محدودیت تردد در جاده‌های کشور گفت: بنابر مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، ممنوعیت تردد به ۴۰ شهر قرمز و نارنجی پابرجاست و ورود پلاک‌های غیر بومی به این شهرها و خروج خودروهای بومی از ۴۰ شهر مصوب، ممنوع است.
    سردار حسینی خاطرنشان کرد: جریمه ورود پلاک‌های غیر بومی به شهرهای قرمز یک میلیون تومان و ورود به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین جریمه تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح در معابر درون شهری ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.
    وی گفت: تردد به ۴۰ شهر اعلام شده که شرایط قرمز و نارنجی دارند ممنوع بوده و سفر به بقیه شهرها که در شرایط زرد و آبی قرار دارند منعی نداشته و جریمه‌ای اعمال نخواهد شد؛ اگرچه توصیه می‌شود که با توجه به شرایط کرونا از سفرهای غیر ضروری پرهیز شود.
    جانشین پلیس راهور ناجا درباره انتشار برخی خبرها مبنی بر ممنوعیت تردد شبانه در جاده‌های کشور، تصریح کرد: چنین خبری صحت ندارد انتظار داریم اصحاب رسانه در انتشار اخبار دقت و صحت لازم را لحاظ کنند و براساس این اصول و چهارچوب حرفه‌ای اخبار درست را اعلام کنند که باعث تشویش اذهان عمومی نشود.
    سردار حسینی با تاکید براینکه تردد شبانه فقط در معابر درون شهری در تمام شهرها با وضعیت آبی، زرد، نارنجی و قرمز اعمال می‌شود، تاکید کرد: همانطور که بارها اعلام شد ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح فقط در محورهای درون‌شهری اجرا شده و در جاده‌ها ممنوعیت تردد شبانه نداریم.
    منبع : https://www.ilna.news

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار