ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آخرین فرصت دولت برای جبران بی‌مهری‌ها به کارگران و بازنشستگان:

0

هاشمی مطرح کرد:

آخرین فرصت دولت برای جبران بی‌مهری‌ها به کارگران و بازنشستگان/ مناسب‌سازی بجای همسان سازی حقوق بازنشستگان.

رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی اصفهان گفت: در نامه ای به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواهان جبران کم و کاستی ها و بی مهری های مداوم به کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی شدیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید حسن هاشمی اظهار داشت: مدت ۱۰ سال است که کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، چشم‌شان را به وعده های دولت ها دوخته و همسان سازی حقوق را بعنوان کلید اصلی حل مشکلات معیشتی خود دانسته و تمامی خواسته های‌شان را به تحقق این وعده محدود کرده اند.

وی ادامه داد: بالاخره پس از گذشت سال‌های طولانی، دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۹ ، نیم نگاهی به مشکلات این قشر عظیم کرد و با پرداخت بخش کوچکی از دیون خود به سازمان تامین اجتماعی راهی را برای اجرای همسان سازی گشود، ولی این مبلغ ناچیز توان پرنمودن شکاف ناشی از عقب ماندگی حقوق و مزایای بازنشستگان، ناشی از تورم‌ سرسام آور فعلی‌ را نداشت.

رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی اصفهان ادامه داد: از سوی دیگر منابع لازم برای اجرای همسان سازی جوابگو نبود، به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی نام آن را به متناسب‌سازی تغییر داد و با ابداع فرمول های عجیب و غریب، به‌ هر یک از کارگران بازنشسته و مستمری بگیر مبالغ بسیار ناچیزی پرداخت کرد که حس بدی را در آنها ایجاد کرد.

وی یادآور شد: حدود یک‌ماه بعد دولت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق های بازنشستگی لشگری و کشوری را انجام داد و در حالی که جمعیت این بازنشستگان حدود  ۱/۵ میلیون نفر بوده و کمتر از نصف جمعیت کارگران بازنشسته (۳/۵ میلیون نفر ) تامین اجتماعی هستند بودجه‌ ای معادل ۲/۵ برابر برای همسان سازی حقوق به بازنشستگان لشگری و کشوری اختصاص داد.

هاشمی اضافه کرد: اگرچه این حقوق ِبازنشستگان و مستمری بگیران اعم از کارگری، لشگری و کشوری توان مقابله با غول تورم و نابسامانی های اقتصادی حاکم بر کشور را ندارد، اما نگاه متفاوت و تبعیض آمیز به بازنشستگان صندوق های مختلف نیز ، نشان از کم لطفی و بی مهری دولت به کار تولید و خدمات در کشور را داشته و احساس نا خوشایندی در بین کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: طی نامه ای به وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کردیم که کمتر از ۶ ماه دیگر از مدت زمان فعالیت این دولت باقیمانده و به سرعت در حال گذر است؛ این زمان محدود، آخرین فرصت دولت برای جبران کم و کاستی ها و بی مهری های مداوم به کارگران بازنشسته و مستمری بگیر است.

رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی اصفهان خاطرنشان کرد: پرداخت تمامی دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی و اختصاص بودجه ای مکفی و قابل توجه و در خور شان این قشر عظیم ، سالخورده و محنت کشیده از محل منابع خدادادی کشور، از جمله اقداماتی است که می‌تواند در بهبود وضعیت معیشت کارگران بازنشسته و مستمری بگیر این صندوق موثر واقع شده و رضایت نسبی آنان را فراهم کند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار