ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

همسان‌سازی حقوق کارگران تامین اجتماعی با اعتبارات مندرج در بودجه ۱۴۰۰ امکانپذیر نیست:

0

رییس فراکسیون کارگری مجلس:

همسان‌سازی حقوق کارگران تامین اجتماعی با اعتبارات مندرج در بودجه ۱۴۰۰ امکانپذیر نیست.

بابایی کارنامی، رییس فراکسیون کارگری مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به تاثیر حمایت از کارگران در رشد اقتصادی کشور تاکید کرد که اگر بودجه ۱۴۰۰ تحقق پیدا نکند نمی‌توان سال آینده طرح همسان‌سازی حقوق را برای بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی، با انتقاد از میزان اعتبارات تعیین شده در بودجه ۱۴۰۰ برای حمایت از بازنشستگان به ویژه کارگران بازنشسته، گفت: در بند و تبصره ۲ بودجه ۱۴۰۰ برای کارگران بازنشسته بودجه بسیار محدودی تعیین شده است و اگر مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان تحقق پیدا نکند نمی‌توانیم سال آینده طرح همسان‌سازی حقوق را برای بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا کنیم.

پیشنهاد نمایندگان برای افزایش بودجه بازنشستگان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته این مشکل تنها در رابطه با صندوق بیمه تامین اجتماعی نبوده و باعث مشکلاتی برای سایر صندوق‌های بیمه‌ای نیز می‌شود، هر چند کمیسیون اجتماعی پیشنهاد داده است که اعتبارات این بخش تا مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش داده شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هرچند افزایش اعتبارات باید در خصوص تمام بازنشستگان صندوق فولاد، تامین اجتماعی و کارمندان کشوری و لشکری اعمال شود، اما باید به این نکته هم توجه شود که در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق، حق بازنشستگان تامین اجتماعی در مقایسه با سایر بازنشستگان تضییع شده و افزایش مطلوبی نداشته است، کما اینکه متوسط افزایش حقوق کارگران بازنشسته به یک میلیون تومان هم نمی‌رسد و این موضوع نارضایتی آنها را به همراه داشته است.

چرا مسئولان تعیین اعتبارات مختص کارگران را در ردیف آخر قرار می‌دهند؟
بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، افزایش حقوق کارگران بازنشسته باید ۹۰ درصد شاغلان باشد که تحقق این مهم در خصوص کارگران تامین اجتماعی فاصله زیادی تا اجرای این مصوبه وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه نگاه دولتی‌ها و مسئولان مربوطه به گونه‌ای است که در تصمیم‌گیری‌ها نسبت به تامین منافع کارگران بی‌توجه هستند و این قشر همیشه در تعیین اعتبارات در ردیف آخر قرار می‌گیرند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: یکی دیگر از مشکلاتی که همیشه در خصوص حمایت معیشتی از کارگران با آن مواجه هستیم تعیین مزد است، کما اینکه پیوسته در این زمینه این بهانه وجود دارد که افزایش حقوق کارگران به تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی منتهی می‌شود و این دلیل بیهوده‌ای است که توجیه اقتصادی ندارد.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: برآوردها نشان می‌دهد که در تمام دنیا نسبت مزد به قیمت تمام شده ۱۵ درصد است اما در ایران با وجود تلاش‌های زیادی که صورت گرفته تازه به ۸ درصد رسیده است، چرا که برخی معتقدند اگر مزد را افزایش دهیم کارفرمایان متضرر می‌شوند و این در حالی است که توجه به این مهم سرمایه‌گذاری بوده و به ایجاد انگیزه در نیروی انسانی و رشد اقتصادی کشور منتهی می‌شود. بنابراین لازم است که توجه بیشتری به تامین رفاه و معیشت کارگران داشته باشیم.

منبع : https://www.tahlilbazaar.com/news/64131

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار