ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آیا واریز یارانه ۲‌میلیون تومانی تا پایان‌سال برای بازنشستگان تأمین اجتماعی اتفاق می‌افتد؟

1
پیگیری‌ها نشان می‌دهد که سازمان تأمین ‌اجتماعی قصد دارد تا پایان ‌سال به هر بازنشسته این سازمان ۲‌میلیون تومان پرداخت کند، قرار است این یارانه از محل وصول مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت پرداخت شود.

پیگیری‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که سازمان تأمین اجتماعی برای حمایت از بازنشستگان به دنبال پرداخت کمک بلاعوض دو‌میلیون تومانی است.

برای این کار سازمان تأمین اجتماعی درحال رایزنی با سازمان برنامه‌وبودجه است تا با وصول مطالبات خود از دولت، ۲‌میلیون تومان به هر بازنشسته بپردازد و از این طریق به معیشت بازنشستگان تأمین اجتماعی کمک کند.
همچنین از آنجایی که عیدی بازنشستگان در بهمن‌ماه پرداخت می‌شود احتمالا با اجرا شدن این تصمیم بازنشستگان در اسفندماه این ۲‌میلیون تومان را دریافت کنند.
طبق اعلام کانون بازنشستگان، سازمان تأمین اجتماعی ۳‌میلیون و ۳۰۰‌هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر دارد.
از سوی دیگر حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس از نشست با اعضای هیأت‌مدیره شورای‌عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: «در این جلسه  مشکلات بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی مطرح شد.»
او تأکید کرد: «در این جلسه عنوان شد، سازمان تأمین اجتماعی مطابق ماده ۹۶ قانون افزایش و ترمیم عقب‌ماندگی حقوق بازنشستگان برابر با نرخ تورم و افزایش هزینه‌های زندگی را در دستور کار قرار دهد.» رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس افزود: «پیگیری جدی درخصوص اجرای دقیق متناسب‌سازی از سوی سازمان تأمین اجتماعی مطابق بند «ب» ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی نیز از دیگر درخواست‌های شرکت‌کنندگان در این نشست بود.»
او تأکید کرد: «اعضای هیأت‌مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشتند؛ طبق ماده ۵۴ قانون تأمین اجتماعی مسئول تأمین درمان کامل بازنشستگان بیمه‌پرداز اجباری به‌طور مستقیم می‌باشد، لذا اجرایی شدن این بند نیز از مطالبات این قشر می‌باشد.»  حاجی بابایی گفت: «برقراری مزایای شغلی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی متناسب با شاغلان نیز در این جلسه مطرح شد و همچنین اصلاح اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی و ارکان سازمان براساس اصل سه‌جانبه‌گرایی از مواردی بود که مورد تأکید قرار گرفت.»
او گفت: «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید به‌طور کامل اجرایی شود، براساس ماده ۱۲ و۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، مصرانه پیگیر هستیم که در بودجه ۱۴۰۰ این مسأله به‌صورت کامل اجرایی شود.»
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس اظهار داست:   «در شرایط اقتصادی موجود از  اجرای دقیق قوانینی که از بهبود وضع معیشت و ارتقای سطح زندگی بازنشستگان حمایت می‌کند، حمایت می‌کنیم.»

منبع : روزنامه شهروند

برگرفته از : https://kargaronline.ir/fa/news-details/419524

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Discussion۱ دیدگاه

  1. چه کسانی یارانه دو میلیونی می‌گیرند؟ / پرداخت یارانه جدید جدی است؟
    احتمالا سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال پرداخت کمک بلاعوض دو میلیون تومانی به بازنشستگان خود را در دستور کار قرار دهد.
    چه کسانی یارانه دو میلیونی می‌گیرند؟ / پرداخت یارانه جدید جدی است؟

    پیگیری‌ها از سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که پرداخت کمک بلاعوض به بازنشستگان این سازمان در دستور کار است.

    سازمان تامین اجتماعی به دنبال این است تا مطالبات خود را از دولت وصول و از این منابع
    یارانه
    دو میلیون تومانی را به بازنشستگان این سازمان پرداخت کند.

    جزئیات دقیق این طرح هنوز مشخص نشده و فعلا سازمان تامین اجتماعی در حال رایزنی است تا احتمالا در اسفند ماه از این طریق به معیشت خانواده بازنشستگان کمک کند.

    به نظر می‌رسد اجرای این طرح منوط به پذیرش آن از سوی سازمان برنامه‌ و بودجه است که باید مطالبات سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند.

    برخی از مردم در واکنش به این خبر می‌گویند که این طرح باید درست اجرا شود و در پرداخت بین بازنشستگان و مستمری‌بگیران تفاوتی نباشد.

    «حالا که این تصمیم رو گرفتین درست انجامش بدین بین باز نشسته های تامین اجتمایی ومستمری بگیرها فرق نزارین چونکه ب این پول خیلی نیاز داریم ولی ترا بخدا قول الکی بهمون ندین چون ما همینطور چشم انتظاریم»

    «به ما مستمری بگیرها هم این دو میلیون تعلق میگیره یا نه ولی ترا بخدا به ما هم بدین ک خیلی واجب خیلی بهش احتیاج داریم خدا خیرتون بده»

    «من مستمری بگیر هستم. ماهی چهارصد تومن. آیا این وام دو تومنی به من هم تعلق میگیره؟ سه تا فرزند دارم و مستاجرم»

    بسیاری از مردمی که نسبت به عدم دریافت
    یارانه
    کرونا معترض هستند می‌گویند این کمک بلاعوض هم درست اجرا نمی‌شود، آنها نسبت به پرداخت این کمک بلاعوض ناامیدند و معتقدند که اجرا نمی‌شود.

    «این هم یکی از وعده هاییست که عملی نمی‌شود… چون تنها سازمان تامین اجتماعی هست که تو تمام صندوقها نه از تحت پوشش های خود خصوصا خصوصا مستمری حداقل بگیران هیچ دفاعی نمی‌کند»

    «حالا نوبت تامین اجتماعی شده. تو هم سرکار بزار مردمو مث بقیه.»

    «دوباره وعده های الکی و دل خوش کنی دیگه چیز خاصی نیست»

    «اگر نمیشه لطفا وعده ندید دروغ بشه شما هم شرمنده بشید. شماحق خودمون بدین ما اضافی نخواستیم»

    منبع : تجارت نیوز

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار