ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حقوق بازنشستگان کشوری بسیار بیشتر از حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی افزایش پیداکرده است:

0

همسان‌سازی تبعیض آمیز حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی.

درحالی‌که کف حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی ۲/۴ میلیون تومان است، هزینه زندگی در کلان‌شهر‌ها به ۱۰ میلیون تومان رسیده است.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین‌اجتماعی پس از سال‌ها سرانجام اجرا شد، با این حال بازنشستگان تامین‌اجتماعی معتقدند که همسان‌سازی به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست و رقم افزوده شده بر حقوق آن‌ها با رشد حقوق بازنشستگان سایر صندوق‌های بیمه‌ای تناسب ندارد.
به گفته تشکل‌های بازنشستگان تامین‌اجتماعی، امسال دولت ابتدا ۱۰هزار میلیارد تومان اعتبار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری اختصاص داد و با این کار، علاوه‌بر افزایش ۱۵درصدی حقوق همه شاغلان و بازنشستگان، مبلغ دیگری نیز طبق جداول تعیین‌شده به حقوق بازنشستگان اضافه شد.
در آغاز شش‌ماهه دوم سال نیز دومین مرحله متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با اختصاص ۱۸هزار میلیارد تومان اجرایی شد. اما درمقابل، دولت برای بازنشستگان تامین‌اجتماعی که تعدادشان به‌مراتب بیشتر از سایر بازنشستگان است، نه‌تن‌ها بودجه‌ای جداگانه برای همسان‌سازی حقوقشان اختصاص نداد، بلکه آنچه به‌عنوان «رد دیون» به این صندوق داده شده است، برای اجرای «همسان‌سازی واقعی» حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی ناکافی است.
همین مسئله سبب شده است افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی، بسیار کمتر از بازنشستگان کشوری و لشکری باشد. ازسوی دیگر، بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور می‌گویند هنوز اصلاحات وعده‌داده‌شده در فیش‌های جدید، عملی نشده است.
گویا انجام اصلاحات به برگزاری جلسه هیئت‌امنای سازمان، موکول شده است و بازنشستگان انتظار دارند قبل از پایان آذر، این جلسه برگزار و اصلاحات، اجرایی شود.

انتقاد از تبعیض در همسان‌سازی حقوق.

رئیس کانون بازنشستگان تامین‌اجتماعی خراسان‌رضوی با اشاره به انتقاد‌های بازنشستگان به شیوه همسان‌سازی حقوق‌ها به خبرنگار ما گفت: آنچه بازنشستگان تامین‌اجتماعی به آن معترض هستند، این است که پس از اعمال همسان‌سازی حقوق‌ها، حقوق بازنشستگان کشوری بسیار بیشتر از حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی افزایش پیداکرده است و این یک تبعیض آشکار است.
قربانعلی رمضانی افزود: هم‌اکنون حداقل دریافتی بازنشستگان کشوری حدود ۴میلیون است، اما مبلغ دریافتی بازنشستگان تامین‌اجتماعی، ۲میلیون‌و۴۰۰هزار تومان است.
اکنون بیش از ۶۵درصد بازنشستگان تامین‌اجتماعی، این حقوق حداقلی را دریافت می‌کنند، این درحالی است که به گفته خود مسئولان، در وضعیت فعلی هزینه یک خانوار چهارنفره در کلان‌شهر‌ها به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
رمضانی با بیان اینکه تعداد مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی بیش از دوبرابر بازنشستگان کشوری است، به تبعیض در پرداخت وام به بازنشستگان کشوری و تامین‌اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: امسال وام قرض‌الحسنه با سقف ۵میلیون تومان به بازنشستگان تامین‌اجتماعی پرداخت شد، درحالی‌که این رقم برای بازنشستگان کشوری، ۱۰میلیون تومان بوده است.
وی با اشاره به افزایش ۴۰۰ هزارتومان تا یک‌میلیون‌و ۲۰۰ هزار تومانی حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی پس از همسان‌سازی حقوق‌ها افزود: باوجود تجربه تورم بی‌سابقه، به‌جز افزایش حقوق ناعادلانه ابتدای سال، افزایشی در مستمری بازنشستگان تامین‌اجتماعی نداشته‌ایم، درحالی‌که بازنشستگان کشوری و لشکری از مزیت‌های مناسب‌تری بهره‌مند هستند و از ابتدای سال دومرتبه افزایش حقوق داشته‌اند.

در اختیار استان نیست.

سخنگوی سازمان تامین‌اجتماعی خراسان‌رضوی در پاسخ به برخی دغدغه‌های بازنشستگان تامین‌اجتماعی، با بیان اینکه بیشتر مسائل مطرح‌شده خارج از اختیارات استان است، به خبرنگار ما گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی با فرمول پیشنهادی خود کانون‌عالی بازنشستگان کشور اجرا شده است و حتی در پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی کالا، خود کانون هماهنگی‌ها را انجام داده است.
سیدحسن خدادادیان در پاسخ به تبعیض حاکم بین بازنشستگان کشوری و تامین‌اجتماعی گفت: سازوکار پرداختی‌ای مستمری براساس میزان پرداختی فرد در دوره خدمت تعیین می‌شود. اگر شخصی در دوره سی‌ساله خدمت، حق بیمه را براساس حداقل حقوق پرداخت کرده است، اکنون متناسب با پرداختی که داشته است، مستمری می‌گیرد.
وی ادامه داد: اگر حداقل حقوق بازنشسته کشوری ۴ میلیون تومان است، متناسب با آن حق بیمه پرداخت کرده است.
وی بیان کرد: ما نیز معتقدیم بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی و کشوری باید به یک چشم دیده شوند.
خدادادیان افزود: تامین‌اجتماعی یک بودجه مشخص دارد که براساس آن به بازنشستگان، مستمری پرداخت می‌کند. اگر قرار است بیشتر از این هزینه شود، دولت باید این مبلغ را تامین کند.
برگرفته از : https://shahraranews.ir/fa/news/51779

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار