ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کسانی که از طریق درگاه بانکی خریداری کرده‌اند، به صورت دیفالت در کارگزاری همان بانک دیده می‌شود:

0

سقف خرید ETF جدید افزایش یافت.

باقیمانده واحدهای صندوق‌های واسطه‌گری مالی تا پایان ماه جاری و تا سقف ۵ میلیون تومان به مردم ارائه می‌شود. در حالیکه سقف خرید ETF قبلی ۲ میلیون تومان بود.

به گزارش اقتصادنیوز، عباس معمارنژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد این که بعد از عرضه واحدهای صندوق واسطه گری مالی یکم موسم به ETF مالی، بقیه سهام دولت چه شد، گفت: با فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری مالی یکم در مرحله اول ۵٫۸ هزار میلیارد تومان پول از مردم جمع‌آوری شد که مستقیم به خزانه دولت واریز شد و برای بقیه واحدهای مانده صندوق واسطه گری مالی در حال بررسی هستیم که مابقی سهام دولت در ۵ شرکت (بانک تجارت، بانک ملت، بانک صادرات، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین) را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مجددا از طریق ای تی اف مالی تا آخر تیرماه جاری به مردم عرضه کنیم.

وی در مورد این که آیا مجوزهای لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفته‌اید، گفت: مجوز قبلا گرفته شده است، فقط باید فرایند اجرایی آن تعریف شود که هر کس با داشتن کد ملی بتواند تا سقف ۵ میلیون تومان از واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم با تخفیف دریافت کند و کسانی که قبلا این واحدها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سقف ۲ میلیون تومان خریده‌اند، بتوانند تا ۳ میلیون تومان دیگر هم از واحدهای جدید صندوق واسطه گری مالی یکم خریداری کنند.

معمارنژاد با بیان این که تلاش می‌شود تا فرایند اجرایی عرضه واحدهای صندوق واسطه گری مالی تا پایان تیرماه انجام شود، گفت: دوباره خرید این واحدها از طریق درگاه بانک‌ها و کارگزاری بورس امکان‌پذیر می‌شود.

وی ارزش باقیمانده صندوق واسطه گری مالی یکم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حال حاضر ۲۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به این که در عرضه قبلی واحدهای این صندوق هر واحد ۱۰ هزار تومانی که به مردم فروخته شد، اکنون به قیمت روز ۲۷ هزار تومان معامله می‌شود، گفت: رشد این سرمایه گذاری ۱۷۰ درصد بازده داشته و پیش بینی می‌شود مردم در خرید واحدهای این صندوق دوباره استقبال کنند.

معمارنژاد همچنین در مورد گلایه برخی از دارندگان واحد صندوق واسطه گری مالی یکم مبنی بر این که «دارایکم» در پرتفوی آنها دیده نمی‌شود،‌ گفت:‌ کسانی که از طریق درگاه بانکی خریداری کرده‌اند، به صورت دیفالت در کارگزاری همان بانک دیده می‌شود اما کسانی که از طریق کارگزاری و کد بورسی خود خرید کرده‌اند، می‌توانند پرتفوی دارا یکم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینند.

وی همچنین در مورد این که ای تی اف دوم چه موقع عرضه می‌شود، گفت: واحدهای صندوق قابل معامله بورسی بعدی احتمالا در اواخر تیر یا اوایل مرداد ماه ارائه خواهد شد که بسته به این که کارهای اجرایی کدام ای تی اف زودتر انجام شود، یا ای تی اف پالایشی خواهد بود یا ای تی اف فلزی و خودرویی خواهد بود.

منبع : https://www.shahrekhabar.com/economic/159411864069220

 

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار