ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تأکید نماینده کارگران در شورای عالی کار به برگزاری حضوری جلسه تعیین دستمزد:

0
نماینده کارگران در شورای عالی کار به برگزاری حضوری جلسات این شورا برای تعیین دستمزد کارگران سال آینده تأکید کرد.

علی خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که آیا جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده تشکیل شد، گفت: به خاطر شیوع ویروس کرونا جلسه شورای عالی کار این هفته برگزار نشد، اما درخواست اکید نمایندگان کارگران این است که جلسه شورای عالی کار هفته آینده حتماً تشکیل شود و حتماً به صورت حضوری باشد.

وی تأکید کرد: تعداد اعضای شورای عالی کار ۱۰ نفر هستند که با اعضای مرتبط با جلسه حداکثر ۱۵ نفر می‌شوند و به راحتی می‌توان با رعایت مسائل بهداشتی این جلسه را به صورت حضوری برگزار کرد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار  افزود:‌ ما نماینده کارگرانی هستیم که امروز بدون هیچ محافظی از ساعت۷:۳۰ صبح تا شب سر کار هستند و در کارگاه‌های تولیدی و خدمات تجمع کارگران وجود دارد و هیچ بیماری و هیچ مشکلی مانع کار آنها نمی‌شود، بنابراین می‌توانیم جلسات شورای عالی کار برای تعیین دستمزد را به خاطر ترس از بیماری تعطیل کنیم.

خدایی گفت:‌ کارمندان دولت برای حضور در سر کار برای مسائل بهداشتی و حفاظ در نظر گرفته شده، اما کارگران بدون هیچ حفاظی سر کار می‌روند و من به عنوان نماینده کارگران هم از نمایندگان کارفرمایان و هم از نمایندگان دولت می‌خواهم که جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال آینده به هیچ وجه تعطیل نشود.

وی همچنین گفت: البته جلسات کمیته مزد برگزار شده و حداقل سبد معیشت خانوار کارگری نیز در آن تعیین شده است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: سال‌های قبل جلسات اصلی شورای عالی کار از اواخر بهمن‌ماه شروع می‌شد، اما امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا این جلسات هنوز تشکیل نشده است.

خدایی افزود: در گفت‌وگوی با آقای شاه‌کرمی معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از رادیو پخش شد، در آنجا نیز گفته شد جلسه شورای عالی کار از هفته آینده برگزار می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: همان گونه که کارگران در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها حضور پیدا می‌کنند، ما نیز به عنوان نماینده آنها خواستار تشکیل جلسات شورای عالی کار و به صورت حضوری هستیم.

به گزارش فارس، جلسه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی نمایندگان کارگران ،‌کارفرمایان و نمایندگان دولت به عنوان ناظر و البته ناظر موثر برای تعیین حد اقل حقوق کارگران در سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود. تعداد کارگران کشور بر اساس بیمه شده اصلی تامین اجتماعی حدود ۱۳ میلیون نفر هستند که ۸۰ درصد آنها حد اقل حقوق می‌گیرند.

طبق قانون، تعیین حد اقل حقوق کار گران با توجه به سبد معیشت خانوار کارگری و نرخ تورم جامعه تعیین می‌شود که هم زندگی کارگر تامین شود و هم کارفرما با توجه به شرایط اقتصاد توان پرداخت داشته باشد.

در جلسه کمیته مزد زیر مجموعه شورای عالی کار هزینه معشیت خانوار کارگری با میانگین ۳٫۳ نفری برای سال آینده ۴٫۹ میلیون تومان در ماه تعیین شد.

منبع : https://www.farsnews.ir/news/13981214001120

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار