ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آیا بستن کوچه یا معبر با زنجیر غیر قانونی است؟

0

بر اساس قانون کوچه و خیابان جزء املاک عمومی به حساب می‌آید و بستن آن‌ها با زنجیر، غیرقانونی و جرم است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس قانون بستن کوچه یا معبر با زنجیر، غیر قانونی و جرم است و برای مرتکبین این عمل مجازات قانونی در نظر گرفته شده که باید طی کنند.

کوچه و خیابان جزء املاک عمومی به حساب می‌آیند و هیچ فردی نمی‌تواند از آن‌ها استفاده شخصی کند و اقدام به بستن  سر کوچه یا ته کوچه با استفاده از زنجیر کند و همچنین هیچ فردی حق ندارد اجازه ورود افراد مختلف به کوچه را سلب کند.

مطابق با قانون هر کوچه یا فضای سبز و مکان تفریحی که در شهر ایجاد شده باشد جزء اموال عمومی به حساب می‌آید و هیچ فردی حق بستن آن را ندارد و در صورت انجام این کار باید مجازات قانونی شود.

اما اگر کوچه از لحاظ قانونی خصوصی به حساب آید و جزء قانون نقشه شهرداری نباشد، فرد می‌تواند کوچه محل زندگی خود را ببندد و این کار هیچ منع قانونی ندارد.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7262122

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار