ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کدام کشورها بیت کوین را ممنوع کرده‌ اند؟

0
تعدادی از کشورها به دلیل مشکلات بیت کوین مانند فرار مالیاتی، پول‌شویی، تأثیر مخرب در اقتصاد و عدم مشخص بودن مالکیت آن‌ها، استفاده از ارزهای دیجیتالی را ممنوع کرده‌اند.

در حال حاضر ارزهای دیجیتالی هیچ‌گونه شکل مشخصی نداشته، قوانین جهانی پول شامل آن‌ها نمی‌شود و تعداد نامحدودی منبع ناشناس از آن‌ها استفاده می‌کنند. به‌علاوه هم‌زمان با افزایش ارزش برابری ارزهای دیجیتالی در برابر دلار، علاقه هکرها به طراحی بدافزارهای خاص به‌منظور سرقت این نوع پول‌ها افزایش یافته است. همچنین ارزهای دیجیتالی، به‌وسیله هیچ دولتی پشتیبانی نمی‌شود و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف ازجمله ایران نسبت به وضعیت مبهم آن‌ها اشاره ‌کرده‌اند.
اولین بار دولت چین نسبت به ارزهای دیجیتالی واکنش نشان داد و بیت کوین را ممنوع کرد. به‌علاوه بانک ژاپن و بانک مرکزی اروپا در یک همکاری مشترک روی موارد استفاده‌ی بلاک چین تحقیق می‌کنند. همچنین بانک مرکزی هلند نیز ارز رمز پایه‌ی داخلی خود را توسعه داده است تا به شکل بهتری عمل کرد این‌گونه ارزها را درک کند. کشور روسیه نیز به‌تازگی اعلام کرد به علت خارجی بودن فناوری بیت کوین قصد دارد نمونه‌ای مخصوص به خود را تولید بکند. به‌علاوه در برخی رسانه‌ها خبر از تلاش کشورهای عربی برای راه‌اندازی بیت کوین مخصوص، مطرح شده بود.
همه موارد فوق نشان می‌دهد تمایل کشورها به استفاده از ارزهای دیجیتالی که بتوانند آن‌ها را کنترل کنند، افزایش یافته است. بیت کوین به دلیل ماهیت ناشناس ماندن و مشکل عدم‌تشخیص هویت مالکان، با چالش‌هایی در کشورها روبه‌رو شد و همین مسئله دولت‌ها را بر آن داشت برای عقب نماندن از قافله مبادلات دیجیتالی و کاهش حجم پول‌های کاغذی، ارز ویژه دیجیتالی خود را ایجاد کرده و روی امنیت آن فکر کنند. احتمالاً بعدازاین مسائل، کشورهایی که خواهان ارز دیجیتالی ویژه خود هستند، ظرفیت استفاده از فناوری‌های کوانتومی را نیز به‌منظور ایمن‌سازی تبادلات دیجیتالی افزایش خواهند. در زیر به تعدادی از کشورها که استفاده از ارزهای دیجیتالی خصوصاً بیت کوین را ممنوع و غیرقانونی اعلام کرده‌اند اشاره می‌کنیم.

روسیه

نیکولای نیکیفورف (Nikolay Nikiforov)، وزیر ارتباطات روسیه خاطر نشان ساخت: «ازآنجایی‌که بیت‌کوین بر پایه‌ی الگوریتم‌های ارز رمز پایه‌های خارجی فعالیت می‌کند، استفاده از آن در اقتصاد روسیه مناسب به نظر نمی‌رسد.» مقامات بانک روسیه گفتند: «انجام معاملات با رمزهای دیجیتالی دارای خطرات بالایی مانند تغییر ارزش آن در زمان انجام معاملات است.» در نتیجه روسیه قصد معرفی یک ارز دیجیتالی به نام CryptoRuble را به طور رسمی تولید و از استفاده آن در فضای مجازی پشتیبانی میکند.

کره جنوبی

مقامات کره جنوبی، به‌صورت مکرر، شرکت‌های مالی را از مبادلات بیت کوین و تأمین سرمایه اولیه با این ارز دیجیتالی منع کرده‌اند. همچنین کمیسیون سرویس‌های مالی کره، برخی شرکت‌های این کشور را از برگزاری هرگونه سمینار در مورد سرمایه‌گذاری در حوزه بیت کوین ممنوع کرد. علاوه بر این‌ها، دولت کره جنوبی، به‌تازگی هرگونه مشتقات بیت کوین را نیز غیرقانونی اعلام کرد. وزارت دادگستری کره جنوبی نیز در حال تصمیم‌گیری به‌منظور ممنوعیت همه مبادلات تجاری با بیت کوین است.

چین

در ماه سپتامبر ۲۰۱۷، بانک مرکزی چین، جذب هرگونه سرمایه اولیه از طریق بیت کوین را غیرمجاز اعلام کرد. پن گونشنگ (Pan Gongsheng)، از معاونین مدیر بانک مرکزی چین می‌گوید افزایش قیمت بیت کوین نوعی حباب بوده و در صورت ممنوعیت آن از سوی دولت‌ها، با خطر مواجه خواهد شد. وی معتقد است بازار بیت کوین، از بین خواهد رفت. دلیل این ممنوعیت، اختلال در نظم اقتصادی کشور، ذکر شده است.

هندوستان

وزیر مالی هند، آرون جایتلی اعلام کرده است این کشور ارز دیجیتالی را به رسمیت نمی‌شناسد. در نتیجه بانک مرکزی هند قصد دارد به‌عنوان جایگزینی برای بیت‌کوین، کسب‌وکار ارز رمز پایه‌ی خود را با «لاکشمی‌کوین» (Lakshmi Coin) ایجاد بکند.

اندونزی

بانک مرکزی اندونزی، به‌تازگی استفاده از ارزهای دیجیتالی، مانند بیت کوین را رسماً ممنوع کرد. دلیل این اقدام، افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتالی و تأثیرات وضعی آن روی اقتصاد، عنوان ‌شده است. همچنین از دیگر دلایل، می‌توان به ضعف بنیان ارزهای فوق و عدم ردیابی اشاره کرد.

ویتنام

بانک دولتی ویتنام، اخیراً اظهار داشت بیت کوین، روشی قانونی محسوب نمی‌شود و به‌عنوان یک ارز غیرقانونی تلقی می‌گردد. در صورت مبادله از طریق ارز دیجیتالی در ویتنام، طرفین در بدترین حالت به جریمه نقدی تا ۹ هزار دلار محکوم می‌شوند. این قانون از اول ژانویه ۲۰۱۸، اجرا خواهد شد. شایان‌ذکر است این اقدامات بر اساس دستورهای نخست‌وزیر ویتنام به‌منظور تنظیم چارچوب برای کنترل ارزهای دیجیتالی صورت گرفته است.

کشورهای دیگر

هنگ‌کنگ نیز به‌تازگی در مورد سرمایه‌گذاری در حوزه بیت کوین هشدار داد.
بانک مرکزی بولیوی، در سال ۲۰۱۴،  به‌صورت رسمی، استفاده از هر نوع ارز دیجیتالی را قدغن اعلام کرد؛ زیرا این‌گونه ارزها به هیچ دولتی تعلق ندارد.
اکوادور ازجمله کشورهایی است که نه‌تنها به‌کارگیری بیت کوین را ممنوع کرده، بلکه دستورالعمل‌هایی نیز برای ایجاد ارز دیجیتالی بومی ارائه داده است.
بانک مرکزی قزاقستان در اوت ۲۰۱۴، در بیانیه‌ای اعلام کرد استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی، به‌عنوان یک ارز رسمی، غیر مجاز است.
بنگلادش نیز مخالف استفاده از ارزهای دیجیتالی است. هرگونه تجارت از این طریق در بنگلادش، منجر به ۱۲ سال حبس می‌گردد.
بانک مرکزی و اداره تبادل خارجی مراکش، در بیانیه‌ای در نوامبر ۲۰۱۷، اعلام کرد تبادل از راه بیت کوین، ممنوع است و جریمه مالی نیز برای کاربران آن، در نظر گرفته شده است.
بانک راستارای نپال در اوت ۲۰۱۷، اظهار داشت به‌کارگیری بیت کوین، غیر قانونی است.
بانک دولتی پاکستان در می ۲۰۱۷، ارزهای دیجیتالی را به رسمیت نشناخت و اعلام کرد ارزهای دیجیتالی برای فرارهای مالیاتی و پول‌شویی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه تحت حمایت قانون نیست.
در نتیجه می‌توان گفت گسترش ارز دیجیتالی بیت کوین از جمله تهدیدات سایبری سال ۲۰۱۸ است.  نفوذ هکرها به کیف پول‌های دیجیتالی، می‌تواند خطری برای سرمایه‌گذاران حوزه بیت کوین محسوب شود. به دلیل اینکه هیچ گونه امکان ردیابی منبع اصلی این ارز دیجیتالی وجود ندارد، در صورت سرقت آن، افراد و دولت‌ها با خسارات اقتصادی مواجه خواهند شد.

منبع : https://www.cyberbannews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار