ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

شرکت سهامی خاص چیست؟

0

شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته میشود که سهام آن قابل انتقال در بورس اوراق بهادار نمیباشد ولی توسط مردم به سادگی قابل معامله است.هنگام تشکیل شرکت سهامی خاص باید تمام سرمایه آن در موقع تاسیس شرکت به وسیله موسسان تامین شود و قسمتی از سرمایه در بانک سپرده گذاری شده باشد.

در شرکت سهامی خاص مسوولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی آنها است وتعداد سهامداران از سه نفر نباید کمتر باشد. در شرکت سهامی خاص عنوان شرکت سهامی باید قبل از نام شرکت یا بعد از ان بدون فاصله با نام شرکت به طور خوانا قید شود.

در ثبت شرکت سهامی خاص مانند شرکت با مسئولیت محدود بر خلاف شرکت تضامنی مسئولیت هرکدام از سهامداران در مورد بدهی ها و قروض شرکت محدود به مبلغ سرمایه گذاری در شرکت سهامی است و در صورت عدم کفایت سهامداران مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه مصرف نمایند.

در ایران اسلامی تفاوتی که شرکت سهامی با شرکت با مسئولیت محدود در این است که شرکت با حداقل سه نفر سهامدار تشکیل میشود و سهام بدون نیاز به ثبت در دفتر اسناد رسمی قابل نقل و انتقال خواهد بود و در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه به صورت اعلامی میباشد و هرچقدر اعلام شود احتیاجی به واریز حساب ندارد ولی در شرکت سهامی خاص باید۳۵% مبلغ اعلامی بصورت نقدی به حساب شرکت واریز شود و ۶۵%ما بقی تعهد گردد که ظرف ۵ سال تادیه گردد.

شرکت سهامی خاص از حداقل سه نفر سهامدار و دو نفر بازرس که یکی بازرس و دیگری بازرس علی البدل است تشکیل میشود.در شرکت سهامی خاص اعضای هیئت مدیره باید حداقل از ۲ نفر تشکیل گردد و اعضای هیئت مدیره باید حداقل دارنده ی یک سهم باشند.سهام باید بی نام یا بانام ویا ترکیبی از با نام و بی نام تقسیم گردد.

سهامداران در زمان تاسیس شرکت باید .۳۵% سرمایه شرکت را به حساب شرکت در شرف تاسیس که نزد یکی از بانک های کشور افتتاح حساب می نمایند واریز نمایند.

منبع : http://www.taksafir.com/articles/item/225

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار