ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ویژگی قراردادهای بیع متقابل (Buy Back):

0

قرارداد بیع متقابل در طبقه قراردادھای خرید خدمت دسته بندی شده و سرمایه گذار خارجی تمامی وجوه مانند خرید، نصب تجھیزات، راه‌اندازی و انتقال تکنولوژی را پس از راه اندازی به کشور میزبان واگذار می‌کند.

به گزارش ایبِنا، بازگشت سرمایه و ھمچنین سود سرمایه شرکت سرمایه گذار از طریق دریافت محصولات تولیدی و پس از راه انـدازی طـرح صورت می گیرد. پرداخت ھا به صورت نقدی و غیرنقدی امکان پذیر است و طرف خارجی علاوه بر تامین مالی طرح در بیشتر موارد مـسئولیت اجرایی و مھندسی، سفارشات، ساخت و نصب، انتقال تکنولوژی، آموزش و راه اندازی را نیز متعھد می شود.

در حقیقت در این نوع قراردادھا با یک پیمانکار عمومی ( GC ) روبرو ھستیم و طرف داخلی نظارت فنی و مالی پروژه را برعھده خواھد داشت. برخی ویژگی ھای قرارداد بیع متقابل ١- ملاحظات حقوقی به صورت ویژه باید لحاظ شده و شامل مـواردی از قبیـل حاکمیـت قـوانین طـرف داخلـی بـر قـرارداد، حکمیت و روابط ارزی فیمابین، اعمال حق کنترل و نظارت فنی و مالی، بازپرداخت صرفاً از محل تولید و کنترل کامل طرف داخلـی پس از رسیدن به تولید شود.

ھمچنین به حداکثر رسانیدن مشارکت امکانات تولیدی، مھندسی و اجرایی داخلی باید مـد نظر قرار گیرد. ٢- پس از پایان دوره عملیات اجرایی پروژه، راه اندازی تولید و شروع تولید، کشور (و یا شرکت) میزبان کنترل عملیات را برعھده گرفته و مسئول تامین ھزینه عملیات جاری خواھد بود.

در عین حال، پس از پایان دوره و پرداخت اصل، بھره و سود سرمایه گذاری ھا، پیمانکار دارای ھیچگونه حقی در پروژه نخواھد بود. ٣- نرخ بازده سرمایه گذاری نسبت به روش فاینانس بالاتر بوده و معمولا حدود ٢٠ درصد است.

۴- ریسک در این نوع قرارداد متوجه ھر دو طرف است و به طور عمده طرف خارجی با ریسک بیشتری روبرو است. به عنوان یک اصل بدیھی می بایست اظھار کرد که ھیچ قراردادی به خودی خود خوب یا بد نیست و اصولا قرارداد تنھا چارچوب و قالبی برای تقسیم منافع (و در برخی موارد ضررھای احتمالی) ناشی از یک ھمکاری مشترک است. تمامی قراردادھا دارای نقاط قوت و ضعف متفاوتی بوده و از جھاتی منافع یک طرف را بیشتر و یا کمتر تأمین خواھد کرد.

منبع : http://www.ibena.ir/news/77776

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار