ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نحوه ی خوردن سیر برای افرادی که کلسترول بالا یا دیابت دارند:

0

آیا می دانید بهترین راه برای گنجاندن سیر در رژیم غذایی چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث شاتز، سیر برای بدن فواید سلامتی بسیار زیادی دارد. از مدیریت سطح کلسترول گرفته تا کنترل دیابت، این ماده قوی قرن ها در درمان های سنتی مورد استفاده قرار گرفته است. اما چگونه می توانید سیر را به بخشی روزانه از رژیم غذایی خود تبدیل کنید؟

به گفته دکتر آنو پراساد، گنجاندن سیر در رژیم غذایی منظم شما می تواند طیف وسیعی از مزایای سلامتی از جمله ارتقای سلامت قلب، کنترل دیابت و کاهش سطح تری گلیسیرید را به همراه داشته باشد. در حالی که سیر خام ممکن است برای همه خوش طعم نباشد، چندین راه خوشمزه و موثر برای مصرف سیر و به حداکثر رساندن فواید آن وجود دارد.

نحوه خوردن سیر به شکل روزانه

سیر خام با معده خالی

خوردن سیر خام با معده خالی می تواند به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک کند. دکتر پراساد توضیح می دهد: «آلیسین، ترکیبی که در سیر خام یافت می شود، به دلیل خواص کاهش دهنده کلسترول و رقیق کننده خون شناخته شده است. کافی است صبح ها چند حبه سیر خام را با یک لیوان آب بخورید.»

دکتر پراساد می‌گوید: «آلیسین وقتی پخته می‌شود رقیق می‌شود، بنابراین راه ایده‌آل برای خوردن سیر، خوردن آن به صورت خام و با معده خالی است. بنابراین، خوردن سیر خام با یک لیوان آب بهترین راه برای ارتقای سلامت قلب و مدیریت دیابت و حفظ بیشترین مواد مغذی است. اگر در مورد بوی سیر نگران هستید، می توانید آن را با لیمو، سرکه سیب یا آب داغ مصرف کنید.»

سیر خام

چای سیر

چای سیر یک گزینه عالی برای کسانی است که طعم ملایم تری از سیر را ترجیح می دهند و در عین حال از مزایای سیر لذت می برند.

برای تهیه چای سیر، یک حبه سیر را له کنید و به یک فنجان آب اضافه کنید. چای را چند دقیقه بجوشانید و سپس ۱ تا ۲ قاشق چایخوری دارچین به آن اضافه کنید. اجازه دهید مخلوط چند دقیقه دم بکشد. در آخر یک قاشق چای خوری عسل و نصف قاشق چای خوری آب لیمو اضافه کنید.

این فنجان چای سیر خوش طعم و تقویت کننده سیستم ایمنی را می توانید صبح نوش جان کنید تا شما را سالم نگه دارد.

سیر و عسل

ترکیب سیر با عسل یکی دیگر از راه های موثر برای گنجاندن سیر در برنامه روزانه است.

یک حبه سیر را به سه تا چهار قسمت خرد کنید و روی قاشق بگذارید. چند قطره عسل به قاشق اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس سیر را با دقت بجوید و قورت دهید.

اگر طعم آن خیلی قوی است، می توانید چند جرعه آب گرم در کنار آن بنوشید. از طرف دیگر، می توانید با ترکیب ۱۰ حبه سیر ورقه شده با ۵ قاشق غذاخوری عسل، مخلوطی تهیه کرده و نوش جان کنید.

روزانه یک قاشق از این مخلوط را با معده خالی میل کنید تا علائم رفلاکس اسید و برگشت اسید معده را کاهش دهی

سیر عسل

سیر تفت داده شده

تفت دادن سیر طعمی ملایم و کمی شیرین به آن می دهد و در عین حال فواید سلامتی آن را حفظ می کند.

برای برشته کردن سیر، سر سیر را برش دهید و به آن روغن زیتون اضافه کنید و آن را در فویل آلومینیومی بپیچید. سپس آن را در فر با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۰ درجه سانتیگراد) به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه یا تا زمانی که بافت آن ها نرم و طلایی شوند، قرار دهید.

پس از سرد شدن، حبه های سیر تفت داده شده را از پوست آن ها گرفته و روی نان بمالید یا به صورت دیپ و سس مخلوط کنید.

سیر تفت داده شده در عین حال که فواید سلامتی متعددی را ارائه می دهد، طعم لذیذی به غذاهای شما می بخشد.

سیر تفت داده شده

از سیر در آشپزی روزمره استفاده کنی

یکی از ساده ترین راه ها برای گنجاندن سیر در رژیم غذایی روزانه، افزودن آن به وعده های غذایی معمولی اس

سیر به خوبی با انواع غذاها از جمله سبزیجات، کاری، دال ها، سوپ ها و سرخ کردنی ها ترکیب می شود. حبه های سیر را ریز خرد کرده یا له کنید و قبل از اضافه کردن مواد دیگر، آنها را با کمی روغن تفت دهید تا طعم معطر آن به غذاهای شما القا شود.

به یاد داشته باشید که پختن سیر می تواند قدرت آلیسین را کاهش دهد، بنابراین اگر ترجیح می دهید از مزایای سلامتی آن به حداکثر برسانید، سیر خام خرد شده را درست قبل از سرو به غذاهای پخته شده خود اضافه کنید.

سیر کوکو

روغن سیر

روغن سیر یکی دیگر از راه های مناسب برای لذت بردن از فواید سیر است. روغن سیر را می توان در پخت و پز، سس سالاد یا به عنوانچاشنی روی سبزیجات برشته یا نان استفاده کرد. برای تهیه روغن سیر، چندین حبه سیر را پوست بگیرید و له کنید، سپس آنها را با یک فنجان روغن پخت و پز با کیفیت بالا مانند روغن زیتون یا روغن آووکادو در یک قابلمه ترکیب کنید.

مخلوط را حدود ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم حرارت دهید تا سیر نسوزد. سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. روغن را صاف کنید تا تکه های سیر جدا شود و آن را به یک بطری تمیز منتقل کنید. روغن سیر را تا دو هفته در یخچال نگهداری کنید و از آن به عنوان یک افزودنی خوشمزه و معطر به غذاهای آشپزی خود استفاده کنید.

روغن سیر

منبع : https://www.salamatnews.com/news/357568

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار