ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

فریدمن کیست؟

0

فریدمن مدافع بازار آزاد:

میلتون فریدمن که در سال ۱۹۱۲ در شهر نیویورک متولد شد، از نظر بسیاری به عنوان مدافع اصلی بازار آزاد شناخته می‌شود، به ویژه با توجه به این واقعیت که او زمانی کینزینیسم را به چالش کشید که در فضای آکادمیک تقریباً تنها ایده مسلط بود. آثار او در زمینه‌های مختلفی بوده است:
یک: کتاب‌هایی مانند «سرمایه‌داری و آزادی» و «آزادی انتخاب» که اقتصاد را به زبان ساده برای عامه بیان می‌کرد؛ دومی پرفروش‌ترین کتاب غیرداستانی سال ۱۹۸۰ بود. او همچنین با یک سریال تلویزیونی شبکه PBS همکاری داشت.
دو: مشارکت‌های دانشگاهی، که حتی جایزه نوبل را در سال ۱۹۷۶ به خاطر دستاوردهایش در تحلیل مصرف، تاریخ پولی، تئوری پولی، و نمایش پیچیدگی سیاست‌های تثبیت به همراه داشت.
سه: مشارکت در سیاست به صورت مشاوره به رئیس جمهورْ ریچارد نیکسون و همچنین رونالد ریگان و تجویزهای معروف سیاستی که به آمریکا کمک کرد از رکود تورمی فرار کند. لیست کارهای او می‌تواند همین‌طور ادامه پیدا کند.
با این حال، او شاید بیشتر به عنوان پدر پول‌گرایی شناخته شود، مکتبی که نظریه مقداری پول را دوباره در کانون توجه قرار داد؛ به عبارت دیگر، اثرات عرضه پول بر هر چیزی از سطح قیمت تا رشد اقتصادی.
بُعد پولی در بررسی فریدمن مهم است، چرا که او حتی استدلال می کند اگر فدرال رزرو سیاست‌های پولی بهتری را انتخاب می کرد، رکود بزرگ به این اندازه شدید نبود. میلتون فریدمن معتقد بود کنترل اقتصاد از طریق سیاست‌های بودجه‌ای و به طور کلی مداخله در بازار آزاد غیربهینه است. به جایش برای رسیدن به هدف‌های سیاستی، راهکارهای پولی را توصیه می‌کند.

منبع : https://www.fardayeeghtesad.com/news/24464

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار