ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان قانونی نیست؛درخواست ابطال مصوبه:

0

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت:بازنشستگان تامین اجتماعی تغییر در مصوبات شورای عالی کار و رویه های قانونی تعیین میزان افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون می دانند.

علی اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مصوبه اخیر هیأت دولت در خصوص نحوه افزایش حقوق مستمری بگیران غیر حداقل بگیر، نگرانی‌ها و دغدغه‌های زیادی را از سوی بازنشستگان، تشکلات و کانون‌های بازنشستگی و همچنین صاحبنظران و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: به همین دلیل با توجه به ابعاد مختلف این موضوع، پس از برگزاری نشست اضطراری با حضور رؤسای کانون‌های استانی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی و بررسی آخرین تحولات انجام شده، جلسه‌ای را نیز با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، رئیس کمیسیون اقتصادی، مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی برگزار و ضمن انتقال نگرانی‌ها و تشریح تبعات منفی اقدام اخیر هیأت دولت، مواضع شفاف خود را نیز درخصوص غیر قانونی بودن مصوبه مذکور و تاکید بر اجرای عین مصوبه شورای عالی کار اعلام کردیم.

بیات اذعان داشت: در این جلسه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز نحوه افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون تأمین اجتماعی دانستند لذا با استماع نظرات و دیدگاه‌های مختلف، در نهایت مقرر شد نهایتاً ظرف ۴۸ ساعت آینده این مصوبه توسط هیأت دولت ابطال شود و در غیر این صورت، کمیسیون اجتماعی مجلس راسا درخواست ابطال آن را در صحن علنی مجلس مطرح خواهد کرد.

رئیس کانون عالی خاطرنشان کرد: متأسفانه در سالهای اخیر آستانه تحمل و قدرت خرید بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی به خاطر افزایش نرخ تورم و هزینه‌های زندگی به پایین‌ترین سطح خود رسیده و انتظار می‌رود مسئولان با حساسیت بیشتری به درخواست‌ها و مطالبات قانونی این قشر توجه کنند.

بیات با تشکر از دستور رئیس جمهور مبنی بر رسیدگی به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان گفت: تشکلات و کانون‌های بازنشستگی از ساعات اولیه ابلاغ مصوبه اخیر دولت، جلسات و دیدارهای زیادی با نمایندگان مجلس، وزرا و همچنین مسئولان سازمان تأمین اجتماعی داشتند و مکاتباتی هم به مسئولان طراز اول کشور با هدف رفع دغدغه‌ها و تأمین امنیت خاطر آحاد بازنشستگان و مستمری بگیران ارسال کرده اند.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور وظیفه و رسالت اصلی کانون‌ها و تشکلات بازنشستگی را پیگیری مجدانه و قانون مدارانه مسائل و مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران دانست و گفت: با تمام توان و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در راستای حفظ و صیانت از حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران ثابت قدم هستیم.

برگرفته از : https://www.mehrnews.com/news/5512963

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار