ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لزوم صدور احکام جدید بازنشستگان قبل از پایان ماه:

0

یک فعال صنفی بازنشستگان مطرح کرد؛

لزوم صدور احکام جدید بازنشستگان قبل از پایان ماه/ «مصوبه شورایعالی کار» را بدون تغییر به بازنشستگان کارگری تسری دهند.

علی اکبر عیوضی گفت: امیدواریم قبل از پایان فرودین ابلاغیه افزایش مستمری بازنشستگان صادر شود؛ حداقل ۵۷.۴ درصد برای حداقل‌بگیران و ۳۸ درصد به اضافه ۱۵۵۰۰ تومان مبلغ ثابت برای سایر سطوح.

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در ارتباط با افزایش مستمری بازنشستگان به خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به اینکه نزدیک به پانزده روز از سال جدید سپری شده و وارد نیمه دوم فروردین شده‌ایم، عدم اعلام افزایش حقوق بازنشستگان کارگری نگران‌کننده است. تغییراتی نیز در سطح کارشناسان سازمان رخ داده است. باید بپذیریم تامین اجتماعی یک شرکت خُرد با مخاطبان اندک نیست بلکه نهادی است که به نیمی از جمعیت کشور -۴۵ میلیون نفر- خدمات می‌دهد. این سازمان نیازمند یک مدیریت هوشمند و آگاه است. ما بازنشستگان نگران حقوق و دستمزد سال جدید هستیم و انتظار داریم افزایش حقوق بازنشستگان هرچه زودتر ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه «همه ساله در فروردین ماه، مصوبه مزدی شورایعالی کار با تصویب هیات وزیران و ابلاغ مدیرعامل سازمان به بازنشستگان کارگری تسری داده می‌شود» افزود: امسال نیز امیدواریم هرچه سریعتر همان مصوبه بدون ذره‌ای تغییر و با درنظر گرفتن افزایش تمام مولفه‌ها، به بازنشستگان تسری پیدا کند. مدیرعامل سازمان باید سریعتر احکام حقوقی بازنشستگان را صادر کند تا خیال بازنشستگان راحت شود و بدانند در سال جدید قرار است چقدر حقوق ماهانه داشته باشند.

عیوضی ادامه می‌دهد: در این شرایط اقتصادی، درست نیست کار مردم زمین بماند؛ مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کرده‌اند کار مردم زمین نماند و معیشت در اولویت تصمیم‌گیری‌ها باشد. بنابراین باید اول فررودین تشریفات اداری در هیات وزیران به انجام می‌رسید و احکام حقوقی بازنشستگان صادر می‌شد. الان وارد نیمه دوم فروردین سال جدید شده‌ایم و بازنشستگان در مراجعات مکرر، در ارتباط با افزایش مستمری ابراز نگرانی می‌کنند. درخواست بازنشستگان این است که عین مصوبه شورایعالی کار بدون تغییر به بازنشستگان تسری یابد؛ در واقع افزایش پایه مستمری و افزایش مزایای جنبی براساس مصوبه شورایعالی کار، شامل حال بازنشستگان شود.

به گفته‌ی این فعال صنفی بازنشستگان، کنترل تورم به اندازه‌ی افزایش مزد و حقوق و حتی بیشتر، اهمیت دارد؛ اگر تورم افسارگسیخته مهار نشود، بازنشستگان با حقوق افزایش یافته، نمی توانند اجاره خانه بپردازند و زندگی کنند لذا دولت محترم و تمام مسئولان امر، باید «مهار تورم» را در اولویت برنامه‌های خود در سال جدید قرار دهند.

او اضافه می‌کند: عدم کنترل تورم، مخرب است و اساس زندگی مزدبگیران را به هم می‌زند. از دولت انتظار داریم حتما تورم را کنترل کند؛ توجه به معیشت بدون مهار تورم، ممکن نیست. مردم را بیش از این نگران و مستاصل نکنند؛ در دو سه سال اخیر تورم به گونه‌ای به پیش تاخته که دیگر هیچ دلخوشی برای افزایش دستمزد باقی نمانده. مزدبگیران کارگری می‌دانند که اثرات افزایش مزد به دلیل تورم به زودی از بین می‌رود و به همین دلیل با افزایش مستمری به معنای واقعی کلمه «امیدوار» نمی‌شوند.

عیوضی در پایان تاکید می‌کند: امیدواریم قبل از پایان فرودین ابلاغیه افزایش مستمری بازنشستگان صادر شود؛ حداقل ۵۷.۴ درصد برای حداقل‌بگیران و ۳۸ درصد به اضافه ۱۵۵۰۰ تومان مبلغ ثابت برای سایر سطوح. انتظار داریم قبل از پایان ماه، بازنشستگان را از نگرانی بیرون بیاورند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار