ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کسانی که حقوق بیشتر می‌گیرند افزایش حقوق کمتری داشته باشند:

0

تذکرات شفاهی نمایندگان درباره حقوق و دستمزدها در سال آینده.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار این است که در نظام حقوق و دستمزد عادلانه رفتار شود و افزایش حقوق پلکانی ـ کاهشی شود، گفت: کسانی که حقوق بیشتر می‌گیرند افزایش حقوق کمتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور درباره حل مسئله بورس گفت: وضعیت بورس دچار ناهنجاری شده است و سرمایه‌های زندگی مردم که با بی‌تدبیری دولت قبل وارد بورس شد اکنون آنها را با مشکل جدی روبه‌رو کرده است.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از گرانی کالاهای اساسی عنوان کرد: وزیر جهاد در این خصوص وعده داده است که قیمت مواد لبنی ۱۰ درصد کاهش یابد اما نه‌تنها این کاهش قیمت انجام نشد بلکه با افزایش قیمت نیز روبه‌رو بودیم لذا اگر قیمت نهاده‌ها آزاد شود، قیمت مواد پروتئینی نیز افزایش خواهد یافت.

**هیأت رئیسه مجلس اقدامات قوه مقننه برای حل مشکلات مردم را به‌درستی اطلاع‌رسانی کند

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نیز در تذکری آیین‌نامه‌ای با استناد به بند (۱۱) ماده (۲۲) با بیان اینکه تقریباً روزی نیست که حقوق اساسی ملت در صحن علنی مورد توجه قرار نگیرد، عنوان کرد: اگر شأن مجلس باید توسط هیأت رئیسه حفاظت شود، از رئیس جلسه می‌خواهم در جلسات هیأت رئیسه این موضوع را مطرح کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: مگر ما صدای ملت و زبان گویای مردم نیستیم؟ مگر ما مقتدرانه از شرف مردم، حراست و پاسداری نمی‌کنیم؟ اما شما در هیأت رئیسه چقدر این موضوع را اطلاع‌رسانی می‌کنید؟

وی اضاف کرد: امروز همکاران ما در قضیه بورس بسیار بحث کردند که اموال مردم کجاست و چرا به آن رسیدگی نمی‌شود، همچنین درباره آب، برق و قبوض آن بسیار صحبت شده است ضمن اینکه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب رسانده‌ایم و وزیر خارجه گفته است که مسیر مذاکرات به مسیر اصلی بازگشته اما هیأت رئیسه گزارشی درباره آن نداده است.

مقتدایی ادامه داد: ما در مجلس طرح‌هایی درباره تقویت امنیت غذایی، دامداری، طیور و مرغداری تصویب کردیم، همچنین به‌علت آسیب‌زا بودن ارز ۴۲۰۰تومانی، طرحی برای کارت هوشمند در این خصوص تصویب کردیم، لذا چرا این مسائل که برنامه‌ریزی شده است، به‌درستی توضیح داده نمی‌شود؟

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان اضافه کرد: مردم و افکار عمومی از ما نمایندگان مطالباتی دارند که باید از بخش اجرایی داشته باشند، ما مصوبات بسیاری برای بسیاری از مسائل همچون آب داشته‌ایم و صرفاً قوانین آن اجرا نمی‌شود، همچنین به موضوعات فرهنگیان رسیدگی کردیم و به مناطق محروم نیز پرداخته‌ایم.

**دولت مردمی به تصمیمات شجاعانه‌اش سرعت بخشد

روح‌الله نجابت نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به دولت گفت: از همه زحماتی که دولت می‌کشد تشکر می‌کنم و از دولت می‌خواهم در تصمیمات شجاعانه تسریع کنید. با توجه به مجلس انقلابی، دولت مردمی تصمیمات شجاعانه بگیرد و مجلس از این تصمیمات حمایت می‌کند.

وی تأکید کرد: کارگران را دریابید، مناطق محروم را دریابید، در حذف ارز ۴۲۰۰تومانی تسریع کنید، عدالت در پرداخت یارانه‌ها را مدنظر قرار دهید، همان‌طور که مجلس مجوزهای کسب‌وکار را تسهیل کرد، بر اجرایی شدن مقررات‌زدایی تسریع کنید.

وی تأکید کرد: انتظار ما این است که در نظام حقوق و دستمزد عادلانه رفتار شود و افزایش حقوق پلکانی ـ کاهشی شود. کسانی که حقوق بیشتر می‌گیرند افزایش حقوق کمتری داشته باشند.

نجابت با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۱ مطرح کرد: در بودجه ۱۴۰۱ انتظار ما این است که در بر همان پاشنه قبلی نچرخد، در موضوع بورس حرف مردم و انتظار ما این است که با مردم گفت‌وگو کنیم، انتظار معجزه یک‌شبه و یک‌ماهه در این موضوع نداریم اما صحبت با مردم و اعلام برنامه‌ها به تصمیم‌گیری در بورس کمک می‌کند و مردم می‌توانند درست تصمیم‌گیری کنند.

برگرفته از : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/08/11/2600570

هدف از راه‌اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد. به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://zapah.ir http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار