ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مشکلات روابط کار با سند کار شایسته حل می‌شود:

0

مقام مسئول کارگری مطرح کرد:

مشکلات روابط کار با سند کار شایسته حل می‌شود.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی می‌گوید: کار شایسته به‌منزله شایسته‌سالاری است و با تدوین و اجرای سند کار شایسته، بسیاری از مشکلات حوزه روابط کار حل می‌شود.

فتح‌الله بیات در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاکید برنامه ششم توسعه بر تدوین سند کار شایسته تا پایان سال ۱۳۹۷ اظهار کرد: برنامه‌هایی که مجلس به عنوان برنامه‌های راهبردی مصوب و اعلام‌ می‌کند، باید مطابق سنواتی که برایش در نظر گرفته می‌شود، به اجرا درآید و وقتی که مسیر آن از برنامه خارج شود، دیگر خاصیت خود را برای اجرا از دست می‌دهد.

وی درباره تاخیر در تدوین سند کار شایسته، گفت: کار شایسته به منزله شایسته‌سالاری و فراهم کردن فرصت دستیابی به کار مولد در شرایط آزادی، برابری و امنیت است و اگر این سند تاکنون تصویب و اجرایی نشده به این دلیل بوده که انگیزه‌ای برای تدوین آن وجود نداشته که اهداف آن را محقق کند.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر اینکه تصویب سند کار شایسته به حل بسیاری از مشکلات حوزه کار کمک می‌کند،‌ ادامه داد: ممکن است تدوین سند کار شایسته نتواند آن انقلاب مدنظر را ایجاد کند ولی نظم و ترتیبی در حوزه روابط کار به وجود می‌آورد. وقتی اعلام می‌شود که سند کار شایسته باید به اجرا درآید، در کنار آن شاخصه‌هایی همچون دستمزد شایسته، کار شایسته، کرامت کارگر و بیمه بیکاری هم باید تقویت شود.

به گفته بیات در حال حاضر بیمه بیکاری، عده کمی از شاغلان بیکار شده را پوشش می‌دهد، در حالی که روز به روز بر جمعیت بیکار تحصیلکرده در کشور افزوده می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس تعریف سازمان جهانی کار (ILO)، کار شایسته به منزله دسترسی به فرصت‌های برابر برای زنان و مردان برای دستیابی به کار مناسب و مولد در شرایط آزاد و ایمن با حفظ کرامت انسانی است. در ماده ۱۲۰ برنامه ششم توسعه دولت موظف شده تا پایان سال دوم اجرای این قانون (۱۳۹۷) سند ملی کار شایسته را با رعایت قوانین و مقررات مربوط تهیه کند و به تصویب هیات وزیران برساند.

منبع : https://www.isna.ir/news/97031406910

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار