ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مانع از دست اندازی به اموال قشر مولد و زحمتکش شوید:

0

درخواست کانون‌عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی از سران سه قوه؛

مالکیت «بانک رفاه کارگران» در اختیار تامین اجتماعی باقی بماند/ مانع از دست اندازی به اموال قشر مولد و زحمتکش شوید.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین‌اجتماعی در نامه‌ای جداگانه به روسای جمهور، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه خواهان مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از شمول احکام قانونی و مقرراتی مربوط به سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیردولتی شده است.

به گزارش ایلنا، علی اصغر بیات،  در نامه‎‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار این خبرگزاری قرارگرفته، با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر رعایت حق الناس همچنین تاکید ایشان بر این موضوع (تامین‌اجتماعی) در ایده اولیه سیاست‌های کلی تامین‌اجتماعی و نیز متن ابلاغی سیاست‌های یادشده برای اخذ نظر مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام آورده است: متاسفانه دولت قبل برخلاف این رویکرد به دنبال واگذاری بانک رفاه کارگران بوده در حالی که این بانک ماحصل عرق جبین کارگران، بازنشستگان و اندوخته روز مبادای آنان است، از این‌رو با توجه به اینکه مهلت قانونی دولت قبل در شرف اتمام است از روسای سه قوه خواهان خروج بانک رفاه کارگران از شمول قانون یاد شده هستیم.

رئیس کانون‌عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین‌اجتماعی در این نامه خطاب به رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضائیه با اشاره به تاریخ این بانک و نحوه تاسیس آن در اواخر دهه ۳۰ آورده است: این بانک با سرمایه متعلق به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان تاسیس شده است تا ضمن انجام عملیات مالی و دریافت و پرداخت‌های بیمه‌ای، درمانی و… سازمان تامین‌اجتماعی، با به جریان انداختن اندوخته‌های بیمه‌ای سازمان در تامین مسکن و رفع مشکلات مالی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران از طریق اعطای تسهیلات فعالیت کند.

در بخش دیگری از نامه کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین‌اجتماعی خطاب به سران قوا پرسیده شده است: در حال حاضر و بر اساس قانون بانکداری خارجی، یک تبعه غیر ایرانی می‌تواند ۹۹درصد سهام بانک را در ایران تحت مالکیت و مدیریت داشته باشد اما ما بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران نمی‌توانیم مالکیت بانکی که از محل حق بیمه‌های پرداختی خودمان ایجاد کرده‌ایم را در اختیار داشته باشیم.

بیات در بخش دیگری از این نامه با ابراز تاسف از اینکه باتوجه به رویکردهای دولت یازدهم و دوازدهم و با پیگیری و رایزنی مقامات بانک مرکزی در دولت قبلی برای خصوصی‌سازی بانک رفاه کارگران، در قالب اصلاحیه قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ نسبت به تعیین ضرب‌الاجل برای این امر اقدام و مهلت کوتاهی برای آن پیش‌بینی شده است، خطاب به رئیس‌جمهور خاطرنشان کرده است: مهلت اجرای این کار همزمان با دولت انقلابی مصادف شده است، به طور قطع رویکردهای مسئولان دولت قبل به ویژه وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی که بدنبال دست‌اندازی به اموال کارگران بوده است، نمی‌تواند مورد تائید و تصدیق ریاست محترم جمهوری دولت سیزدهم باشد، از این‌رو ما نمایندگان تشکل‌های کارگری، بازنشستگی و کارفرمایی به نمایندگی از قاطبه چند میلیونی شرکای اجتماعی درخواست داریم تا مانع از دست اندازی به اموال قشر مولد و زحمتکش شوید.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته ومستمری‌بگیر تامین اجتماعی در بخش دیگری از نامه به سران قوای سه‌گانه کشور پیشنهاد داده است تا برای جلوگیری از دست‌اندازی به اموال قشر مولد و زحمت‌کش لایحه و استفساریه‌ای با مضمون اینکه «بانک رفاه کارگران از شمول احکام قانونی و مقرراتی مربوط به سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیر دولتی مستثی بوده و از لحاظ مالکیت سهام کما فی‌سابق به فعالیت خود ادامه خواهد داد. بدیهی است بانک مزبور در سایر موارد تابع مقررات بانکداری جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.» مورد موافقت و تصویب مراکز تصمم‌گیر و قانون‌گذار قرار گیرد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار