ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اعضای گروه بریکس به دنبال پایان یک جانبه گرایی اقتصادی آمریکایی‌ها هستند:

0

در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                      ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

حسن بهشتی پور گفت: کشور‌های عضو بریکس قصد دارند با همکاری نزدیک با یکدیگر بتوانند یک بلوک اقتصادی بین المللی شکل دهند.

اجلاس وزرای خارجه «بریکس» به میزبانی وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی و با مشارکت وزرای خارجه برزیل، روسیه، هند و معاون وزیر خارجه چین در روز‌های گشته در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار شد و وزیر امور خارجه کشور ما نیز به عنوان مهمان در این اجلاس حاضر شد و به سخنرانی پرداخت. اما حضور ایران در این اجلاس و همکاری با کشور‌های گروه بریکس چه مزیت‌هایی می تواند برای کشور ما داشته باشد؟

حسن بهشتی پور کارشناس مسائل بین الملل در ارتباط با حضور ایران به عنوان مهمان در نشست گروه دوستان بریکس اظهار کرد:بریکس ائتلاف اقصادی در دنیا است و کشور ما نیز مایل است که همکاری خود را با این گروه ۵ کشوره آغاز کند؛ و اسم این ائتلاف نیز بنا بر حرف اول اعضای آن یعنی برزیل، روسیه، چین، آفریقای جنوبی و هند شکل گرفته است.

وی افزود:این کشور‌ها در واقع گروهی را تشکیل دادند و هدفی دارند تا بتوانند با همکاری اقتصادی نزدیک با یکدیگر بتوانند یک بلوک اقتصادی بین المللی شکل دهند؛ که در واقع نوعی مقابله با فشار‌های آمریکا است. البته درگیری با ایالت متحده ندارند و بیشتر هدفشان آن است که از هژمونی مالی ایالت متحده خود را رها کنند و ساز و کار جدید بین المللی خصوصا در مسائل اقتصادی و مالی ایجاد کنند.

وی گفت: به تدریج در سال‌های اخیر اعضای این گروه توانستند کار‌هایی را انجام دهند. به عنوان مثال چین بانک بزرگ بین المللی را ایجاد کرد و این کشور‌ها نیز به آن پیوستند. اکنون ایران نیز مایل است به این گروه بپیوندد و همکاری نزدیکی در مسائل اقتصادی داشته باشند.

بهشتی پور گفت: منتهی اعضای این گروه ساز و کاری را مشخص نکردند که دقیقا کشور‌ها باید چه شرایطی را داشته باشند تا بتوانند به این مجموعه بپیوندند. چین و روسیه در یک منطقه هستند و آن طرف برزیل در آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی نیز در سمت دیگر قرار دارد و از تمامی قاره‌ها در این گروه حضور دارند، اما واقعا ساز و کاری که مشخص کنند که کشور‌ها باید چه شرایطی داشته باشند تا بتوانند به عضویت این مجموعه در آیند مشخص نیست.

وی ادامه داد: کشور‌های دیگر نیز در این اجلاس مانند ایران با دعوت اعضای این گروه حضور پیدا کرده اند و به عنوان مهمان ویژه دعوت شدند. کشور ما نیز به همین شکل. به هر حال ما با آفریقای جنوبی رابطه نزدیکی از نظر سیاسی و اقتصادی داریم و در آن جا بودیم تا بتوانیم زمینه‌هایی را فراهم کنیم تا به عضویت این مجموعه در آییم. البته این گروه مانند شانگهای یک سازمان نیست. مجموعه‌ی همکاری اقتصادی مانند سرمایه گذاری‌های اقتصادی در کشور‌های دیگر و یا استفاده از همان بانک بین المللی که گفته شد. عمدتا قصد این گروه آن است که یک جانبه گرایی ایالت متحده را در صحنه اقتصاد بتوانند کنترل و مهار کنند.

وی گفت: اعضای این گروه به دنبال آن هستند کاری کنند تا بتوانند در دنیای امروز تسلط دلار و اقتصاد آمریکا در بازار‌های مالی را کاهش دهند تا خودشان مستقل با یکدیگر ارتباط نزدیکی را برقرار کنند.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/8457825

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار