ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چرا اقتصاد آلمان وارد رکود شد؟

0

به گفته کارشناسان آلمانی، افزایش قیمت‌های انرژی در زمستان، تاثیر خود را در کاهش تولید ناخالص داخلی آلمان نشان داده و این شاخص برای دومین سه‌ماهه متوالی در این کشور کاهش پیدا کرده است. کاهش متوالی GDP در اقتصاد یک کشور، رکود تعبیر می‌شود.

سایت اقتصادی ایرانبه اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل ازتجارت‌نیوز، داده‌های اداره آمار آلمان روز پنجشنبه نشان داد که اقتصاد این کشور در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سه ماه قبل، دچار انقباض و در نتیجه وارد رکود شد.

برآورد دوم در این آمار نشان داد که تولید ناخالص داخلی برای این سه‌ماهه با تعدیل قیمت و اثر تقویمی، ۰٫۳ درصد کاهش یافت. اثر تقویمی یکی از اجزای تقویم اقتصادی است که بر  رفتار بازار در زمان‌های مختلف سال تاکید دارد. بر اساس مجموعه‌ای از نظریات، بازارهای مالی در زمان‌های خاصی از سال مستعد تغییرات قابل توجه در قیمت هستند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ نیز تولید ناخالص داخلی آلمان ۰٫۵ درصد کاهش یافته بود. اگر یک اقتصاد در دو فصل متوالی، انقباض را تجربه کند، دچار رکود شده است.

برآورد اول اداره آمار، نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه اول راکد بوده و آلمان در حال عبور از رکود است. در مقایسه با سال قبلی، تولید ناخالص داخلی با تعدیل قیمت و اثر تقویمی، ۰٫۵ درصد کاهش یافت.

«آندریاس شوئرله»، تحلیلگر «دکا بانک» در این باره گفت: «مصرف‌کننده آلمانی، زیر بار تورم شدید، به زانو درآمده و کل اقتصاد را با خود به زیر کشیده است». مصرف خانوارها پس از تعدیل قیمتی، فصلی و تقویمی نسبت به سه‌ماهه قبل، ۱٫۲ درصد کاهش را تجربه کرد. هزینه‌های دولت نیز به میزان قابل توجه ۴٫۹ درصد در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ کاهش یافت.

«کارستن برزسکی»، رئیس بخش کلان موسسه ING گفت: «آب و هوای گرم در زمستان، بازگشت به فعالیت‌های صنعتی به کمک بازگشایی‌های چین و کاهش مشکلات زنجیره تأمین، برای خروج اقتصاد آلمان از منطقه خطر رکود کافی نبود.»

در مقابل، سرمایه‌گذاری در سه ماه اول سال، پس از عملکرد ضعیف در شش‌ماهه آخر سال ۲۰۲۲، افزایش یافت. سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات و تجهیزات ۳٫۲ درصد و سرمایه‌گذاری در ساخت‌وساز ۳٫۹ درصد نسبت به سه‌ماهه قبل افزایش داشت.

همچنین مبادلات آلمان در سه‌ماهه گذشته با افزایش ۰٫۴ درصدی صادرات و کاهش ۰٫۹ درصدی واردات، تاثیر مثبتی بر اقتصاد آن داشت.

«یورگ کریمر»، اقتصاددان ارشد Commerzbank، گفت: «افزایش شدید قیمت انرژی در زمستان خسارت‌های خود را به همراه داشت. نمی‌توان از رکود جلوگیری کرد و اکنون سوال این است که آیا در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ بهبودی حاصل می‌شود یا خیر».

برزسکی از موسسه ING گفت: «اگر فراتر از سه‌ماهه اول را نگاه کنیم، به نظر می‌رسد خوش‌بینی‌ها در آغاز سال ۲۰۲۳ جای خود را به واقعیت داده است».

کاهش قدرت خرید، کاهش سفارشات صنعتی، تشدید سیاست‌های پولی انقباضی و احتمال رکود اقتصاد ایالات متحده، همگی باعث ضعف فعالیت‌های اقتصادی می‌شوند.

کریمر از Commerzbank گفت: «به دنبال کاهش روز چهارشنبه در شاخص تجارت Ifo، همه شاخص‌های اصلی پیشرو در بخش تولید اکنون در حال سقوط هستند». شاخص تجارت ifo، یک شاخص پیشرو برای فعالیت اقتصادی در آلمان است که توسط موسسه تحقیقات اقتصادی Ifo در مونیخ آلمان تهیه می‌شود.

بر اساس گزارش ماهانه اقتصادی منتشر شده در روز چهارشنبه، بوندسبانک آلمان، انتظار دارد که اقتصاد در سه‌ماهه دوم سال رشد متوسطی داشته باشد، زیرا عامل بهبودی در صنعت، می‌تواند از عوامل خنثی‌کننده‌ای مانند کاهش مصرف خانوارها و رکود در ساخت‌وساز اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار