ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سال‌هاست از شرکت‌های بورسی حسابرسی نشده است:

0

سایت اقتصادی ایرانبه اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

 سایت اقتصادی ایران به نقل ازاقتصاد۲۴ چند روزی بود که شاخص‌های بورس، روندی رو به رشد را دنبال می‌کرد و بسیاری این سوال به ذهن‌شان خطور کرده بود که این بار، رکورد‌های بورس واقعی است یا نه؟ اما خیلی زود ریزش‌های هفته گذشته سهام در بورس، پاسخ همان اکثریت را داد.

ریزش تاریخی شاخص کل بورس تهران در روز دوشنبه هفته گذشته و سریالی شدن این ریزش‌ها تا پایان هفته و تداوم آن در هفته جاری، گمانه‌زنی‌ها درباره دخالت سازمان بورس در ساز و کار بازار سرمایه را تقویت کرد، هرچند مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگویی شایعه مداخله را رد و تاکید کرد ادعای نقش داشتن سازمان در ریزش اخیر بورس را پیگیری حقوقی خواهد کرد.

در همین رابطه، محمدحسن آصفری، نماینده اراک به اقتصاد۲۴ گفت: چند روز پیش که شاخص‌های بورس مثبت شده بود و برخی به این بازار امیدوار شدند، گفتم که این افزایش‌ها، خیلی واقعی نیست. سال‌هاست از شرکت‌های حاضر در بورس، حسابرسی نشده و دقیقاً مشخص نیست عیار این شرکت‌ها به چه گونه است.

رشد برخی سهام به واسطه تورم بود

وی افزود: سهام یک شرکت باید براساس آنچه بر روی زمین دارد با آن چیزی که در تابلو اعلام می‌شود، یکی باشد. متاسفانه همچنان تفاوت بین این دو زیاد است. از طرفی هم باید بدانیم که اگر رشدی هم در برخی سهام به وجود آمده به واسطه تورم موجود در کشور است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تصریح کرد: مردم چند سال پیش، یک بار به طور ویژه و به واسطه تبلیغات دولتی‌ها، به بازار بورس اعتماد کردند، اما سقوط بی‌سابقه سهام‌ها در بورس، اعتماد مردم به عنوان یک سرمایه بزرگ اجتماعی را خدشه‌دار کرد. مسئولان امر بدانند که می‌باید گفتار و رفتارشان در خصوص بورس براساس واقعیت و منطق باشد، چون حقیقتاً جلب نظر مجدد مردم با اتفاقات تلخ سال ۹۹، بسیار سخت است.آصفری اظهار داشت: متاسفانه در دولت گذشته بورس رها شده بود و این دولت هم در این ۱۹ ماه به موفقیت‌های شایانی نرسیده و ما همچنان منتقد هستیم. در این دولت اگر اتفاقات مثبتی هم در بورس افتاده باشد، آن‌طوری نبوده که بخواهیم آن را ناشی از یک برنامه‌ریزی جدی ببینیم، چون باز هم باید تکرار کنم که افزایش سهام‌ها به خاطر تورم در کشور است.

نماینده اراک افزود: زمانی به دولت، وزیر اقتصاد و مدیران بورس می‌توان نمره مثبت داد که اگر در حوزه سیاست خارجی یا بخش‌های دیگر، گره‌ای در کار ایجاد شد، فوراً اثرش در بورس دیده نشود که به تبع آن، سرمایه مردم آب شود.

وی تصریح کرد: ارائه آموزش کافی به مردم در زمینه بازار بورس، وظیفه دولت است؛ موضوعی که ما بر آن تاکید داشته و داریم و اگر این روند به درستی اتفاق بیفتد و مسئولان هم صداقت داشته باشند، ورود و ماندگاری سرمایه‌گذاران در بازار، منطقی‌تر خواهد شد و آن‌گاه شاهد این نخواهیم بود که مثلاً خانواده‌های زیادی، خانه، خودرو و یا دیگر دارایی‌های ارزشمند خود را به واسطه حضور در بازار بورس از دست بدهند.

حسابرسی از شرکت‌های بورسی

پیگیر استیضاح وزیر اقتصاد هستیم

آصفری در ادامه گفت: بنده یکی از طراحان استیضاح وزیر اقتصاد بودم. به هر حال و متاسفانه با تلاش اعضای هیات رییسه مجلس در جهت پس گرفتن امضاها، طرح استیضاح فعلاً هوا رفت، هرچند من و برخی همکاران پیگیر موضوع هستیم و اگر رویه‌ها تغییر نکند، مجدد دنبال جمع‌کردن امضا خواهیم رفت.

این نماینده مجلس افزود: یکی از دلایل ما برای استیضاح آقای خاندوزی، وضعیت بورس بود. چند روز پیش، استیضاح‌کنندگان وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصاد با حضور آقای خاندوزی و رییس سازمان بورس، جلسه‌ای داشتیم و باز هم با صراحت دغدغه‌ها و گلایه‌ها‌ی خود را مطرح داشتیم و حال بنا داریم مدتی به دولت وقت دهیم تا با تعیین وزیر صمت و جهادکشاورزی، رویه‌های اقتصادی کشور را تغییر دهند و اگر آقای خاندوزی در کنار تیم جدیدی که شکل می‌گیرد، نتواند شرایط را در هشت موردی که ما گفتیم که بورس، یکی از آن‌هاست سامان دهد، برای استیضاح ایشان جدی وارد میدان عمل می‌شویم.

اقتصاد۲۴- محمد آیتی

برگرفته از : https://eghtesaad24.ir/fa/news/194431

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار