ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

راهکارهای موثر برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر:

0

آلزایمرز معمولاً در افراد میانسال رخ می‌دهد و حافظه کوتاه‌مدت افراد را هدف می‌گیرد به طوری که فرد بسته به شدت بیماری اتفاقاتی را که اخیراً برایش رخ داده به خاطر نمی‌آورد.

سایت اقتصادی ایرانبه اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

آلزایمر یک بیماری زوال عصبی است که در اکثر افراد روند کندی را آغاز می‌کند و به تدریج شدت می‌یابد. این بیماری معمولاً در افراد میانسال رخ می‌دهد و حافظه کوتاه‌مدت افراد را هدف می‌گیرد به طوری که فرد بسته به شدت بیماری اتفاقاتی را که اخیراً برایش رخ داده به خاطر نمی‌آورد. همچنین سرعت پیشرفت این بیماری در افراد مختلف متفاوت است اما امید به زندگی پس از تشخیص بیماری، سه تا ۹ سال است.

به گزارش اعتمادآنلاین، اما راهکاری‌های زیادی برای جلوگیری یا کاهش احتمال ابتلا به این بیماری وجود دارد که در اینجا این راهکارهای ساده را با هم بررسی می‌کنیم.

کاهش استرس

نداشتن استرس و کنترل آن یکی از کارهایی است که می‌تواند احتمال بروز این بیماری در میانسالی را کاهش دهد. هرچند این کار گاهی از اختیار فرد خارج است و حتی فرد نمی‌تواند عوامل استرس‌زا را که روزمره با آنها سرکار دارد از خود دور کند، اما می‌توان با مراجعه به پزشک و مشاور در کنترل استرس موفق عمل کرد.

داشتن خواب کافی

خواب خوب و باکیفیت تاثیر زیادی در عملکرد مغز دارد. افزایش بهبود کیفیت خواب نه تنها برای سلامت بسیار مفید است بلکه باعث می‌شود فرد استرس کمتری را متحمل شود و در نتیجه می‌تواند احتمال بروز بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

دوری از دخانیات

از ضررهای جبران‌ناپذیر مصرف دخانیات قطعاً آگاهی دارید اما یکی از این مضرات تاثیرات مخرب آن روی حافظه است. اولین توصیه‌ای که به افراد در معرض بیماری آلزایمر می‌شود ترک کردن یا کم کردن مصرف دخانیات است.

ورزش و تحرک

ورزش برای بدن مفید و ضامن سلامت است، حتماً این جملات را شنیده‌اید. ورزش نه تنها سلامت جسم را تضمین می‌کند بلکه به لحاظ روحی نیز نشاط را به همراه دارد. پس چه خوب است که با ورزش منظم و حتی پیاده‌روی روزانه از تاثیرات آن بر سلامت جسم و روح خود بهره‌مند شوید. ورزش برای مغز و جلوگیری از بیماری آلزایمر مفید است چراکه حین ورزش کردن گردش خون در بدن و در مغز بهبود پیدا می‌کند و همین موضوع عاملی برای بهبود عملکرد مغز می‌شود.

انجام بازی‌های فکری و جدول

انجام دادن بازی‌های فکری و حل کردن جدول یکی از کارهایی است که حتی به کسانی که در شروع بیماری به سر می‌برند برای جلوگیری از پیشرفت آن توصیه می‌شود. درگیری ذهن برای حل کردن جدول و انجام بازی‌های فکری سبب می‌شود عملکرد مغز بهبود پیدا کند. به ویژه جدول، به دلیل اینکه باعث می‌شود مغز برای پیدا کردن پاسخ‌ها به مطالب آرشیوشده قدیمی‌تر رجوع کند بنابراین می‌تواند چالش خوبی برای مغز باشد.

معاشرت و تعامل

رفت‌وآمد با دیگران و معاشرت داشتن یکی‌ از مواردی است که به فعال‌تر شدن مغز کمک می‌کند. منزوی بودن و نداشتن تعامل یکی از دلایل ابتلا به بیماری‌های روحی و افسردگی است که خود به تنهایی می‌توانند سبب ضعیف شدن عملکرد مغز شوند. بنابراین تعامل داشتن و معاشرت برای کسانی که در معرض این بیماری هستند بسیار مفید است‌. حتی پزشکان به اطرافیان کسانی که در ابتدای این بیماری هستند توصیه می‌کنند بیشتر با بیمار معاشرت کنند و درباره خاطرات‌شان بیشتر صحبت کنند.

منبع: اعتماد
برگرفته از : https://www.khabargardoon.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار