ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

موج ورشکستگی بانک‌های آمریکا فاجعه بزرگ را برای اروپا به همراه دارد:

0

یک کارشناس اقتصادی مصر با بیان اینکه فدرال رزرو بر بحران بانکی در آمریکا متمرکز نیست، گفت که موج ورشکستگی بانک‌های آمریکا برای اروپا هم فاجعه بار خواهد بود.

به گزارش سایت اقتصادی ایران به نقل از گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، ابوبکر الدیب، اقتصاددان و محقق مصری در روابط بین الملل و اقتصاد سیاسی، از فاجعه بزرگ برای کشورهای اروپایی پس از موج ورشکستگی بانک های آمریکایی گفت.

الدیب در گفت وگو با روسیا الیوم گفت: موج ورشکستگی و نکول بانک‌های ایالات متحده آمریکا در حال افزایش است و به زودی متوقف نخواهد شد، زیرا علل آن همچنان وجود دارد و در حال افزایش است.

سایت اقتصادی ایرانبه اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

وی افزود: بانک‌های آمریکا به دلیل خروج سپرده‌ها، اعتماد ضعیف مشتریان، تزلزل وام دهی و افزایش نرخ بهره تحت فشار زیادی قرار دارند و این باعث می‌شود که مقامات آمریکایی نتوانند جلوی این سلسله فروپاشی‌ها را بگیرند و انتظار می‌رود که این زلزله به زودی و شاید به شکلی شدیدتر به بانک‌های اروپایی منتقل شود.

 الدیب معتقد است که خروج پول سپرده گذاران از بانک‌های آمریکایی به ناچار منجر به یک بحران بانکی می‌شود که ممکن است کشور و جهان را به سمت بحران مالی مشابه آنچه در سال ۲۰۰۸ رخ داد، سوق دهد.

وی افزود: همچنین، سیاست رشد و ادغام مجاز توسط مقامات ایالات متحده و دور زدن محدودیت‌هایی که مانع از خرید سایر بانک‌ها می‌شود، منجر به ایجاد نهادهایی بانکی می‌شود که ثبات مالی را تهدید می‌کند.

ابوبکر الدیب با بیان اینکه بانک پک وست (PacWest Bancorp) آمریکا راه «سیلیکون ولی» را دنبال می‌کند، گفت: پک وست اعلام کرده است با شرکای احتمالی و سرمایه‌گذاران درباره گزینه‌های استراتژیک مذاکره می‌کند و این گزینه‌ها قطعاً شامل فروش یا افزایش سرمایه است آن هم پس از اینکه  افزایش نقدینگی اعلام شده در مارس گذشته نتوانست اعتماد را به قیمت متزلزل سهام این بانک بازگرداند، در شرایطی که سهام این بانک مستقر در لس آنجلس و بسیاری دیگر از بانک‌های منطقه‌ای ایالات متحده  سقوط کرده است.

الدیب گفت: در سایه فشارهایی که بانک‌های منطقه‌ای در ایالات متحده با آن مواجه هستند، باوجود تلاش‌های تنظیم‌کننده‌ها برای پایان دادن به بحران بانکی که با فروپاشی بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر در ماه مارس گذشته آغاز شد، بحران بانکی در این کشور رو به وخامت است.

وی همچنین تاکید کرد که ساعاتی پس از انتشار خبر بسته شدن بانک سیلیکون ولی و احتمال فروش آن، سهام این بانک بیش از ۵۳ درصد کاهش یافت و به این ترتیب جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در تاکید  بر قدرت بخش بانکی ایالات متحده دروغ می‌گوید.

این اقتصاددان مصری گفت: بانک فرست ریپابلیک بزرگترین بانکی است که در نتیجه بحران بانکی فعلی در آمریکا سقوط کرده و دومین بانک بزرگی است که در تاریخ ایالات متحده آمریکا ورشکسته شده است، به استثنای بانک‌های سرمایه‌گذاری مانند Lehman Brothers در سال ۲۰۰۸ که ۱۱ بانک آمریکایی سعی کردند با سپرده گذاری‌هایی بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار از این بانک مشکل‌دار حمایت کنند، اما این تلاش ها پس از سقوط قیمت سهام بانک با ادامه برداشت سپرده‌ها به نتیجه نرسید.

الدیب ادامه داد: آمریکا در مدت دو ماه شاهد ورشکستگی سه بانک  سیلیکون ولی، سیگنیچر و فرست ریپابلیک بانک بود که سپس به پنج مورد رسید و همه آنها در یک چیز مشترک هستند یعنی صورت‌های مالی آن‌ها توسط گروه «KPMG» حسابرسی شده و همه آن‌ها تا پایان فوریه گذشته از KPMGکه صورت‌های مالی گروه بزرگی از بانک‌های آمریکا  در سیستم بانکی این کشور را حسابرسی می‌کند، اعلامیه‌های مالی خوبی دریافت کرده‌اند. به هر حال، این گروه حساب های ولز فارگو، سیتی گروپ، نیویورک ملون و ۳۰ بانک دیگر را ارزیابی می‌کند.

این اقتصاددان مصری با اشاره به شکست خرید اغلب سهام بانک فرست ریپابلیک توسط جی پی مورگان برای آرام کردن وضعیت سیستم بانکی آمریکا گفت: سهام بانک پک وست ۲۸ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود رسید، در حالی که وسترن الاینس نیز ۱۵ درصد سقوط کرد که منجر به کاهش بیش از ۱ یک درصدی معیارهای ایالات متحده شد.

وی با اشاره به اینکه صاحبان نفوذ در  فدرال رزرو آمریکا تنها تورم را می‌بینند و با آن مقابله می‌کنند، گفت: برای دهمین بار متوالی، بانک مرکزی ایالات متحده (فدرال رزرو) تصمیم گرفت نرخ بهره را ۰٫۲۵ درصد (۲۵ واحد پایه) افزایش دهد تا از ۵ درصد به ۵٫۲۵ درصد، رسیده باشد، زیرا این صاحبان نفوذ هزینه‌های بالای استقراض را برای حفظ پوشش تورم ترجیح می‌دهند بر خلاف کسانی در فدرال رزرو که نرخ های بهره پایین را برای حفظ نرخ رشد و توقف فروپاشی بانک‌های در حال سقوط و مشکل دار ایالات متحده ترجیح می‌دهند.

الدیب با بیان اینکه صاحبان نفوذ در فدرال رزرو شوک قوی وارده آمده به بانک‌های آمریکایی را نمی‌بینند که در  خروج سپرده‌ها یا انتقال پول سپرده گذاران به خارج از بانک‌های منطقه‌ای آمریکا نمود دارد، گفت: تورمی که فدرال ایالات متحده از آن می‌ترسد هنوز یک تهدید بزرگ نیست.

وی توضیح داد که این بحران زمانی تشدید شد که بانک‌ها از پول برای خرید سرمایه‌گذاری‌های بدهی بلندمدت استفاده کردند تا پول بیشتری با نرخ‌های بهره پایین‌تر به دست آورند، بدون اینکه اقدامات پیشگیرانه کافی انجام دهند که آنها را در معرض خطر نرخ بهره قرار داد و فدرال رزرو ایالات متحده نرخ بهره را چند بار متوالی و سریع افزایش داد و به دنبال آن پدیده هجوم سپرده گذاران برای برداشت سپرده‌هایشان رخ داد که بحران نقدینگی را ایجاد کرد.

منبع : https://www.farsnews.ir/news/14020215000514

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار