ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چگونه از تامین اجتماعی خدمات غیرحضوری دریافت کنیم؟

0

تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور در این سال‌ها تلاش کرده تا اغلب خدمات را به صورت غیرحضوری به جامعه هدف خود ارائه دهد، در این گزارش به معرفی و میزان کارآمدی نرم افزار«تأمین اجتماعی من» خواهیم پرداخت.

تبلیغات سایت اقتصادی ایران:

سایت اقتصادی ایران به اطلاع می رساند:در صورت تمایل جهت تبلیغات در وبسایت،

می‌توانیدبا مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران تماس حاصل نمایید.

پست الکترونیک: mradeli@yahoo.com

تلفنهای تماس: ۰۹۲۱۴۰۲۹۷۵۳

                         ۰۹۹۸۱۴۸۰۴۱۴

سایت اقتصادی ایران به نقل از خبرگزاری فارس: تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور، بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد، با این حال در سال‌های اخیر شاهد بی نظیری در میزان بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان بوده ایم، برهمین اساس مصمم شده تا خدمات خود را به سمت الکترونیکی شدن سوق دهد و مانع آمد و شد جامعه هدف خود در شعبه‌ها و کارگزاری‌ها شود.

از این رو در این سالها با راه اندازی سامانه‌ها و وب سایت‌های خدمات رسانی سعی داشته تا اغلب خدمات را به صورت غیرحضوری به جامعه هدف ارائه دهد. سامانه خدمات غیرحضوری و برنامه کاربردی «تأمین من» تنها نرم افزار رسمی تأمین اجتماعی است که در حال حاضر ۴۴ خدمت این سازمان را به صورت غیرحضوری ارائه می دهد، امروز قرار است در این گزارش به تمامی این خدمات و روش‌های بهره‌مندی از آن‌ها بپردازیم:

چگونگی استفاده از نرم افزار تأمین من

برای ورود به سامانه  تامین اجتماعی من باید به سایت سازمان تأمین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir مراجعه کنید و اگر پیشتر حساب کاربری دارید می‌توانید با وارد کردن کدملی و کلمه عبور وارد این نرم افزار شوید. همچنین می‌توان از روش‌های دیگری برای بهره مند شدن استفاده کرد، به این صورت که  وارد سامانه پنجره واحد خدمات دولت هوشمند شوید و از طریق ایران من از خدمات تأمین اجتماعی برخوردار شوید.

پس از آن وارد که برنامه «تأمین من» شدید می‌توانید در این حالت می‌توانید نوع کاربری خود را ( کارفرما، بیمه شده و مستمری بگیر) مشخص کنید.

سرویس‌های نرم افزار

در بخش خانه می‌توانید منوهای سرویس نرم افزار را ببینید، در این بخش خدماتی مانند اعتراض به سوابق ناموجود، اعلام سابقه، کلیه سوابق، کمک هزینه  آروتز پروتز، هدیه ازدواج، عناوین شغلی، بازرسی، غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک هزینه ایام بارداری، قراردادها، انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی و نحوه محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای سرفصل های جداگانه‌ای هستند. همچنین در این نرم افزار می‌توانید، خانه، درمان، کارتابل و حساب کاربری را ببینید.

حمایت‌های درمانی و پرونده الکترونیک

در اینجا می‌توانید وضعیت حمایت درمانی خود را تا آخرین تاریخ مشاهده کنید از طرفی دیگر پرونده سلامت الکترونیک فرد بیمه شده در نرم افزار قابل پیگیری است، به طوری که فرد بیمه شده می‌تواند نسخ الکترونیکی خود و سایر افراد تبعی را در این بخش مشاهده کند.

در گروه سلامت الکترونیک، بخش جست وجوی نسخ الکترونیک به صورت پیش فرض نسخه های ۷ روز گذشته را در فیلترها نشان می‌دهد اما اگر شما قصد دارید به نسخه های قدیمی تری دست پیدا کنید می توانید نوع نسخه را تغییر داده و زمان مشخص مدنظر را انتخاب کنید. وقتی نسخ جست وجو شده را دیدید می‌توانید روی عبارت مشاهده کامل نسخه کلیک و جزییات بیشتر آن نسخه را ببینید.

 

در بخش کارتابل نیز تمامی درخواست‌های بیمه گر قابل مشاهده و در فضای شخصی من نیز تمامی مکاتبات قابل دانلود است.

کلیه سوابق:

در این بخش نیز کلیه سوابق فرد بیمه شده مشخص شده است، می توانید در این سرویس تمامی سوابق را به صورت تلفیقی به همراه میزان سوابق و دستمزدها و نام محل کار ببینید.

هدیه ازدواج:

در این بخش نیز میزان هدیه ازدواج زوج و زوجه مشخص است، بیمه شده می‌تواند تاریخ عقد و کدملی خود را وارد کند، پس از این که این اطلاعات را وارد کرد می تواند درخواست خود را ثبت و نسبت به دریافت هزینه ازدواج اقدام کند.

کمک هزینه اروتز و پروتز:

در این بخش نیز فرد بیمه شده می‌تواند درخواست هزینه اروتز(وسایل کمک پزشکی مانند عینک و سمعک) و پروتز( اندام مصنوعی مانند دست مصنوعی و دندان مصنوعی) خود را ثبت و برای رسیدگی به سازمان ارسال کند.

بیمه شده باید شعبه مربوطه را انتخاب کند، اگر یک بیمه شده در بیش از یک شعبه بیمه پرداز بوده باید نزدیک ترین شعبه را انتخاب کند و در بخش شماره بیمه، باید شماره بیمه فردی که پروتز توسط پزشک معالج جهت تجویز کرده و فاکتور به نام او است انتخاب شود.

 کمک‌ هزینه بارداری:

 در این خدمت نیز بانوان می توانند درخواست دریافت کمک هزینه بارداری خود را ثبت و برای سازمان ارسال کنند و اگر مدارک لازم ارسال ضمیمه نشود این درخواست به شعبه ارسال نمی‌شود.

 غرامت دستمزد بیماری:

در این بخش نیز افراد می‌تواند غرامت دستمزد ایام بیماری خود را براساس موارد خواسته شده ثبت کنند.

نحوه محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی

در این بخش مخاطبین می‌توانند متناسب با سابقه موجود مبلغ برآوردی مستمری مود در صورت بازنشستگی را مشاهده کنند.

خدمات مستمری‌ بگیران: 

در این بخش تمامی مستمری بگیران امکان استعلام وضعیت دریافت مستمری خود و ارائه گواهی و سند مربوط را خواهند داشت.

برای دانلود نرم افزار تامین اجتماعی اینجا کلیک کنید.

برگرفته از : https://www.farsnews.ir/news/14020114000131

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار